6ο ΠΕΚΕΣ

Δέκα (10) ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία από διάφορα ΠΕΚΕΣ ανά την Ελλάδα έστειλαν επιστολή στον Πρόεδρο του  ΙΕΠ σχετικά με την υποβάθμιση της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, όπως εκφράζεται μέσα από την υπαγωγή της στις Φυσικές Επιστήμες και μέσα από το «νέο» Πρόγραμμα Σπουδών του αντικειμένου.

Ολόκληρη η επιστολή.

ΘΕΜΑ: «Επικουρικές Επιστημονικές, Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων»

 Σχετ:

1) Αρ. Πρωτ. 27606/ΓΔ4 , Αθήνα, 11-03-2022, Έγγραφο  του ΥΠΑΙΘ

2) Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

3) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

4) Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

5) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

6) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

7) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

8) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

9)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

10) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

11) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 Συνάδελφοι /σσες,

 Επειδή   δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου, σχετικά με τα Σχέδια Δράσης με αφορμή το υπ. αρ. 27606/ΓΔ4, 10-3-2022, έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, βάσει των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου, όπου Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων, σας επισημαίνω, υπηρεσιακά και παιδαγωγικά προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών, λόγω διαφόρων εκπαιδευτικών εξελίξεων,  τα κάτωθι:

Η Ανατροφοδότηση για κάθε υποβληθέν Σχέδιο Δράσης, εδράζεται στην ισχύουσα Νομοθεσία και τις Οδηγίες του ΙΕΠ.

Για υποβληθέντα μη εξατομικευμένα κείμενα,(«ενιαία») ενεργοποιείται η πλατφόρμα του ΙΕΠ. Οι Διευθυντές/ντριες  καλούνται, αποκλειστικά για το χρονικό διάστημα που αναφέρεται παρακάτω, να τροποποιήσουν, να συμπληρώσουν ή να προσθέσουν στοιχεία ως εξής:

 Υλοποίηση της  Δράσης Συντονιστή Ομάδας Δράσης .Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ -Ήδη ενεργή - 31 Μαΐου 2022.

 Αποτίμηση της  Δράσης  Συντονιστή Ομάδας Δράσης. Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ-Ήδη ενεργή - 31    Μαΐου 2022.

 Συνάδελφοι /σσες,

 Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση, με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ.

                                                      Δρ   Σκρέτας Δημήτριος   ΣΕΕ-ΠΕ70

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02 Κασκαντάμη Μαρία, Κουμπάρου Χρυσάνθη και Μεσσάρη Αναστασία, προσκαλούν τους Φιλολόγους της/των Τ.Υ. των σχολείων: 1ο Γ/Σ Περάματος, 2ο Γ/Σ Δραπετσώνας, 2ο ΓΕΛ Δραπετσώνας, 3ο Γ/Σ Αγ. Ι. Ρέντη, 3ο ΓΕΛ Πειραιά, 11ο Γ/Σ Νίκαιας και 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά σε επιμορφωτική συνάντηση - τηλεδιάσκεψη με θέμα:

 «Επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών των Τάξεων Υποδοχής»

την Τρίτη 8/3/2022 και ώρα 12:00-14:00,

στη διαδικτυακή αίθουσα https://minedu-secondary2.webex.com/meet/amessari.

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, ενημερώνουν τους/τις εκπαιδευτικούς ΠΕ02 ότι:

Καθώς οι συνθήκες «ελεύθερης πολιορκίας» εξακολουθούν να περιορίζουν τη συχνή, απρόσκοπτη και διά ζώσης επικοινωνία, κάθε Πέμπτη 13:30-14:30 θα βρίσκονται στη διαδικτυακή τους αίθουσα για να συζητήσουν με όποιον/-α επιθυμεί για θέματα που τους/τις απασχολούν και συνδέονται με τα φιλολογικά μαθήματα.

Διευθύνσεις ηλεκτρονικών αιθουσών:

Κασκαντάμη Μαρία: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/mkaskant

Κουμπάρου Χρυσάνθη: https://minedu-secondary.webex.com/meet/chkoumpar

Μεσσάρη Αναστασία: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/amessari

Επιπρόσθετα, ο ιστοχώρος «Ελεύθεροι πολιορκημένοι φιλόλογοι» http://eleftheripoliorkimeni.pbworks.com, που δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2020, όταν για πρώτη φορά ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων, εξακολουθεί να λειτουργεί ως τόπος διαδικτυακής συνάντησης.

Σε αυτόν τον συνεργατικό χώρο, οι ΣΕΕ ΠΕ02 αναρτούν υλικό που μπορεί να φανεί χρήσιμο και να δώσει ιδέες για την καθοδήγηση και την ανατροφοδότηση των μαθητών και μαθητριών στα φιλολογικά μαθήματα. Ταυτόχρονα, όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί ΠΕ02 έχουν τη δυνατότητα να αναρτήσουν υλικό, καθώς και απόψεις και σχόλια, ώστε ο ιστοχώρος αυτός να αποτελεί μια ζωντανή κοινότητα μάθησης.

ΘΕΜΑ: «Επιστημονικές, Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση- Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων »

 Σχετ:

1) Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

2) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

 3) Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

 4) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

 5) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

 6) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

 7) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

 8)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

 9) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

 10) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 

Συνάδελφοι /σσες .

 Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου,

επειδή  συνεχώς δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου , σχετικά με τα Σχέδια Δράσης που έχετε καταθέσει στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ , όπως: πώς θα  συνεχίσετε με την υπόλοιπη διαδικασία? και επειδή έχω συναντήσεις , αυτή την περίοδο, με αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα ,κατόπιν προσκλήσεώς μου, με βασικό θέμα την «Ανατροφοδότηση¨ στα ήδη κατατεθέντα Σχέδια Δράσης των Σχολείων μου , θα ήθελα, προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών  κλπ , όσον αφορά την επιστημονική και υπηρεσιακή μου τοποθέτηση,  για να σας βοηθήσω, ενόψει της διαδικασίας της «υλοποίησης» των Σχεδίων Δράσης, αισθανόμενος την υπηρεσιακή μου ανάγκη ,να σας τονίσω, πως υπάρχουν «παιδαγωγικά»  περιθώρια , αναστοχασμού,  εφόσον το αποφασίσετε.  (Βλ. Υλοποίηση της Δράσης: Το μέρος Β είναι ενεργό καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για την καταγραφή ή τροποποίηση των ενεργειών της Δράση -Οδηγίες ΙΕΠ-),με στόχο να έχουμε το καλύτερο παιδαγωγικό αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας και να υπάρχει η παιδαγωγική  δυνατότητα αποτίμησης των Σχεδίων Δράσης , αφού πρώτα υλοποιηθούν.

Ιδιαίτερα , προς καλύτερη και γονιμότερη αποτίμηση της όλης διαδικασίας , προς το τέλος του διδακτικού έτους (2021-2022)  σας επισημαίνω, ευκρινώς,  τα κάτωθι, γεγονός που σας ανέλυσα στα κείμενα της ¨Ανατροφοδότησής» , μου , με στόχο να σας στηρίξω εκπαιδευτικά- παιδαγωγικά και υπηρεσιακά  στα κατατεθέντα Σχέδια Δράσης :

Το Σχέδιο Δράσης πρέπει να:

είναι ένα εύχρηστο εργαλείο, συγκεκριμένο και σαφές, το οποίο να καθοδηγεί την Ομάδα και γενικότερα τη σχολική μονάδα ως προς τον τρόπο και την πορεία για τη βελτίωση του άξονα που έχει επιλεγεί, καθώς και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του.

βασίζεται σε:

  • σε σαφείς και εφικτούς στόχους
  • σε ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
  • σε διαθέσιμους πόρους
  • σε σαφώς καταγεγραμμένες ενέργειες και ρόλους για τους εμπλεκομένους
  • στην αξιοποίηση των ικανοτήτων και την εξειδίκευση των μελών της Ομάδας

Επίσης , επειδή κάποιοι Εκπαιδευτικοί κλπ , ενίστανται για την επίκληση της ισχύουσας Νομοθεσίας περί της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και ειδικότερα στη  διαδικασία της Ανατροφοδότησης  μου ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70 ,στα Σχέδια Δράσης με το σκεπτικό …. «Μα εσείς (ΣΕΕ) δεν είσθε Διοικητικός για να επικαλείστε τη Νομοθεσία!!» και επιπλέον ,  επειδή δέχομαι κάποιους

« χαρακτηρισμούς» , που δεν συνάδουν και δεν βοηθούν στη διαδικασία, της ανταλλαγής επιστημονικών απόψεων και στην παιδαγωγική ανατροφοδότηση,  σε χώρους επιστήμης και εργασίας, για αποκατάσταση της προσωπικότητάς μου , της υπηρεσιακής  εντιμότητάς μου  , και της  πραγματικής διάστασης του όλου σοβαροτάτου θέματος με στόχο τη συνέχιση της υπηρεσιακής μου αποστολής και την εκπαιδευτική και παιδαγωγική  στήριξη των Εκπαιδευτικών και των Σχολείων που έχω στην Επιστημονική και Παιδαγωγική Ευθύνη μου, σας γνωστοποιώ τα κάτωθι :

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 του ΦΕΚ : Αρ. Φύλλου 4299, 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:

«Ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου»

  1. Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων…» Βάσει των ανωτέρω , θα ήμουν έκνομος , υπηρεσιακώς και παιδαγωγικώς , αν δεν έκανα αναφορά  στην εν λόγω Νομοθεσία και επιπλέον θα ήμουν  επισφαλής για τη θέση του ΣΕΕ-ΠΕ70 . Σας γνωστοποιώ πως για κάθε εκπαιδευτική πράξη-ενέργεια  επικαλούμαστε τη σχετική Νομοθεσία και τίποτα δεν πραγματοποιείται …όλως τυχαίως ,πχ  Μελέτη περίπτωσης: Παιδαγωγικές Συναντήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κλπ

Η συμμετοχή μου στη διαδικασία της αξιολόγησης , ως ΣΕΕ-ΠΕ70 , είναι Νομικώς και Παιδαγωγικώς  κατοχυρωμένη και δε στηρίζεται σε προσωπικές  ή άλλες απόψεις  μου , αλλά στηρίζεται  στα υφιστάμενα εκ του Νόμου και της Παιδαγωγικής Διαδικασίας του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ. Δεν  επηρεάζεται , φυσικά,  από αντίθετες «φωνές», που σημειωτέον σέβομαι, αλλά δεν ενστερνίζομαι ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70, με πρόταγμά μου, κυρίως, εποικοδομητική κριτική ή σύνθεση , εκ μέρους μου , με απώτερο σκοπό  την επιστημονική μου αρωγή στους/στις Συναδέλφους / σσες μου , Εκπαιδευτικούς που υπηρετώ , ως Στέλεχος Εκπαίδευσης ,Σχολικός Σύμβουλος & ΣΕΕ-ΠΕ70, ευδοκίμως,  για περίπου είκοσι έτη και  την καλυτέρευση της Εκπαίδευσης.

Επιπλέον δεν πρέπει να   γίνεται σύγχυση  της  αναθεωρημένης διάταξης του άρθρου 29 παρ. 3 του Συντάγματος με το Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) , όπου κύρια αποστολή ,μεταξύ των άλλων αξιόλογων  αρμοδιοτήτων των ΣΕΕ,   είναι και η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής.

 Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες

 Η ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων ,  η ανατροφοδότηση, ο αλληλοσεβασμός, η καλοπροαίρετη κριτική και  ο σεβασμός των διακριτών ρόλων ,μεταξύ των Φορέων της Εκπαίδευσης  είναι τα συστατικά στοιχεία της εκπαιδευτικής προόδου  και ο θεμέλιος «λίθος» για την επιτυχία του κοινού σκοπού  μας (Εκπαιδευτικών- Στελεχών  Εκπαίδευσης- και των άλλων θεσμικών Φορέων) , που είναι:  η προκοπή των μαθητών /τριών και η αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Έργου, ειδικά στη δύσκολη   περίοδο που ζούμε , της  πανδημίας.

ΣΣ. Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων , είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας  θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση , με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ, όπως  με το προηγούμενο  σχετικό έγγραφό μου, όπως και με  το νυν ή και εξ αποστάσεως σχετικές επιμορφωτικές Ημερίδες, για τις οποίες εν ευθέτω χρόνω θα συνδιαμορφώσουμε.

                                                                           Δρ Σκρέτας Δημήτριος ΣΕΕ-ΠΕ70

ΘΕΜΑ: « Διευκρινίσεις για την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα»

Σχετ.: 1)Φ.Ε.Κ. 4189 / 10-9-2021 "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

2)Υπουργική απόφαση Αριθμ. 108906/ΓΔ4 /10-09-2021 με θέμα "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

3)Νόμος υπ’ αριθμ. 4692/2020 "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις".

4) Αξιολόγηση - Οδηγοί και Εργαλεία -Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση).

5) Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α.

Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες.

Κατόπιν ερωτημάτων από τη Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Ευθύνης μου σχετικά με την αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων και ειδικότερα για την «Ανατροφοδότηση» του οικείου ΣΕΕ-ΠΕ70 , στην ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. , για τα «Σχέδια Δράσης» που έχουν καταθέσει όλα τα Σχολεία Ευθύνης μου , σας καταθέτω αυτολεξεί την τοποθέτηση- οδηγία του Ι.Ε.Π.[σελ.: 13 , Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση)]:

«…. Μέχρι τέλη Μαΐου 2022 *:

Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αποτίμηση των Δράσεων από τις Ομάδες

✓ Κάθε Ομάδα Δράσης έχει τη δική της φόρμα για την αποτύπωση του Σχεδίου Δράσης.Δικαίωμα καταχώρισης και επεξεργασίας έχει μόνο ο/η Συντονιστής/-ίστρια της Ομάδας.Πρόσβαση σε αυτή έχει, ωστόσο, και ο Διευθυντής/-τρια καθώς και ο/η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης.

Ο/Η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, σε ειδικό πεδίο της φόρμας καταγράφει τις παρατηρήσεις του/της ως προς τον Σχεδιασμό της Δράσης, προκειμένου να ληφθούν υπόψη για την τροποποίηση ή κατά την υλοποίηση της Δράσης, εφόσον κρίνεται σκόπιμο».**

--------------------------------------------------------------------------------------

Παραπομπές :

* «..Τα Β` και Γ` μέρη της Φόρμας Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης (Υλοποίηση και Αξιολόγηση της Δράσης) των Σχολικών Μονάδων, θα ανοίξουν για τις Ομάδες Δράσης από τις 27/1 έως και τις 30/5/2022-(Απόσπασμα από το Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α)…».

** ΣΣ. Σας παρακαλώ να εστιάσετε με προσοχή στην εν λόγω παράγραφο, που αναφέρεται με ευκρίνεια στην αρμοδιότητα του ΣΕΕ, Παιδαγωγικής Ευθύνης , σχετικά με την καταγραφή των παρατηρήσεών του («Ανατροφοδότηση» στα κατατεθέντα «Σχέδια Δράσης») , προς αποφυγή τυχόν παρερμηνειών….σε επίπεδο Νομοθεσίας (Νομιμότητας) και Επιστημονικής- Παιδαγωγικής προσέγγισης του εν λόγω θέματος.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Κλιματική Κρίση και Εκπαίδευση για την Αειφορία», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021 και ώρες 17:30-20:30.

Απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Στόχος του σεμιναρίου είναι ο επιστημονικός προβληματισμός για την απειλή της κλιματικής κρίσης και τις συνέπειες του φαινομένου. Ενδεικτικές διαστάσεις που θα συζητηθούν είναι: η ενεργειακή κρίση, η διάβρωση των ακτών, η άνοδος της θερμοκρασίας, η θαλάσσια επίκλυση, η καταστροφή των δασών, η κάθε λογής ρύπανση, η μείωση της βιοποικιλότητας και η υποβάθμιση των φυσικών πόρων.

Η εκπαίδευση μπορεί να υποστηρίξει μια σύγχρονη προοπτική στο επείγον θέμα της κλιματικής αλλαγής. Βασικά χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης για την αειφορία αποτελούν η ολιστική προσέγγιση της γνώσης, η κριτική διερεύνηση, η βιωματική μάθηση, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και η συλλογική δράση προκειμένου να διασφαλίσουμε ένα υγιές μέλλον για τον πλανήτη μας.

Η επιμορφωτική μας εκδήλωση προάγει την ανταλλαγή σκέψεων, εμπειριών και καλών πρακτικών και αποτελεί αφορμή αναστοχασμού της διδακτικής πράξης. Προσβλέπει στην ευαισθητοποίηση της μαθητικής και ευρύτερης κοινότητας για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη, συμβάλλοντας ενεργά στη διαμόρφωση ενός οικουμενικού οράματος για την αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής και τη διατήρηση της ζωής.

Στο πλαίσιο αυτό έχουμε δημιουργήσει ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία μπορείτε να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας και να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές μέχρι την Τρίτη 16-11-2021 και ώρα 15:00 επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/m4cT7WB588kVyxum8

Παρουσιάστηκε διαδικτυακά την Παρασκευή 4/6/21 το εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο:

 «Αειφορία και COVID-19: Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

για την κατανόηση της πανδημίας από τη σκοπιά της Εκπαίδευσης για την Αειφορία»,

που απευθύνεται σε μαθητές/τριες της ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου & Λυκείου και διασυνδέεται με τους διδακτικούς στόχους πολλών μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος όλων των τάξεων. Το υλικό γράφτηκε χωρίς καμία οικονομική δαπάνη ή άλλου τύπου υποστήριξη παρά μόνο με τους ανθρώπινους πόρους της συγγραφικής ομάδας, την οποία αποτελούν η Σταυρούλα Τριανταφύλλου, Υπεύθυνη του ΚΠΕ Δραπετσώνας, η Θεολογία Αβδελλή, Αναπλ. Υπεύθυνη του ΚΠΕ Δραπετσώνας, η Κατερίνα Μπαζίγου, ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο 1ο ΠΕΚΕΣ Αττικής και ο Αχιλλέας Μανδρίκας, ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο 6ο ΠΕΚΕΣ.

Το υλικό αποτελείται από πέντε θεματικές ενότητες, που μελετούν την πανδημία λόγω της COVID-19 σε σχέση α) με το φυσικό περιβάλλον β) με τον τομέα της εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων γ) με το ζήτημα της παραπληροφόρησης και των συνωμοσιολογικών αντιλήψεων δ) με την ανάγκη για διεθνή συνεργασία και για διαχείριση της πανδημίας με όρους Παγκόσμιων Δημόσιων Αγαθών ε) με τους 17 Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης (SDGs). Η ανάπτυξη του υλικού γίνεται σε 17 υποενότητες και 52 φύλλα εργασίας.

Η επιλογή να μελετηθεί το ζήτημα της πανδημίας COVID-19 μέσα από το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία εξυπηρετεί διττό σκοπό. Αφενός επιτυγχάνεται η συστημική κατανόηση της πανδημίας και αφετέρου παρέχεται ένα απτό και βιωμένο παράδειγμα μελέτης μέσα από το οποίο προσεγγίζονται οι περισσότεροι από τους 17 Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Με άλλα λόγια, η Εκπαίδευση για την Αειφορία προσφέρει όχι μόνο το θεωρητικό ερμηνευτικό πλαίσιο για την προσέγγιση των σύνθετων πτυχών της πανδημίας, αλλά  συνεισφέρει και στην παιδαγωγική προσέγγιση της πανδημίας με διδακτικά εργαλεία που βασίζονται σε συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης. Αποτελεί άσκηση κοινωνικής εκπαίδευσης, με στόχο τη διαμόρφωση κριτικά σκεπτόμενων δημοκρατικών πολιτών, οι οποίοι θα κάνουν δυνατή τη σημαντική αλλαγή που απαιτείται για τον μετασχηματισμό των κοινωνιών προς την αειφορία.

Το υλικό είναι αναρτημένο και διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons CC BY-NC-ND (Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0) στον σύνδεσμο:

http://attik-old.pde.sch.gr/6pekes/index.php/psifiako-apothetirio/ekpaidefsi-gia-tin-aeiforia

Όσες και όσοι δεν κατάφεραν να παρευρεθούν στη διαδικτυακή παρουσίαση, μπορούν να ενημερωθούν για το περιεχόμενο του υλικού από ένα 5λεπτο βίντεο, που βρίσκεται στον σύνδεσμο:

 https://www.youtube.com/watch?v=lOFymQFwEIw

Η Γενοκτονία των Ποντιακού Ελληνισμού από τους Τούρκους αναγνωρίστηκε επισήμως το 1994 με Νόμο από τη Βουλή των Ελλήνων και έκτοτε η 19η Μαΐου τιμάται ως Ημέρα Μνήμης. (Δημοσιεύτηκε στις 11 Μαρτίου 1994, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ΦΕΚ 32, τόμος Α', και καθιερώνει την 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.

Στις 19 Μαΐου 1919, κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας, ο Κεμάλ Ατατούρκ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα του Πόντου και δρομολόγησε τη δεύτερη και σκληρότερη φάση της Γενοκτονίας των Ποντιακού Ελληνισμού, η οποία έγινε στο πλαίσιο του Απελευθερωτικού Αγώνα των Τούρκων κατά των Δυτικών (Αγγλογάλλων, Ιταλών, Ελλήνων), που κατείχαν εδάφη της Μικράς Ασίας. Από 200.000 έως 350.000 είναι οι Ελληνoπόντιοι, που εξολοθρεύτηκαν από τους Νεότουρκους κατά την περίοδο 1916-1923, σ' ένα σύνολο 750.000 περίπου.

Παρακαλούνται όσοι Εκπαιδευτικοί έχουν τον προαπαιτούμενο διδακτικό χρόνο στα πλαίσια της εκπαιδευτικής, ιστορικής επικαιρότητας να αξιοποιήσουν πηγές και μαρτυρίες, με σεβασμό στην Ιστορία και με νηφαλιότητα να προσεγγίσουν το εν λόγω θέμα.

Ενδεικτικά κάποιοι υπερσύνδεσμοι σχετικοί με το θέμα:

https://www.sansimera.gr/articles/140

https://www.youtube.com/watch?v=YcOm4tpkFvM

Διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές

«Γνωρίζοντας τον Αγώνα των Ελλήνων μέσα από την τέχνη του Σταμάτη Λαζάρου»

Η Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, διοργανώνει διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με θέμα «21 Ιστορίες για την Επανάσταση: Γνωρίζοντας τον Αγώνα των Ελλήνων μέσα από την τέχνη του Σταμάτη Λαζάρου».

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ε’ Δημοτικού έως Γ’ Γυμνασίου) και προσφέρει τη δυνατότητα, να γνωρίσουν τον σημαντικό Πειραιώτη λαϊκό καλλιτέχνη, Σταμάτη Λαζάρου, έργα του οποίου φυλάσσονται στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να προσεγγίσουν, με ένα διαφορετικό τρόπο, στιγμές της Ελληνικής Επανάστασης, μέσα από τα μοναδικά έργα του Σταμάτη Λαζάρου.

Το πρόγραμμα θα υλοποιείται για Δημοτικά και Γυμνάσια: κάθε Τρίτη και Πέμπτη στις 10:00 – 11:00 & 12:00 – 13:00

Για κρατήσεις:
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Χρονική περίοδος υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος:
Aπρίλιος 2021 – Δεκέμβριος 2021

Πρόσφατα Άρθρα

Εκδήλωση για γονείς σχετικά με τη Μετάβαση από τον...
23 Ιουν 2022 09:12 - Κυριακή Μέλλιου

Το 6ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ [ ... ]

Συνάντηση εργασίας-ενδοσχολική επιμόρφωση με εκπαι...
16 Ιουν 2022 05:59 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Φωτεινή Εγγλέ [ ... ]

Πρόσκληση Διευθυντών/ντριών σε συνάντηση συνεργασ...
16 Ιουν 2022 05:54 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Φωτεινή Εγγλέ [ ... ]

Φεστιβάλ Θεάτρου στο Σχολείο: Η επόμενη μέρα. Ας τ...
02 Ιουν 2022 10:32 - Παναγιώτης Φατσέας

Σας προσκαλούμε στο: «Φεστιβάλ Θεάτρου: Η επόμενη μ [ ... ]

Η παρουσία της Θεατρικής Αγωγής στην Ειδική Εκπαίδ...
30 Μαϊ 2022 12:12 - Παναγιώτης Φατσέας

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα