6ο ΠΕΚΕΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

σε δωρεάν εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Out of Eden Learn-inspired”

Η ερευνητική ομάδα CoSyLlab του Πανεπιστημίου Πειραιώς οργανώνει εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο σχετικά με τις Μαθησιακές αποστολές (Εργαστήρια Δεξιοτήτων) Out of Eden Learn-inspired (εγκεκριμένα από το ΙΕΠ)

Το σεμινάριο αφορά μόνο εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό) και έχουν ήδη επιλέξει να εφαρμόσουν ένα ή περισσότερα προγράμματα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων "OOEL-inspired" της ερευνητικής ομάδας CosyLlab στη σχολική χρονιά 2022-2023

Το σεμινάριο θα ξεκινήσει στις 7 Νοεμβρίου με σύγχρονη και ασύγχρονη μορφή, και θα έχει διάρκεια 12 ώρες (λήξη 13 Νοεμβρίου)

Οι επιμορφούμενοι θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης

Δηλώστε συμμετοχή στον ακόλουθο σύνδεσμο https://forms.gle/a8gzEoskqSPgPVXL6

μέχρι την Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

Με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνουμε πως έπειτα από τρία ολόκληρα χρόνια, το Athens Science Festival (ASF) επιστρέφει στη δια ζώσης διεξαγωγή του και μας μεταφέρει στο Μέλλον – στους Κόσμους του Αύριο!

Από 21 έως 23 Οκτωβρίου 2022, η Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων θα φιλοξενήσει το κορυφαίο επιστημονικό δρώμενο της πρωτεύουσας, που από το 2014 φέρνει κάθε χρόνο στο προσκήνιο τις πλέον σύγχρονες εξελίξεις στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Καινοτομίας και της Τέχνης. 

Η οργανωτική επιτροπή του ASF 2022 δουλεύοντας με έμπνευση το Foresight, τη στρατηγική διερεύνηση διαφόρων πιθανών εκδοχών του μέλλοντος, καθώς και των ευκαιριών και προκλήσεων που αυτές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν, αποφάσισε να «περπατήσει» στους «Κόσμους του Αύριο». Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, με ποικίλες δράσεις βασισμένες στην Επιστήμη, θα μας συνδέσει με το «Αύριο» και θα αναδείξει πώς η επιστημονική μελέτη του παρελθόντος και του παρόντος μπορεί να χαράξει, αλλά και να θωρακίσει το Μέλλον.

Σας προσκαλούμε να συμμετέχετε σε αυτήν τη γιορτή που δίνει προτεραιότητα σε θέματα από τις παρακάτω επιστημονικές περιοχές:

Κλιματική Αλλαγή | Ψηφιακός Μετασχηματισμός | Ραγδαία Τεχνολογική Ανάπτυξη | Τεχνητή Νοημοσύνη | Αστικοποίηση | Δημογραφικές Αλλαγές | Διαχείριση Πόρων | Υγεία | Ρομποτική | Εκπαίδευση STEM | Αειφόρος Ανάπτυξη | Τέχνη 

Παράλληλα, ένα ευρύ φάσμα θεμάτων από τον χώρο των θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών θα παρουσιάζονται με εύληπτο, ελκυστικό και διαδραστικό τρόπο από τους σημαντικότερους και πλέον καταξιωμένους εκπροσώπους του ακαδημαϊκού, ερευνητικού και εκπαιδευτικού χώρου. Αυτός άλλωστε είναι και ο βασικός στόχος του μεγαλύτερου Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας της χώρας, του Athens Science Festival.

Το φεστιβάλ οργανώνουν ο εκπαιδευτικός οργανισμός «Επιστήμη Επικοινωνία – SciCo», το British Council και η Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με πλειάδα ακαδημαϊκών, ερευνητικών φορέων και εκπαιδευτικών οργανισμών. Στο φεστιβάλ θα υπάρχουν «ζώνες στόχευσης» που θα απευθύνονται σε παιδιά, εφήβους/ες, και ενήλικες.

Πρόγραμμα

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Διδακτικής & Επιστημολογίας Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών διοργανώνει την προσεχή Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022 στο Μαράσλειο Διδασκαλείο (Μαρασλή 4, Αθήνα 10676, πλησίον σταθμός μετρό Ευαγγελισμός) ημερίδα για τους/τις εκπαιδευτικούς με τίτλο: «Ιστορικά επιστημονικά όργανα στην εκπαίδευση».

Στο επισυναπτόμενο πρόγραμμα θα βρείτε τον σύνδεσμο για την εγγραφή σας στο σεμινάριο.

Πρόγραμμα

 

Τα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά παρουσιάζουν την έντυπη έκδοσή τους με τίτλο: 

"Θέματα-Προεκτάσεις-Ζητήματα" 

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:

η Δρ. Ευσταθία Παπαγεωργίου (Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, ΠΑΔΑ)

o Δρ. Αχιλλέας Μανδρίκας (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου παιδαγωγικής ευθύνης των Ραλλείων)

η Δρ. Ασπασία Δανιά (Επίκουρη Καθηγήτρια ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ)

ο Δρ. Βασίλειας Πανόπουλος (Δάσκαλος-Μουσικός)

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 18:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων των Ραλλείων Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων (Αλεξάνδρου 3 - Πειραιάς, τηλ. 210 4176135)

Η πρόσκληση

Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 18.00 θα παρουσιαστούν 10+1 Νέα Προγράμματα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στην Ιστορική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, στον Πειραιά.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αναπτύχθηκαν με την επιστημονική ευθύνη της ερευνητικής ομάδας CoSyLlab του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά (https://cosylab.gr/) και είναι εγκεκριμένα από το ΙΕΠ. Περιλαμβάνουν φύλλα εργασίας και εργαλεία αξιολόγησης που ενσωματώνουν τις ρουτίνες σκέψης και τα εργαλεία διαλόγου του προγράμματος Out of Eden Learn και αντανακλούν τους στόχους των Προγραμμάτων Σπουδών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.

 

Δέκα (10) ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία από διάφορα ΠΕΚΕΣ ανά την Ελλάδα έστειλαν επιστολή στον Πρόεδρο του  ΙΕΠ σχετικά με την υποβάθμιση της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, όπως εκφράζεται μέσα από την υπαγωγή της στις Φυσικές Επιστήμες και μέσα από το «νέο» Πρόγραμμα Σπουδών του αντικειμένου.

Ολόκληρη η επιστολή.

ΘΕΜΑ: «Επικουρικές Επιστημονικές, Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων»

 Σχετ:

1) Αρ. Πρωτ. 27606/ΓΔ4 , Αθήνα, 11-03-2022, Έγγραφο  του ΥΠΑΙΘ

2) Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

3) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

4) Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

5) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

6) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

7) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

8) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

9)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

10) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

11) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 Συνάδελφοι /σσες,

 Επειδή   δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου, σχετικά με τα Σχέδια Δράσης με αφορμή το υπ. αρ. 27606/ΓΔ4, 10-3-2022, έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, βάσει των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου, όπου Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων, σας επισημαίνω, υπηρεσιακά και παιδαγωγικά προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών, λόγω διαφόρων εκπαιδευτικών εξελίξεων,  τα κάτωθι:

Η Ανατροφοδότηση για κάθε υποβληθέν Σχέδιο Δράσης, εδράζεται στην ισχύουσα Νομοθεσία και τις Οδηγίες του ΙΕΠ.

Για υποβληθέντα μη εξατομικευμένα κείμενα,(«ενιαία») ενεργοποιείται η πλατφόρμα του ΙΕΠ. Οι Διευθυντές/ντριες  καλούνται, αποκλειστικά για το χρονικό διάστημα που αναφέρεται παρακάτω, να τροποποιήσουν, να συμπληρώσουν ή να προσθέσουν στοιχεία ως εξής:

 Υλοποίηση της  Δράσης Συντονιστή Ομάδας Δράσης .Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ -Ήδη ενεργή - 31 Μαΐου 2022.

 Αποτίμηση της  Δράσης  Συντονιστή Ομάδας Δράσης. Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ-Ήδη ενεργή - 31    Μαΐου 2022.

 Συνάδελφοι /σσες,

 Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση, με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ.

                                                      Δρ   Σκρέτας Δημήτριος   ΣΕΕ-ΠΕ70

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02 Κασκαντάμη Μαρία, Κουμπάρου Χρυσάνθη και Μεσσάρη Αναστασία, προσκαλούν τους Φιλολόγους της/των Τ.Υ. των σχολείων: 1ο Γ/Σ Περάματος, 2ο Γ/Σ Δραπετσώνας, 2ο ΓΕΛ Δραπετσώνας, 3ο Γ/Σ Αγ. Ι. Ρέντη, 3ο ΓΕΛ Πειραιά, 11ο Γ/Σ Νίκαιας και 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά σε επιμορφωτική συνάντηση - τηλεδιάσκεψη με θέμα:

 «Επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών των Τάξεων Υποδοχής»

την Τρίτη 8/3/2022 και ώρα 12:00-14:00,

στη διαδικτυακή αίθουσα https://minedu-secondary2.webex.com/meet/amessari.

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, ενημερώνουν τους/τις εκπαιδευτικούς ΠΕ02 ότι:

Καθώς οι συνθήκες «ελεύθερης πολιορκίας» εξακολουθούν να περιορίζουν τη συχνή, απρόσκοπτη και διά ζώσης επικοινωνία, κάθε Πέμπτη 13:30-14:30 θα βρίσκονται στη διαδικτυακή τους αίθουσα για να συζητήσουν με όποιον/-α επιθυμεί για θέματα που τους/τις απασχολούν και συνδέονται με τα φιλολογικά μαθήματα.

Διευθύνσεις ηλεκτρονικών αιθουσών:

Κασκαντάμη Μαρία: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/mkaskant

Κουμπάρου Χρυσάνθη: https://minedu-secondary.webex.com/meet/chkoumpar

Μεσσάρη Αναστασία: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/amessari

Επιπρόσθετα, ο ιστοχώρος «Ελεύθεροι πολιορκημένοι φιλόλογοι» http://eleftheripoliorkimeni.pbworks.com, που δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2020, όταν για πρώτη φορά ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων, εξακολουθεί να λειτουργεί ως τόπος διαδικτυακής συνάντησης.

Σε αυτόν τον συνεργατικό χώρο, οι ΣΕΕ ΠΕ02 αναρτούν υλικό που μπορεί να φανεί χρήσιμο και να δώσει ιδέες για την καθοδήγηση και την ανατροφοδότηση των μαθητών και μαθητριών στα φιλολογικά μαθήματα. Ταυτόχρονα, όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί ΠΕ02 έχουν τη δυνατότητα να αναρτήσουν υλικό, καθώς και απόψεις και σχόλια, ώστε ο ιστοχώρος αυτός να αποτελεί μια ζωντανή κοινότητα μάθησης.

ΘΕΜΑ: «Επιστημονικές, Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση- Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων »

 Σχετ:

1) Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

2) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

 3) Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

 4) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

 5) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

 6) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

 7) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

 8)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

 9) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

 10) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 

Συνάδελφοι /σσες .

 Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου,

επειδή  συνεχώς δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου , σχετικά με τα Σχέδια Δράσης που έχετε καταθέσει στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ , όπως: πώς θα  συνεχίσετε με την υπόλοιπη διαδικασία? και επειδή έχω συναντήσεις , αυτή την περίοδο, με αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα ,κατόπιν προσκλήσεώς μου, με βασικό θέμα την «Ανατροφοδότηση¨ στα ήδη κατατεθέντα Σχέδια Δράσης των Σχολείων μου , θα ήθελα, προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών  κλπ , όσον αφορά την επιστημονική και υπηρεσιακή μου τοποθέτηση,  για να σας βοηθήσω, ενόψει της διαδικασίας της «υλοποίησης» των Σχεδίων Δράσης, αισθανόμενος την υπηρεσιακή μου ανάγκη ,να σας τονίσω, πως υπάρχουν «παιδαγωγικά»  περιθώρια , αναστοχασμού,  εφόσον το αποφασίσετε.  (Βλ. Υλοποίηση της Δράσης: Το μέρος Β είναι ενεργό καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για την καταγραφή ή τροποποίηση των ενεργειών της Δράση -Οδηγίες ΙΕΠ-),με στόχο να έχουμε το καλύτερο παιδαγωγικό αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας και να υπάρχει η παιδαγωγική  δυνατότητα αποτίμησης των Σχεδίων Δράσης , αφού πρώτα υλοποιηθούν.

Ιδιαίτερα , προς καλύτερη και γονιμότερη αποτίμηση της όλης διαδικασίας , προς το τέλος του διδακτικού έτους (2021-2022)  σας επισημαίνω, ευκρινώς,  τα κάτωθι, γεγονός που σας ανέλυσα στα κείμενα της ¨Ανατροφοδότησής» , μου , με στόχο να σας στηρίξω εκπαιδευτικά- παιδαγωγικά και υπηρεσιακά  στα κατατεθέντα Σχέδια Δράσης :

Το Σχέδιο Δράσης πρέπει να:

είναι ένα εύχρηστο εργαλείο, συγκεκριμένο και σαφές, το οποίο να καθοδηγεί την Ομάδα και γενικότερα τη σχολική μονάδα ως προς τον τρόπο και την πορεία για τη βελτίωση του άξονα που έχει επιλεγεί, καθώς και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του.

βασίζεται σε:

  • σε σαφείς και εφικτούς στόχους
  • σε ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
  • σε διαθέσιμους πόρους
  • σε σαφώς καταγεγραμμένες ενέργειες και ρόλους για τους εμπλεκομένους
  • στην αξιοποίηση των ικανοτήτων και την εξειδίκευση των μελών της Ομάδας

Επίσης , επειδή κάποιοι Εκπαιδευτικοί κλπ , ενίστανται για την επίκληση της ισχύουσας Νομοθεσίας περί της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και ειδικότερα στη  διαδικασία της Ανατροφοδότησης  μου ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70 ,στα Σχέδια Δράσης με το σκεπτικό …. «Μα εσείς (ΣΕΕ) δεν είσθε Διοικητικός για να επικαλείστε τη Νομοθεσία!!» και επιπλέον ,  επειδή δέχομαι κάποιους

« χαρακτηρισμούς» , που δεν συνάδουν και δεν βοηθούν στη διαδικασία, της ανταλλαγής επιστημονικών απόψεων και στην παιδαγωγική ανατροφοδότηση,  σε χώρους επιστήμης και εργασίας, για αποκατάσταση της προσωπικότητάς μου , της υπηρεσιακής  εντιμότητάς μου  , και της  πραγματικής διάστασης του όλου σοβαροτάτου θέματος με στόχο τη συνέχιση της υπηρεσιακής μου αποστολής και την εκπαιδευτική και παιδαγωγική  στήριξη των Εκπαιδευτικών και των Σχολείων που έχω στην Επιστημονική και Παιδαγωγική Ευθύνη μου, σας γνωστοποιώ τα κάτωθι :

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 του ΦΕΚ : Αρ. Φύλλου 4299, 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:

«Ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου»

  1. Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων…» Βάσει των ανωτέρω , θα ήμουν έκνομος , υπηρεσιακώς και παιδαγωγικώς , αν δεν έκανα αναφορά  στην εν λόγω Νομοθεσία και επιπλέον θα ήμουν  επισφαλής για τη θέση του ΣΕΕ-ΠΕ70 . Σας γνωστοποιώ πως για κάθε εκπαιδευτική πράξη-ενέργεια  επικαλούμαστε τη σχετική Νομοθεσία και τίποτα δεν πραγματοποιείται …όλως τυχαίως ,πχ  Μελέτη περίπτωσης: Παιδαγωγικές Συναντήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κλπ

Η συμμετοχή μου στη διαδικασία της αξιολόγησης , ως ΣΕΕ-ΠΕ70 , είναι Νομικώς και Παιδαγωγικώς  κατοχυρωμένη και δε στηρίζεται σε προσωπικές  ή άλλες απόψεις  μου , αλλά στηρίζεται  στα υφιστάμενα εκ του Νόμου και της Παιδαγωγικής Διαδικασίας του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ. Δεν  επηρεάζεται , φυσικά,  από αντίθετες «φωνές», που σημειωτέον σέβομαι, αλλά δεν ενστερνίζομαι ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70, με πρόταγμά μου, κυρίως, εποικοδομητική κριτική ή σύνθεση , εκ μέρους μου , με απώτερο σκοπό  την επιστημονική μου αρωγή στους/στις Συναδέλφους / σσες μου , Εκπαιδευτικούς που υπηρετώ , ως Στέλεχος Εκπαίδευσης ,Σχολικός Σύμβουλος & ΣΕΕ-ΠΕ70, ευδοκίμως,  για περίπου είκοσι έτη και  την καλυτέρευση της Εκπαίδευσης.

Επιπλέον δεν πρέπει να   γίνεται σύγχυση  της  αναθεωρημένης διάταξης του άρθρου 29 παρ. 3 του Συντάγματος με το Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) , όπου κύρια αποστολή ,μεταξύ των άλλων αξιόλογων  αρμοδιοτήτων των ΣΕΕ,   είναι και η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής.

 Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες

 Η ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων ,  η ανατροφοδότηση, ο αλληλοσεβασμός, η καλοπροαίρετη κριτική και  ο σεβασμός των διακριτών ρόλων ,μεταξύ των Φορέων της Εκπαίδευσης  είναι τα συστατικά στοιχεία της εκπαιδευτικής προόδου  και ο θεμέλιος «λίθος» για την επιτυχία του κοινού σκοπού  μας (Εκπαιδευτικών- Στελεχών  Εκπαίδευσης- και των άλλων θεσμικών Φορέων) , που είναι:  η προκοπή των μαθητών /τριών και η αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Έργου, ειδικά στη δύσκολη   περίοδο που ζούμε , της  πανδημίας.

ΣΣ. Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων , είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας  θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση , με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ, όπως  με το προηγούμενο  σχετικό έγγραφό μου, όπως και με  το νυν ή και εξ αποστάσεως σχετικές επιμορφωτικές Ημερίδες, για τις οποίες εν ευθέτω χρόνω θα συνδιαμορφώσουμε.

                                                                           Δρ Σκρέτας Δημήτριος ΣΕΕ-ΠΕ70

ΘΕΜΑ: « Διευκρινίσεις για την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα»

Σχετ.: 1)Φ.Ε.Κ. 4189 / 10-9-2021 "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

2)Υπουργική απόφαση Αριθμ. 108906/ΓΔ4 /10-09-2021 με θέμα "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

3)Νόμος υπ’ αριθμ. 4692/2020 "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις".

4) Αξιολόγηση - Οδηγοί και Εργαλεία -Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση).

5) Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α.

Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες.

Κατόπιν ερωτημάτων από τη Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Ευθύνης μου σχετικά με την αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων και ειδικότερα για την «Ανατροφοδότηση» του οικείου ΣΕΕ-ΠΕ70 , στην ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. , για τα «Σχέδια Δράσης» που έχουν καταθέσει όλα τα Σχολεία Ευθύνης μου , σας καταθέτω αυτολεξεί την τοποθέτηση- οδηγία του Ι.Ε.Π.[σελ.: 13 , Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση)]:

«…. Μέχρι τέλη Μαΐου 2022 *:

Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αποτίμηση των Δράσεων από τις Ομάδες

✓ Κάθε Ομάδα Δράσης έχει τη δική της φόρμα για την αποτύπωση του Σχεδίου Δράσης.Δικαίωμα καταχώρισης και επεξεργασίας έχει μόνο ο/η Συντονιστής/-ίστρια της Ομάδας.Πρόσβαση σε αυτή έχει, ωστόσο, και ο Διευθυντής/-τρια καθώς και ο/η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης.

Ο/Η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, σε ειδικό πεδίο της φόρμας καταγράφει τις παρατηρήσεις του/της ως προς τον Σχεδιασμό της Δράσης, προκειμένου να ληφθούν υπόψη για την τροποποίηση ή κατά την υλοποίηση της Δράσης, εφόσον κρίνεται σκόπιμο».**

--------------------------------------------------------------------------------------

Παραπομπές :

* «..Τα Β` και Γ` μέρη της Φόρμας Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης (Υλοποίηση και Αξιολόγηση της Δράσης) των Σχολικών Μονάδων, θα ανοίξουν για τις Ομάδες Δράσης από τις 27/1 έως και τις 30/5/2022-(Απόσπασμα από το Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α)…».

** ΣΣ. Σας παρακαλώ να εστιάσετε με προσοχή στην εν λόγω παράγραφο, που αναφέρεται με ευκρίνεια στην αρμοδιότητα του ΣΕΕ, Παιδαγωγικής Ευθύνης , σχετικά με την καταγραφή των παρατηρήσεών του («Ανατροφοδότηση» στα κατατεθέντα «Σχέδια Δράσης») , προς αποφυγή τυχόν παρερμηνειών….σε επίπεδο Νομοθεσίας (Νομιμότητας) και Επιστημονικής- Παιδαγωγικής προσέγγισης του εν λόγω θέματος.

Πρόσφατα Άρθρα

Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών των 5ου και ...
02 Δεκ 2022 08:43 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Φωτεινή Εγγλέ [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής ...
25 Νοε 2022 20:16 - Παναγιώτης Φατσέας

O Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86 Στέφανος Ζιώβας  [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγή...
25 Νοε 2022 19:53 - Παναγιώτης Φατσέας

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής&nbs [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγή...
25 Νοε 2022 19:29 - Παναγιώτης Φατσέας

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής Πανα [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Φιλολόγων ΕΠΑΛ, Π.ΕΠΑΛ, ΕΝΕ...
25 Νοε 2022 19:17 - Παναγιώτης Φατσέας

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων Κασ [ ... ]

Άλλα Άρθρα