6ο ΠΕΚΕΣ

Ανάρτηση του επιμορφωτικού υλικού που παρουσιάστηκε στην διημερίδα του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής στις 6 και 8 Σεπτεμβρίου 2021 με θέμα «Υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικά και διδακτικά ζητήματα».

1. Καθήκοντα εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσηςΜαρία Καλαματιανού, ΣΕΕ Δασκάλων

2. Σύνταξη και εφαρμογή του σχολικού κανονισμούΜαρία Καλαματιανού, ΣΕΕ Δασκάλων

    Πρότυπο σχολικού κανονισμού

3. Φαινόμενα σχολικής βίας και εκφοβισμού. Στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασηςΒικτώρια Κατσιγιάννη, ΣΕΕ Δασκάλων, Γιάννης Έξαρχος, ΣΕΕ Δασκάλων

4. Συνεργατικές βιωματικές πρακτικές, Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη, ΣΕΕ Θεατρικής Αγωγής

5. Συνεργασία σχολείου και οικογένειαςΑχιλλέας Μανδρίκας, ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία

6. Συνεργασία εκπαιδευτικών, Φωτεινή Αζναουρίδου, ΣΕΕ Νηπιαγωγών

7. Διδακτικές / παιδαγωγικές προσεγγίσεις και προγράμματα πρόσθετης στήριξης / συμπερίληψης, Γιώργος Μπαλαμώτης, ΣΕΕ Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης

    Εξατομικευμένο πρόγραμμα και προγράμματα παρέμβασης στη συμπεριληπτική εκπαίδευσηπρογράμματα παρέμβασης στη συμπεριληπτική εκπαίδευση

    Συμπεριληπτική εκπαίδευση: ψυχοπαιδαγωγικές αρχές και διδακτικές μέθοδοι και διδακτικές μέθοδοι

8. Αρχές και τεχνικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και μάθησης σε ένα σχολείο για όλουςΑρχοντία Μαντζαρίδου, ΣΕΕ Δασκάλων

9. Δημιουργία συμβολαίου σχέσεων στη σχολική τάξηΦωτεινή Εγγλέζου, ΣΕΕ Δασκάλων

10. Η αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριώνΔημήτριος Σκρέτας, ΣΕΕ Δασκάλων

11. Βασικές αρχές διδακτικής της Φυσικής ΑγωγήςΠαναγιώτης Παππάς, ΣΕΕ Φυσικής Αγωγής

12. Διδασκαλία των Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο, Στέφανος Ζιώβας, ΣΕΕ Πληροφορικής

13. Νέα Προγράμματα Σπουδών Αγγλικής, Ελένη Μπάλιου, ΣΕΕ Αγγλικής

      Θεωρητικό πλαίσιο ΕΠΣ-ξγ

      Εναλλακτική αξιολόγηση μαθητών

      [ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ_Σενάριο]_Στο-εστιατόριο-Α1-_Α1_Α1+

14. Το μάθημα των Εικαστικών στην Πρωτοβάθμια ΕκπαίδευσηΒασιλική Σοφρά, ΣΕΕ Καλλιτεχνικών

      Η σημασία των Τεχνών στο σχολείο

15. Στρατηγικές διδακτικού σχεδιασμού (Ρουτίνες Σκέψης), Κυριακή Μέλλιου, ΣΕΕ Νηπιαγωγών

      Στόχοι και μαθησιακά αποτελέσματα στον διδακτικό σχεδιασμό. Στρατηγικές διδακτικού σχεδιασμού (Ρουτίνες Σκέψης).

 

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Σκρέτας Δημήτριος ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής και επιστημονικής του ευθύνης για τα κάτωθι:

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ  ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Μετά την απόφαση της συνολικής επιστροφής των παιδιών στα  Δημοτικά Σχολεία, πολλοί προβληματισμοί έχουν προκύψει , κυρίως για ιατρικούς λόγους, αλλά και για τις ψυχολογικές επιπτώσεις που ενδέχεται να επιφέρει είτε η επιστροφή είτε ο περαιτέρω περιορισμός. Με αφορμή λοιπόν τους προβληματισμούς που διατυπώνονται αλλά και αυτούς που μπορεί να υπάρχουν σιωπηλά, θα ήθελα να παραθέσω ορισμένες σκέψεις  μου, από ψυχολογικής πλευράς στο θέμα της επιστροφής των παιδιών στο Δημοτικό  Σχολείο με σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ανησυχιών ή και τη λήψη κρίσιμων  αποφάσεων, μέσα στα πλαίσια ης ισχύουσας Νομοθεσίας και των Οδηγιών των  αρμοδίων.

Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία έχει ως αντικείμενο την εφαρμογή  των αρχών και θεωριών της Ψυχολογίας για τη δημιουργία αποτελεσματικών διαδικασιών και περιβαλλόντων μάθησης. Πραγματεύεται ζητήματα που αναφέρονται στην ανάπτυξη, τη μάθηση, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές, τη διαχείριση προβλημάτων στην τάξη, τις αποτελεσματικές μεθόδους διδασκαλίας και την ενίσχυση της  προσωπικότητας του μαθητή. Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία εφαρμόζει στην πράξη τις γνώσεις για την ανάπτυξη των μαθητών, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές και τους ατομικούς ρυθμούς μάθησης, τις αιτιατές αποδόσεις, τη διαχείριση της σχολικής τάξης, τον χειρισμό ειδικών προβλημάτων.

Στην εισήγηση του ΣΕΕ ΠΕ 70, κου Έξαρχου Ιωάννη με θέμα:

Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Κριτική του Σκινερικού Μοντέλου

επιχειρείται, εκτός μιας σύντομης παρουσίασης της θεωρίας του Συμπεριφορισμού, μια κριτική της θεωρίας αυτής κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, σύμφωνα με τις χρονικά αντίστοιχες εξελίξεις στον τομέα της ψυχολογικής έρευνας και μάθησης.

Ο Albert Einstein κάποτε έκανε την περίφημη παρατήρηση: Η φαντασία είναι πιο σπουδαία από τη γνώση. Και ενώ η γνώση περιορίζεται σε όλα όσα γνωρίζουμε και κατανοούμε, η φαντασία αγκαλιάζει ολόκληρο τον κόσμο και όλα που κάποτε θα γνωρίσουμε και θα κατανοήσουμε.

Η δημιουργικότητα είναι η ικανότητα του ατόμου να δημιουργεί αυθεντικά, πρωτότυπα, νέα πράγματα, να καινοτομεί.

Μπορούμε στο σχολείο ως εκπαιδευτικοί να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να σκέφτονται δημιουργικά και να καινοτομούν στις δημιουργίες τους;  Στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας στο σχολείο για την καλιέργεια της δημιουργικής σκέψης μαζί με ένα σύντομο θεωρητικό πλαίσιο, μια παρουσίαση του Συντονιστή ΠΕ70 του 6ου ΠΕΚΕΣ, Δρ Έξαρχου Ιωάννη με τίτλο:

Η δημιουργική σκέψη στο ελληνικό σχολείο: στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας

 

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική είναι ανάγκη να γίνει αντιληπτή ως η διδακτική προσέγγιση η οποία βασίζεται και αντιμετωπίζει τους μαθητές ως βιογραφίες και όχι ως κόπιες της ίδιας εικόνας και συνεπώς ως μέσο ανταπόκρισης στις ανάγκες του κάθε μαθητή και της θεμελίωσης της γνώσης του κάθε μαθητή, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μεταφορά γνώσης.

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική είναι μια ανοιχτή παιδαγωγική αντίληψη η οποία συναντιέται με αυτή της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης και της ενεργητικής μάθησης.

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική δίνει απάντηση στο γιατί και το πώς η ενίσχυση της ατομικής πορείας κάθε μαθητή για την οικοδόμηση της γνώσης είναι απαραίτητη για τη σχολική επιτυχία. Πρόκειται για μια «περιπετειώδη εξερεύνηση των δυνατών διδακτικών εκδοχών», «ένα εργαλείο που επιτρέπει να ισχυροποιηθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες κάθε μαθητή και δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να συνειδητοποιήσει την ιδιαιτερότητα της δικής του προσέγγισης και των δικών του στρατηγικών μάθησης».

Δείτε την παρουσίαση των επιμορφωτικών συναντήσεων εδώ.

Σχετική αναφορά:

Πρόσφατα Άρθρα

Πρόσκληση Διευθυντών σε Διαδικτυακή Συνάντηση Συνε...
18 Οκτ 2021 18:34 - Καλαματιανού Μαρία

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο οι Συντονιστές Εκ [ ... ]

Επιμορφωτική Δράση για εκπαιδευτικούς Α΄, Β΄, Γ΄...
17 Οκτ 2021 18:55 - Καλαματιανού Μαρία

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Βικτωρία Κατσιγιά [ ... ]

Διαδικτυακή Επιμορφωτική Ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄κ...
17 Οκτ 2021 18:09 - Καλαματιανού Μαρία

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) ΠΕ70, Σκρέτας  [ ... ]

Διαδικτυακή συνάντηση εργασίας εκπαιδευτικών Τ.Υ. ...
17 Οκτ 2021 17:46 - Καλαματιανού Μαρία

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία, Αχιλλέας Μανδρίκας [ ... ]

Πρόσκληση Εκπαιδευτικών σε Διαδικτυακή Συνάντηση Σ...
17 Οκτ 2021 17:29 - Καλαματιανού Μαρία

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Κατσιγιάννη Β [ ... ]

Άλλα Άρθρα