6ο ΠΕΚΕΣ

ΘΕΜΑ: «Επικουρικές Επιστημονικές, Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων»

 Σχετ:

1) Αρ. Πρωτ. 27606/ΓΔ4 , Αθήνα, 11-03-2022, Έγγραφο  του ΥΠΑΙΘ

2) Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

3) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

4) Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

5) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

6) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

7) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

8) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

9)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

10) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

11) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 Συνάδελφοι /σσες,

 Επειδή   δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου, σχετικά με τα Σχέδια Δράσης με αφορμή το υπ. αρ. 27606/ΓΔ4, 10-3-2022, έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, βάσει των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου, όπου Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων, σας επισημαίνω, υπηρεσιακά και παιδαγωγικά προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών, λόγω διαφόρων εκπαιδευτικών εξελίξεων,  τα κάτωθι:

Η Ανατροφοδότηση για κάθε υποβληθέν Σχέδιο Δράσης, εδράζεται στην ισχύουσα Νομοθεσία και τις Οδηγίες του ΙΕΠ.

Για υποβληθέντα μη εξατομικευμένα κείμενα,(«ενιαία») ενεργοποιείται η πλατφόρμα του ΙΕΠ. Οι Διευθυντές/ντριες  καλούνται, αποκλειστικά για το χρονικό διάστημα που αναφέρεται παρακάτω, να τροποποιήσουν, να συμπληρώσουν ή να προσθέσουν στοιχεία ως εξής:

 Υλοποίηση της  Δράσης Συντονιστή Ομάδας Δράσης .Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ -Ήδη ενεργή - 31 Μαΐου 2022.

 Αποτίμηση της  Δράσης  Συντονιστή Ομάδας Δράσης. Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ-Ήδη ενεργή - 31    Μαΐου 2022.

 Συνάδελφοι /σσες,

 Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση, με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ.

                                                      Δρ   Σκρέτας Δημήτριος   ΣΕΕ-ΠΕ70

Την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2021 το 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής διοργάνωσε επιμορφωτική συνάντηση για τον θεσμό του Συμβούλου Σχολικής Ζωής.

Το υλικό της επιμορφωτικής συνάντησης είναι διαθέσιμο στους συνδέσμους που ακολουθούν:

Ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής. Διαστάσεις του έργου του και προοπτικές

Χρυσάνθη Κουμπάρου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02

Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής: Δίκτυα και συνεργασίες - Οδηγός πλεύσης

Νέλλη Τζινιέρη, Εκπαιδευτικός ΠΕ02, Κοινωνική Ψυχολόγος (MSc), Σύμβουλος εξαρτήσεων ατόμου-οικογένειας (ICRC), συστημική θεραπεύτρια.

Το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2021, διοργανώθηκε ημερίδα με θέμα Φαινόμενα Βίας στη Σχολική Κοινότητα: Αντιμετώπιση, Πρόληψη, Ερμηνεία.

Την ημερίδα συνδιοργάνωσαν, έπειτα από απόφαση των Ολομελειών τους, είκοσι δύο (22) από τα είκοσι τέσσερα (24) Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) της χώρας και πιο συγκεκριμένα: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Αττικής (1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο και 6ο), Β. Αιγαίου (1ο, 2ο), Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας (1ο, 2ο, 3ο, 4ο), Κρήτης, Ν. Αιγαίου (1ο, 2ο), Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας.

Βασικός στόχος της εκδήλωσης ήταν η συνεισφορά στη συζήτηση για τις εκδηλώσεις βίας που προβληματίζουν έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και η συνακόλουθη υποστήριξη των σχολικών μονάδων, στην πρόληψη και την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σε μορφή συζήτησης σε τρία στρογγυλά τραπέζια.

Μπορείτε να δείτε τις συζητήσεις, στους συνδέσμους που ακολουθούν:

ΘΕΜΑ: «Επιστημονικές , Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση- Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων »

 Σχετ:

1)Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

2) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

3)Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

 4) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

 5) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

 6) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

 7) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

 8)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

 9) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

 10) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 

Συνάδελφοι /σσες .

Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου ,

επειδή  συνεχώς δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου , σχετικά με τα Σχέδια Δράσης που έχετε καταθέσει στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ , όπως: πώς θα  συνεχίσετε με την υπόλοιπη διαδικασία? και επειδή έχω συναντήσεις , αυτή την περίοδο, με αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα ,κατόπιν προσκλήσεώς μου, με βασικό θέμα την «Ανατροφοδότηση¨ στα ήδη κατατεθέντα Σχέδια Δράσης των Σχολείων μου , θα ήθελα, προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών  κλπ , όσον αφορά την επιστημονική και υπηρεσιακή μου τοποθέτηση,  για να σας βοηθήσω, ενόψει της διαδικασίας της «υλοποίησης» των Σχεδίων Δράσης, αισθανόμενος την υπηρεσιακή μου ανάγκη ,να σας τονίσω, πως υπάρχουν «παιδαγωγικά»  περιθώρια , αναστοχασμού,  εφόσον το αποφασίσετε.  (Βλ. Υλοποίηση της Δράσης: Το μέρος Β είναι ενεργό καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για την καταγραφή ή τροποποίηση των ενεργειών της Δράση -Οδηγίες ΙΕΠ-),με στόχο να έχουμε το καλύτερο παιδαγωγικό αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας και να υπάρχει η παιδαγωγική  δυνατότητα αποτίμησης των Σχεδίων Δράσης , αφού πρώτα υλοποιηθούν.

Ιδιαίτερα , προς καλύτερη και γονιμότερη αποτίμηση της όλης διαδικασίας , προς το τέλος του διδακτικού έτους (2021-2022)  σας επισημαίνω, ευκρινώς,  τα κάτωθι, γεγονός που σας ανέλυσα στα κείμενα της ¨Ανατροφοδότησής» , μου , με στόχο να σας στηρίξω εκπαιδευτικά- παιδαγωγικά και υπηρεσιακά  στα κατατεθέντα Σχέδια Δράσης :

Το Σχέδιο Δράσης πρέπει να:

είναι ένα εύχρηστο εργαλείο, συγκεκριμένο και σαφές, το οποίο να καθοδηγεί την Ομάδα και γενικότερα τη σχολική μονάδα ως προς τον τρόπο και την πορεία για τη βελτίωση του άξονα που έχει επιλεγεί, καθώς και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του.

βασίζεται σε:

  • σε σαφείς και εφικτούς στόχους
  • σε ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
  • σε διαθέσιμους πόρους
  • σε σαφώς καταγεγραμμένες ενέργειες και ρόλους για τους εμπλεκομένους
  • στην αξιοποίηση των ικανοτήτων και την εξειδίκευση των μελών της Ομάδας

Επίσης , επειδή κάποιοι Εκπαιδευτικοί κλπ , ενίστανται για την επίκληση της ισχύουσας Νομοθεσίας περί της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και ειδικότερα στη  διαδικασία της Ανατροφοδότησης  μου ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70 ,στα Σχέδια Δράσης με το σκεπτικό …. «Μα εσείς (ΣΕΕ) δεν είσθε Διοικητικός για να επικαλείστε τη Νομοθεσία!!» και επιπλέον ,  επειδή δέχομαι κάποιους

« χαρακτηρισμούς» , που δεν συνάδουν και δεν βοηθούν στη διαδικασία, της ανταλλαγής επιστημονικών απόψεων και στην παιδαγωγική ανατροφοδότηση,  σε χώρους επιστήμης και εργασίας, για αποκατάσταση της προσωπικότητάς μου , της υπηρεσιακής  εντιμότητάς μου  , και της  πραγματικής διάστασης του όλου σοβαροτάτου θέματος με στόχο τη συνέχιση της υπηρεσιακής μου αποστολής και την εκπαιδευτική και παιδαγωγική  στήριξη των Εκπαιδευτικών και των Σχολείων που έχω στην Επιστημονική και Παιδαγωγική Ευθύνη μου, σας γνωστοποιώ τα κάτωθι :

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 του ΦΕΚ : Αρ. Φύλλου 4299, 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:

«Ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου»

  1. Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων…» Βάσει των ανωτέρω , θα ήμουν έκνομος , υπηρεσιακώς και παιδαγωγικώς , αν δεν έκανα αναφορά  στην εν λόγω Νομοθεσία και επιπλέον θα ήμουν  επισφαλής για τη θέση του ΣΕΕ-ΠΕ70 . Σας γνωστοποιώ πως για κάθε εκπαιδευτική πράξη-ενέργεια  επικαλούμαστε τη σχετική Νομοθεσία και τίποτα δεν πραγματοποιείται …όλως τυχαίως ,πχ  Μελέτη περίπτωσης: Παιδαγωγικές Συναντήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κλπ

Η συμμετοχή μου στη διαδικασία της αξιολόγησης , ως ΣΕΕ-ΠΕ70 , είναι Νομικώς και Παιδαγωγικώς  κατοχυρωμένη και δε στηρίζεται σε προσωπικές  ή άλλες απόψεις  μου , αλλά στηρίζεται  στα υφιστάμενα εκ του Νόμου και της Παιδαγωγικής Διαδικασίας του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ. Δεν  επηρεάζεται , φυσικά,  από αντίθετες «φωνές», που σημειωτέον σέβομαι, αλλά δεν ενστερνίζομαι ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70, με πρόταγμά μου, κυρίως, εποικοδομητική κριτική ή σύνθεση , εκ μέρους μου , με απώτερο σκοπό  την επιστημονική μου αρωγή στους/στις Συναδέλφους / σσες μου , Εκπαιδευτικούς που υπηρετώ , ως Στέλεχος Εκπαίδευσης ,Σχολικός Σύμβουλος & ΣΕΕ-ΠΕ70, ευδοκίμως,  για περίπου είκοσι έτη και  την καλυτέρευση της Εκπαίδευσης.

Επιπλέον δεν πρέπει να   γίνεται σύγχυση  της  αναθεωρημένης διάταξης του άρθρου 29 παρ. 3 του Συντάγματος με το Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) , όπου κύρια αποστολή ,μεταξύ των άλλων αξιόλογων  αρμοδιοτήτων των ΣΕΕ,   είναι και η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής.

 

Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες

 

Η ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων ,  η ανατροφοδότηση, ο αλληλοσεβασμός, η καλοπροαίρετη κριτική και  ο σεβασμός των διακριτών ρόλων ,μεταξύ των Φορέων της Εκπαίδευσης  είναι τα συστατικά στοιχεία της εκπαιδευτικής προόδου  και ο θεμέλιος «λίθος» για την επιτυχία του κοινού σκοπού  μας (Εκπαιδευτικών- Στελεχών  Εκπαίδευσης- και των άλλων θεσμικών Φορέων) , που είναι:  η προκοπή των μαθητών /τριών και η αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Έργου, ειδικά στη δύσκολη   περίοδο που ζούμε , της  πανδημίας.

ΣΣ. Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων , είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας  θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση , με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ, όπως  με το προηγούμενο  σχετικό έγγραφό μου, όπως και με  το νυν ή και εξ αποστάσεως σχετικές επιμορφωτικές Ημερίδες, για τις οποίες εν ευθέτω χρόνω θα συνδιαμορφώσουμε.

                                                                           Δρ Σκρέτας Δημήτριος ΣΕΕ-ΠΕ70

                         

ΘΕΜΑ: « Διευκρινίσεις για την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα»

Σχετ.: 1)Φ.Ε.Κ. 4189 / 10-9-2021 "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

2)Υπουργική απόφαση Αριθμ. 108906/ΓΔ4 /10-09-2021 με θέμα "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

3)Νόμος υπ’ αριθμ. 4692/2020 "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις".

4) Αξιολόγηση - Οδηγοί και Εργαλεία -Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση).

5) Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α.

Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες.

Κατόπιν ερωτημάτων από τη Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Ευθύνης μου σχετικά με την αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων και ειδικότερα για την «Ανατροφοδότηση» του οικείου ΣΕΕ-ΠΕ70 , στην ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. , για τα «Σχέδια Δράσης» που έχουν καταθέσει όλα τα Σχολεία Ευθύνης μου , σας καταθέτω αυτολεξεί την τοποθέτηση- οδηγία του Ι.Ε.Π.[σελ.: 13 , Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση)]:

«…. Μέχρι τέλη Μαΐου 2022 *:

Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αποτίμηση των Δράσεων από τις Ομάδες

✓ Κάθε Ομάδα Δράσης έχει τη δική της φόρμα για την αποτύπωση του Σχεδίου Δράσης.Δικαίωμα καταχώρισης και επεξεργασίας έχει μόνο ο/η Συντονιστής/-ίστρια της Ομάδας.Πρόσβαση σε αυτή έχει, ωστόσο, και ο Διευθυντής/-τρια καθώς και ο/η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης.

Ο/Η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, σε ειδικό πεδίο της φόρμας καταγράφει τις παρατηρήσεις του/της ως προς τον Σχεδιασμό της Δράσης, προκειμένου να ληφθούν υπόψη για την τροποποίηση ή κατά την υλοποίηση της Δράσης, εφόσον κρίνεται σκόπιμο».**

--------------------------------------------------------------------------------------

Παραπομπές :

* «..Τα Β` και Γ` μέρη της Φόρμας Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης (Υλοποίηση και Αξιολόγηση της Δράσης) των Σχολικών Μονάδων, θα ανοίξουν για τις Ομάδες Δράσης από τις 27/1 έως και τις 30/5/2022-(Απόσπασμα από το Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α)…».

** ΣΣ. Σας παρακαλώ να εστιάσετε με προσοχή στην εν λόγω παράγραφο, που αναφέρεται με ευκρίνεια στην αρμοδιότητα του ΣΕΕ, Παιδαγωγικής Ευθύνης , σχετικά με την καταγραφή των παρατηρήσεών του («Ανατροφοδότηση» στα κατατεθέντα «Σχέδια Δράσης») , προς αποφυγή τυχόν παρερμηνειών….σε επίπεδο Νομοθεσίας (Νομιμότητας) και Επιστημονικής- Παιδαγωγικής προσέγγισης του εν λόγω θέματος.

Ανάρτηση υλικού της ενημερωτικής ημερίδας για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο που διοργανώθηκε από το 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής στις 04 Οκτωβρίου 2021:

Αχιλλέας Μανδρίκας, ΣΕΕ Εκπ/σης για την Αειφορία 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής
 
Μαίρη Χιόνη, π. Υπεύθυνη Αγ. Υγείας Α΄ ΔΔΕ Αθηνών - Δημιουργός εκπ/κου υλικού Εργ. Δεξιοτήτων
 
Νίκος Καμέας, ΣΕΕ ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ - Δημιουργός εκπ/κου υλικού Εργ. Δεξιοτήτων

To 6o ΠΕΚΕΣ Αττικής διοργάνωσε στις 08 και 09 Σεπτεμβρίου 2021, επιμορφωτικές συναντήσεις για τους νεοδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της ΔΔΕ Πειραιά με θέμα «Υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικά και διδακτικά ζητήματα».
 
Σκοπός των επιμορφωτικών συναντήσεων ήταν η παροχή επιμορφωτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης σε εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν ως αναπληρωτές σε λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων, ώστε να ανταποκριθούν όσο το δυνατόν πληρέστερα στα καθήκοντά τους.
 
Το επιμορφωτικό υλικό είναι διαθέσιμο στους συνδέσμους που ακολουθούν:
 

Στην προσπάθεια υποστήριξης των σχολείων ευθύνης του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής ενόψει της
εφαρμογής των εργαστηρίων δεξιοτήτων από το σχολικό έτος 2021-2022 αναπτύξαμε και σας
στέλνουμε προς χρήση δώδεκα (12) ενδεικτικά παραδείγματα θεμάτων για όλες τις
προκαθορισμένες υποθεματικές.

Αναρτήσεις εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για τα εργαστήρια δεξιοτήτων

Όλοι οι τίτλοι εκπαιδευτικού υλικού που είναι αναρτημένοι στο παρόν αποθετήριο μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, που θα εφαρμοστούν στα σχολεία από το σχολικό έτος 2021-2022. Για τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών αναρτούμε επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό κατανεμημένο στις προκαθορισμένες θεματικές ενότητες. Για λόγους σταθερότητας του ιστότοπου του 6ου ΠΕΚΕΣ οι αναρτήσεις έχουν γίνει σε εξωτερικούς συνδέσμους:

Ανάρτηση του επιμορφωτικού υλικού που παρουσιάστηκε στην διημερίδα του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής στις 6 και 8 Σεπτεμβρίου 2021 με θέμα «Υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικά και διδακτικά ζητήματα».

1. Καθήκοντα εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσηςΜαρία Καλαματιανού, ΣΕΕ Δασκάλων

2. Σύνταξη και εφαρμογή του σχολικού κανονισμούΜαρία Καλαματιανού, ΣΕΕ Δασκάλων

    Πρότυπο σχολικού κανονισμού

3. Φαινόμενα σχολικής βίας και εκφοβισμού. Στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασηςΒικτώρια Κατσιγιάννη, ΣΕΕ Δασκάλων, Γιάννης Έξαρχος, ΣΕΕ Δασκάλων

4. Συνεργατικές βιωματικές πρακτικές, Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη, ΣΕΕ Θεατρικής Αγωγής

5. Συνεργασία σχολείου και οικογένειαςΑχιλλέας Μανδρίκας, ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία

6. Συνεργασία εκπαιδευτικών, Φωτεινή Αζναουρίδου, ΣΕΕ Νηπιαγωγών

7. Διδακτικές / παιδαγωγικές προσεγγίσεις και προγράμματα πρόσθετης στήριξης / συμπερίληψης, Γιώργος Μπαλαμώτης, ΣΕΕ Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης

    Εξατομικευμένο πρόγραμμα και προγράμματα παρέμβασης στη συμπεριληπτική εκπαίδευσηπρογράμματα παρέμβασης στη συμπεριληπτική εκπαίδευση

    Συμπεριληπτική εκπαίδευση: ψυχοπαιδαγωγικές αρχές και διδακτικές μέθοδοι και διδακτικές μέθοδοι

8. Αρχές και τεχνικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και μάθησης σε ένα σχολείο για όλουςΑρχοντία Μαντζαρίδου, ΣΕΕ Δασκάλων

9. Δημιουργία συμβολαίου σχέσεων στη σχολική τάξηΦωτεινή Εγγλέζου, ΣΕΕ Δασκάλων

10. Η αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριώνΔημήτριος Σκρέτας, ΣΕΕ Δασκάλων

11. Βασικές αρχές διδακτικής της Φυσικής ΑγωγήςΠαναγιώτης Παππάς, ΣΕΕ Φυσικής Αγωγής

12. Διδασκαλία των Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο, Στέφανος Ζιώβας, ΣΕΕ Πληροφορικής

13. Νέα Προγράμματα Σπουδών Αγγλικής, Ελένη Μπάλιου, ΣΕΕ Αγγλικής

      Θεωρητικό πλαίσιο ΕΠΣ-ξγ

      Εναλλακτική αξιολόγηση μαθητών

      [ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ_Σενάριο]_Στο-εστιατόριο-Α1-_Α1_Α1+

14. Το μάθημα των Εικαστικών στην Πρωτοβάθμια ΕκπαίδευσηΒασιλική Σοφρά, ΣΕΕ Καλλιτεχνικών

      Η σημασία των Τεχνών στο σχολείο

15. Στρατηγικές διδακτικού σχεδιασμού (Ρουτίνες Σκέψης), Κυριακή Μέλλιου, ΣΕΕ Νηπιαγωγών

      Στόχοι και μαθησιακά αποτελέσματα στον διδακτικό σχεδιασμό. Στρατηγικές διδακτικού σχεδιασμού (Ρουτίνες Σκέψης).

 

 Σε συνέχεια επιμορφωτικών δράσεων, τις οποίες διοργάνωσε το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων της Γενικής Γραμματείας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τη Unicef και οι οποίες διεξήχθησαν από 12/04/2021 έως και 16/04/2021 με τη συμμετοχή των ΠΕΚΕΣ και των ΔΥΕΠ της χώρας, το 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής διοργάνωσε επιμορφωτικές δράσεις με θέμα: «Ενταξιακή – διαπολιτισμική εκπαίδευση: ένα σχολείο για όλους».

Το επιμορφωτικό υλικό των δράσεων, είναι διαθέσιμο στους παρακάτω συνδέσμους:

Πρόσφατα Άρθρα

Επιμορφωτική Εσπερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων DIGIT...
12 Μαρ 2023 18:24 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, ώρα 17:00, στην Δημοτική Πινακ [ ... ]

«Το σχολείο ως κοινότητα που φροντίζει»...
08 Μαρ 2023 09:05 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργ [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄ και Β΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:09 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου προσκαλεί τους εκπαιδε [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Γ΄ και Δ΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:02 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου σε συνεργασία με την  [ ... ]

Δειγματικές διδασκαλίες για εκπαιδευτικούς ΣΤ΄ τάξ...
14 Φεβ 2023 20:23 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία Αχιλλέας Μανδρίκας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα