6ο ΠΕΚΕΣ

ΘΕΜΑ: «Επικουρικές Επιστημονικές, Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων»

 Σχετ:

1) Αρ. Πρωτ. 27606/ΓΔ4 , Αθήνα, 11-03-2022, Έγγραφο  του ΥΠΑΙΘ

2) Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

3) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

4) Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

5) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

6) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

7) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

8) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

9)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

10) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

11) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 Συνάδελφοι /σσες,

 Επειδή   δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου, σχετικά με τα Σχέδια Δράσης με αφορμή το υπ. αρ. 27606/ΓΔ4, 10-3-2022, έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, βάσει των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου, όπου Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων, σας επισημαίνω, υπηρεσιακά και παιδαγωγικά προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών, λόγω διαφόρων εκπαιδευτικών εξελίξεων,  τα κάτωθι:

Η Ανατροφοδότηση για κάθε υποβληθέν Σχέδιο Δράσης, εδράζεται στην ισχύουσα Νομοθεσία και τις Οδηγίες του ΙΕΠ.

Για υποβληθέντα μη εξατομικευμένα κείμενα,(«ενιαία») ενεργοποιείται η πλατφόρμα του ΙΕΠ. Οι Διευθυντές/ντριες  καλούνται, αποκλειστικά για το χρονικό διάστημα που αναφέρεται παρακάτω, να τροποποιήσουν, να συμπληρώσουν ή να προσθέσουν στοιχεία ως εξής:

 Υλοποίηση της  Δράσης Συντονιστή Ομάδας Δράσης .Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ -Ήδη ενεργή - 31 Μαΐου 2022.

 Αποτίμηση της  Δράσης  Συντονιστή Ομάδας Δράσης. Με κωδικό εκπ/κού ΠΣΔ-Ήδη ενεργή - 31    Μαΐου 2022.

 Συνάδελφοι /σσες,

 Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση, με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ.

                                                      Δρ   Σκρέτας Δημήτριος   ΣΕΕ-ΠΕ70

ΘΕΜΑ: «Επιστημονικές , Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση- Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων »

 Σχετ:

1)Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

2) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

3)Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

 4) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

 5) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

 6) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

 7) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

 8)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

 9) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

 10) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 

Συνάδελφοι /σσες .

Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου ,

επειδή  συνεχώς δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου , σχετικά με τα Σχέδια Δράσης που έχετε καταθέσει στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ , όπως: πώς θα  συνεχίσετε με την υπόλοιπη διαδικασία? και επειδή έχω συναντήσεις , αυτή την περίοδο, με αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα ,κατόπιν προσκλήσεώς μου, με βασικό θέμα την «Ανατροφοδότηση¨ στα ήδη κατατεθέντα Σχέδια Δράσης των Σχολείων μου , θα ήθελα, προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών  κλπ , όσον αφορά την επιστημονική και υπηρεσιακή μου τοποθέτηση,  για να σας βοηθήσω, ενόψει της διαδικασίας της «υλοποίησης» των Σχεδίων Δράσης, αισθανόμενος την υπηρεσιακή μου ανάγκη ,να σας τονίσω, πως υπάρχουν «παιδαγωγικά»  περιθώρια , αναστοχασμού,  εφόσον το αποφασίσετε.  (Βλ. Υλοποίηση της Δράσης: Το μέρος Β είναι ενεργό καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για την καταγραφή ή τροποποίηση των ενεργειών της Δράση -Οδηγίες ΙΕΠ-),με στόχο να έχουμε το καλύτερο παιδαγωγικό αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας και να υπάρχει η παιδαγωγική  δυνατότητα αποτίμησης των Σχεδίων Δράσης , αφού πρώτα υλοποιηθούν.

Ιδιαίτερα , προς καλύτερη και γονιμότερη αποτίμηση της όλης διαδικασίας , προς το τέλος του διδακτικού έτους (2021-2022)  σας επισημαίνω, ευκρινώς,  τα κάτωθι, γεγονός που σας ανέλυσα στα κείμενα της ¨Ανατροφοδότησής» , μου , με στόχο να σας στηρίξω εκπαιδευτικά- παιδαγωγικά και υπηρεσιακά  στα κατατεθέντα Σχέδια Δράσης :

Το Σχέδιο Δράσης πρέπει να:

είναι ένα εύχρηστο εργαλείο, συγκεκριμένο και σαφές, το οποίο να καθοδηγεί την Ομάδα και γενικότερα τη σχολική μονάδα ως προς τον τρόπο και την πορεία για τη βελτίωση του άξονα που έχει επιλεγεί, καθώς και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του.

βασίζεται σε:

  • σε σαφείς και εφικτούς στόχους
  • σε ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
  • σε διαθέσιμους πόρους
  • σε σαφώς καταγεγραμμένες ενέργειες και ρόλους για τους εμπλεκομένους
  • στην αξιοποίηση των ικανοτήτων και την εξειδίκευση των μελών της Ομάδας

Επίσης , επειδή κάποιοι Εκπαιδευτικοί κλπ , ενίστανται για την επίκληση της ισχύουσας Νομοθεσίας περί της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και ειδικότερα στη  διαδικασία της Ανατροφοδότησης  μου ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70 ,στα Σχέδια Δράσης με το σκεπτικό …. «Μα εσείς (ΣΕΕ) δεν είσθε Διοικητικός για να επικαλείστε τη Νομοθεσία!!» και επιπλέον ,  επειδή δέχομαι κάποιους

« χαρακτηρισμούς» , που δεν συνάδουν και δεν βοηθούν στη διαδικασία, της ανταλλαγής επιστημονικών απόψεων και στην παιδαγωγική ανατροφοδότηση,  σε χώρους επιστήμης και εργασίας, για αποκατάσταση της προσωπικότητάς μου , της υπηρεσιακής  εντιμότητάς μου  , και της  πραγματικής διάστασης του όλου σοβαροτάτου θέματος με στόχο τη συνέχιση της υπηρεσιακής μου αποστολής και την εκπαιδευτική και παιδαγωγική  στήριξη των Εκπαιδευτικών και των Σχολείων που έχω στην Επιστημονική και Παιδαγωγική Ευθύνη μου, σας γνωστοποιώ τα κάτωθι :

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 του ΦΕΚ : Αρ. Φύλλου 4299, 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:

«Ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου»

  1. Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων…» Βάσει των ανωτέρω , θα ήμουν έκνομος , υπηρεσιακώς και παιδαγωγικώς , αν δεν έκανα αναφορά  στην εν λόγω Νομοθεσία και επιπλέον θα ήμουν  επισφαλής για τη θέση του ΣΕΕ-ΠΕ70 . Σας γνωστοποιώ πως για κάθε εκπαιδευτική πράξη-ενέργεια  επικαλούμαστε τη σχετική Νομοθεσία και τίποτα δεν πραγματοποιείται …όλως τυχαίως ,πχ  Μελέτη περίπτωσης: Παιδαγωγικές Συναντήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κλπ

Η συμμετοχή μου στη διαδικασία της αξιολόγησης , ως ΣΕΕ-ΠΕ70 , είναι Νομικώς και Παιδαγωγικώς  κατοχυρωμένη και δε στηρίζεται σε προσωπικές  ή άλλες απόψεις  μου , αλλά στηρίζεται  στα υφιστάμενα εκ του Νόμου και της Παιδαγωγικής Διαδικασίας του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ. Δεν  επηρεάζεται , φυσικά,  από αντίθετες «φωνές», που σημειωτέον σέβομαι, αλλά δεν ενστερνίζομαι ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70, με πρόταγμά μου, κυρίως, εποικοδομητική κριτική ή σύνθεση , εκ μέρους μου , με απώτερο σκοπό  την επιστημονική μου αρωγή στους/στις Συναδέλφους / σσες μου , Εκπαιδευτικούς που υπηρετώ , ως Στέλεχος Εκπαίδευσης ,Σχολικός Σύμβουλος & ΣΕΕ-ΠΕ70, ευδοκίμως,  για περίπου είκοσι έτη και  την καλυτέρευση της Εκπαίδευσης.

Επιπλέον δεν πρέπει να   γίνεται σύγχυση  της  αναθεωρημένης διάταξης του άρθρου 29 παρ. 3 του Συντάγματος με το Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) , όπου κύρια αποστολή ,μεταξύ των άλλων αξιόλογων  αρμοδιοτήτων των ΣΕΕ,   είναι και η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής.

 

Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες

 

Η ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων ,  η ανατροφοδότηση, ο αλληλοσεβασμός, η καλοπροαίρετη κριτική και  ο σεβασμός των διακριτών ρόλων ,μεταξύ των Φορέων της Εκπαίδευσης  είναι τα συστατικά στοιχεία της εκπαιδευτικής προόδου  και ο θεμέλιος «λίθος» για την επιτυχία του κοινού σκοπού  μας (Εκπαιδευτικών- Στελεχών  Εκπαίδευσης- και των άλλων θεσμικών Φορέων) , που είναι:  η προκοπή των μαθητών /τριών και η αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Έργου, ειδικά στη δύσκολη   περίοδο που ζούμε , της  πανδημίας.

ΣΣ. Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων , είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας  θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση , με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ, όπως  με το προηγούμενο  σχετικό έγγραφό μου, όπως και με  το νυν ή και εξ αποστάσεως σχετικές επιμορφωτικές Ημερίδες, για τις οποίες εν ευθέτω χρόνω θα συνδιαμορφώσουμε.

                                                                           Δρ Σκρέτας Δημήτριος ΣΕΕ-ΠΕ70

                         

ΘΕΜΑ: « Διευκρινίσεις για την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα»

Σχετ.: 1)Φ.Ε.Κ. 4189 / 10-9-2021 "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

2)Υπουργική απόφαση Αριθμ. 108906/ΓΔ4 /10-09-2021 με θέμα "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

3)Νόμος υπ’ αριθμ. 4692/2020 "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις".

4) Αξιολόγηση - Οδηγοί και Εργαλεία -Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση).

5) Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α.

Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες.

Κατόπιν ερωτημάτων από τη Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Ευθύνης μου σχετικά με την αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων και ειδικότερα για την «Ανατροφοδότηση» του οικείου ΣΕΕ-ΠΕ70 , στην ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. , για τα «Σχέδια Δράσης» που έχουν καταθέσει όλα τα Σχολεία Ευθύνης μου , σας καταθέτω αυτολεξεί την τοποθέτηση- οδηγία του Ι.Ε.Π.[σελ.: 13 , Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας -Οδηγός εφαρμογής-Σεπτέμβριος 2021 , (2η έκδοση)]:

«…. Μέχρι τέλη Μαΐου 2022 *:

Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αποτίμηση των Δράσεων από τις Ομάδες

✓ Κάθε Ομάδα Δράσης έχει τη δική της φόρμα για την αποτύπωση του Σχεδίου Δράσης.Δικαίωμα καταχώρισης και επεξεργασίας έχει μόνο ο/η Συντονιστής/-ίστρια της Ομάδας.Πρόσβαση σε αυτή έχει, ωστόσο, και ο Διευθυντής/-τρια καθώς και ο/η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης.

Ο/Η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, σε ειδικό πεδίο της φόρμας καταγράφει τις παρατηρήσεις του/της ως προς τον Σχεδιασμό της Δράσης, προκειμένου να ληφθούν υπόψη για την τροποποίηση ή κατά την υλοποίηση της Δράσης, εφόσον κρίνεται σκόπιμο».**

--------------------------------------------------------------------------------------

Παραπομπές :

* «..Τα Β` και Γ` μέρη της Φόρμας Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης (Υλοποίηση και Αξιολόγηση της Δράσης) των Σχολικών Μονάδων, θα ανοίξουν για τις Ομάδες Δράσης από τις 27/1 έως και τις 30/5/2022-(Απόσπασμα από το Έγγραφο ΥΠΑΙΘ, Μαρούσι : 26- 1 – 2022 , Αρ. Πρωτ. : 92α)…».

** ΣΣ. Σας παρακαλώ να εστιάσετε με προσοχή στην εν λόγω παράγραφο, που αναφέρεται με ευκρίνεια στην αρμοδιότητα του ΣΕΕ, Παιδαγωγικής Ευθύνης , σχετικά με την καταγραφή των παρατηρήσεών του («Ανατροφοδότηση» στα κατατεθέντα «Σχέδια Δράσης») , προς αποφυγή τυχόν παρερμηνειών….σε επίπεδο Νομοθεσίας (Νομιμότητας) και Επιστημονικής- Παιδαγωγικής προσέγγισης του εν λόγω θέματος.

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Σκρέτας Δημήτριος ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής και επιστημονικής του ευθύνης για τα κάτωθι:

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ  ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Μετά την απόφαση της συνολικής επιστροφής των παιδιών στα  Δημοτικά Σχολεία, πολλοί προβληματισμοί έχουν προκύψει , κυρίως για ιατρικούς λόγους, αλλά και για τις ψυχολογικές επιπτώσεις που ενδέχεται να επιφέρει είτε η επιστροφή είτε ο περαιτέρω περιορισμός. Με αφορμή λοιπόν τους προβληματισμούς που διατυπώνονται αλλά και αυτούς που μπορεί να υπάρχουν σιωπηλά, θα ήθελα να παραθέσω ορισμένες σκέψεις  μου, από ψυχολογικής πλευράς στο θέμα της επιστροφής των παιδιών στο Δημοτικό  Σχολείο με σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ανησυχιών ή και τη λήψη κρίσιμων  αποφάσεων, μέσα στα πλαίσια ης ισχύουσας Νομοθεσίας και των Οδηγιών των  αρμοδίων.

Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία έχει ως αντικείμενο την εφαρμογή  των αρχών και θεωριών της Ψυχολογίας για τη δημιουργία αποτελεσματικών διαδικασιών και περιβαλλόντων μάθησης. Πραγματεύεται ζητήματα που αναφέρονται στην ανάπτυξη, τη μάθηση, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές, τη διαχείριση προβλημάτων στην τάξη, τις αποτελεσματικές μεθόδους διδασκαλίας και την ενίσχυση της  προσωπικότητας του μαθητή. Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία εφαρμόζει στην πράξη τις γνώσεις για την ανάπτυξη των μαθητών, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές και τους ατομικούς ρυθμούς μάθησης, τις αιτιατές αποδόσεις, τη διαχείριση της σχολικής τάξης, τον χειρισμό ειδικών προβλημάτων.

Στην εισήγηση του ΣΕΕ ΠΕ 70, κου Έξαρχου Ιωάννη με θέμα:

Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Κριτική του Σκινερικού Μοντέλου

επιχειρείται, εκτός μιας σύντομης παρουσίασης της θεωρίας του Συμπεριφορισμού, μια κριτική της θεωρίας αυτής κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, σύμφωνα με τις χρονικά αντίστοιχες εξελίξεις στον τομέα της ψυχολογικής έρευνας και μάθησης.

Ο Albert Einstein κάποτε έκανε την περίφημη παρατήρηση: Η φαντασία είναι πιο σπουδαία από τη γνώση. Και ενώ η γνώση περιορίζεται σε όλα όσα γνωρίζουμε και κατανοούμε, η φαντασία αγκαλιάζει ολόκληρο τον κόσμο και όλα που κάποτε θα γνωρίσουμε και θα κατανοήσουμε.

Η δημιουργικότητα είναι η ικανότητα του ατόμου να δημιουργεί αυθεντικά, πρωτότυπα, νέα πράγματα, να καινοτομεί.

Μπορούμε στο σχολείο ως εκπαιδευτικοί να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να σκέφτονται δημιουργικά και να καινοτομούν στις δημιουργίες τους;  Στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας στο σχολείο για την καλιέργεια της δημιουργικής σκέψης μαζί με ένα σύντομο θεωρητικό πλαίσιο, μια παρουσίαση του Συντονιστή ΠΕ70 του 6ου ΠΕΚΕΣ, Δρ Έξαρχου Ιωάννη με τίτλο:

Η δημιουργική σκέψη στο ελληνικό σχολείο: στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας

 

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική είναι ανάγκη να γίνει αντιληπτή ως η διδακτική προσέγγιση η οποία βασίζεται και αντιμετωπίζει τους μαθητές ως βιογραφίες και όχι ως κόπιες της ίδιας εικόνας και συνεπώς ως μέσο ανταπόκρισης στις ανάγκες του κάθε μαθητή και της θεμελίωσης της γνώσης του κάθε μαθητή, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μεταφορά γνώσης.

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική είναι μια ανοιχτή παιδαγωγική αντίληψη η οποία συναντιέται με αυτή της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης και της ενεργητικής μάθησης.

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική δίνει απάντηση στο γιατί και το πώς η ενίσχυση της ατομικής πορείας κάθε μαθητή για την οικοδόμηση της γνώσης είναι απαραίτητη για τη σχολική επιτυχία. Πρόκειται για μια «περιπετειώδη εξερεύνηση των δυνατών διδακτικών εκδοχών», «ένα εργαλείο που επιτρέπει να ισχυροποιηθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες κάθε μαθητή και δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να συνειδητοποιήσει την ιδιαιτερότητα της δικής του προσέγγισης και των δικών του στρατηγικών μάθησης».

Δείτε την παρουσίαση των επιμορφωτικών συναντήσεων εδώ.

Σχετική αναφορά:

Πρόσφατα Άρθρα

Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών των 5ου και ...
02 Δεκ 2022 08:43 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Φωτεινή Εγγλέ [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής ...
25 Νοε 2022 20:16 - Παναγιώτης Φατσέας

O Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ86 Στέφανος Ζιώβας  [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγή...
25 Νοε 2022 19:53 - Παναγιώτης Φατσέας

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής&nbs [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγή...
25 Νοε 2022 19:29 - Παναγιώτης Φατσέας

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής Πανα [ ... ]

Επιμορφωτική Συνάντηση Φιλολόγων ΕΠΑΛ, Π.ΕΠΑΛ, ΕΝΕ...
25 Νοε 2022 19:17 - Παναγιώτης Φατσέας

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων Κασ [ ... ]

Άλλα Άρθρα