6ο ΠΕΚΕΣ

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Σκρέτας Δημήτριος ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής και επιστημονικής του ευθύνης για τα κάτωθι:

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ  ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Μετά την απόφαση της συνολικής επιστροφής των παιδιών στα  Δημοτικά Σχολεία, πολλοί προβληματισμοί έχουν προκύψει , κυρίως για ιατρικούς λόγους, αλλά και για τις ψυχολογικές επιπτώσεις που ενδέχεται να επιφέρει είτε η επιστροφή είτε ο περαιτέρω περιορισμός. Με αφορμή λοιπόν τους προβληματισμούς που διατυπώνονται αλλά και αυτούς που μπορεί να υπάρχουν σιωπηλά, θα ήθελα να παραθέσω ορισμένες σκέψεις  μου, από ψυχολογικής πλευράς στο θέμα της επιστροφής των παιδιών στο Δημοτικό  Σχολείο με σκοπό να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ανησυχιών ή και τη λήψη κρίσιμων  αποφάσεων, μέσα στα πλαίσια ης ισχύουσας Νομοθεσίας και των Οδηγιών των  αρμοδίων.

Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Ηλεκτροτεχνίας:

Ιούνιος 2012

Ιούνιος 2013

Ιούνιος 2014

Ιούνιος 2015

Ιούνιος 2016

Ιούνιος 2016 (απαντήσεις)

Ιούνιος 2017

Ιούνιος 2018

Ιούνιος 2019

Ιούνιος 2019 (απαντήσεις)

Για το ισχύον υλικό ΙΕΠ-ΥΠΑΙΘ για το μάθημα "Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία" Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Γ΄ και Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ, πατήστε στους συνδέσμους:

Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου

Οδηγίες για τη Διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας 2019-2020

Συμπληρωματικές οδηγίες-διευκρινίσεις 2019-2020

Συμπληρωματικές οδηγίες-διευκρινίσεις σχετικά με τη διδασκαλία και αξιολόγηση των φιλολογικών μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου 2019-2020

Τρόπος εξέτασης του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία»

Η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών στο μάθημα της «Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας» Γ΄ Λυκείου

Διαβαθμισμένα Κριτήρια Αξιολόγησης

Διαγώνισμα ΙΕΠ τελικό

Δοκίμια Γραπτής Εξέτασης Μαθητών/Μαθητριών

Διευκρινίσεις για το Πρώτο Θέμα

Διευκρινίσεις για το Δεύτερο Θέμα

Διευκρινίσεις για το Τρίτο Θέμα

Διευκρινίσεις για το Τέταρτο Θέμα

Παροράματα Φιλολογικά Γ΄ ΓΕΛ 2019

Εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος «Ανοιχτά σχολεία στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας», που υλοποιήθηκε σε σχολεία του Δήμου Αθηναίων τη διετία 2017-2019 βρίσκεται αναρτημένο ως εξής:

α) εκπαιδευτικός οδηγός 

β) προτεινόμενο Σχέδιο Δράσης στον Δήμο Αθηναίων για τη γενίκευση του προγράμματος 

γ) αποτελέσματα της έρευνας 

δ) e-book των posters των σχολείων 

Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία έχει ως αντικείμενο την εφαρμογή  των αρχών και θεωριών της Ψυχολογίας για τη δημιουργία αποτελεσματικών διαδικασιών και περιβαλλόντων μάθησης. Πραγματεύεται ζητήματα που αναφέρονται στην ανάπτυξη, τη μάθηση, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές, τη διαχείριση προβλημάτων στην τάξη, τις αποτελεσματικές μεθόδους διδασκαλίας και την ενίσχυση της  προσωπικότητας του μαθητή. Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία εφαρμόζει στην πράξη τις γνώσεις για την ανάπτυξη των μαθητών, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές και τους ατομικούς ρυθμούς μάθησης, τις αιτιατές αποδόσεις, τη διαχείριση της σχολικής τάξης, τον χειρισμό ειδικών προβλημάτων.

Στην εισήγηση του ΣΕΕ ΠΕ 70, κου Έξαρχου Ιωάννη με θέμα:

Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Κριτική του Σκινερικού Μοντέλου

επιχειρείται, εκτός μιας σύντομης παρουσίασης της θεωρίας του Συμπεριφορισμού, μια κριτική της θεωρίας αυτής κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, σύμφωνα με τις χρονικά αντίστοιχες εξελίξεις στον τομέα της ψυχολογικής έρευνας και μάθησης.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διημερίδα "Εφαρμογές και Προτάσεις Διδακτικών Παραδειγμάτων" που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου  και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019  στο Ράλλειο Γυμνάσιο και Λύκειο Πειραιά.

Περιλήψεις των εισηγήσεων

Επιμορφωτικό υλικό για τη Διδασκαλία  του μαθήματος "Ιστορία", Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών  Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Γ΄- Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ, από τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Μαρία Κασκαντάμη και Χρυσάνθη Κουμπάρου.

Το υλικό προέρχεται από την επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών των ΓΕΛ επιστημονικής ευθύνης στις 22 Οκτωβρίου 2019.

Για το επιμορφωτικό υλικό: εδώ

Ο Albert Einstein κάποτε έκανε την περίφημη παρατήρηση: Η φαντασία είναι πιο σπουδαία από τη γνώση. Και ενώ η γνώση περιορίζεται σε όλα όσα γνωρίζουμε και κατανοούμε, η φαντασία αγκαλιάζει ολόκληρο τον κόσμο και όλα που κάποτε θα γνωρίσουμε και θα κατανοήσουμε.

Η δημιουργικότητα είναι η ικανότητα του ατόμου να δημιουργεί αυθεντικά, πρωτότυπα, νέα πράγματα, να καινοτομεί.

Μπορούμε στο σχολείο ως εκπαιδευτικοί να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να σκέφτονται δημιουργικά και να καινοτομούν στις δημιουργίες τους;  Στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας στο σχολείο για την καλιέργεια της δημιουργικής σκέψης μαζί με ένα σύντομο θεωρητικό πλαίσιο, μια παρουσίαση του Συντονιστή ΠΕ70 του 6ου ΠΕΚΕΣ, Δρ Έξαρχου Ιωάννη με τίτλο:

Η δημιουργική σκέψη στο ελληνικό σχολείο: στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας

 

Επιμορφωτικό υλικό για τη Διδασκαλία και τον Τρόπο Αξιολόγησης στις Eνδοσχολικές και Πανελλαδικές Εξετάσεις του μαθήματος "Αρχαία Ελληνικά" Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Γ΄ και Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ από τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Μαρία Κασκαντάμη και Χρυσάνθη Κουμπάρου.

Για το επιμορφωτικό υλικό: εδώ

Επιμορφωτικό υλικό για τη Διδασκαλία και τον Τρόπο Αξιολόγησης στις Eνδοσχολικές και Πανελλαδικές Εξετάσεις του μαθήματος "Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία" Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Γ΄ και Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ από τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Μαρία Κασκαντάμη και Χρυσάνθη Κουμπάρου.

Για το επιμορφωτικό υλικό: εδώ

Εδώ μπορείτε να βρείτε το εκπαιδευτικό υλικό «Ταξιδεύοντας με την αειφορία στον Αργοσαρωνικό», που έχει συγγραφεί το 2010 από τους Παντελή Μάναλη, Αλεξάνδρα Σούρμπη και Σπυριδούλα Μαργαρίτη και εκδόθηκε από τον Οργανισμό Ανάπτυξης και Περιβαλλοντικής Προστασία της Νομαρχίας Πειραιά.

Το υλικό περιλαμβάνει μεθοδολογικές οδηγίες, βασικές πληροφορίες, προτεινόμενες διαδρομές και δραστηριότητες για μαθητές σε Αίγινα, Αγκίστρι, Μέθανα, Πόρο, Τροιζήνα, Ύδρα, Σπέτσες και Σαλαμίνα και αποτελεί ένα πλήρη οδηγό για τον εκπαιδευτικό που θα επιθυμούσε να ασχοληθεί με το τοπικό περιβάλλον.

 

Πρόσφατα Άρθρα

Επιμορφωτική Εσπερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων DIGIT...
12 Μαρ 2023 18:24 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, ώρα 17:00, στην Δημοτική Πινακ [ ... ]

«Το σχολείο ως κοινότητα που φροντίζει»...
08 Μαρ 2023 09:05 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργ [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄ και Β΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:09 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου προσκαλεί τους εκπαιδε [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Γ΄ και Δ΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:02 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου σε συνεργασία με την  [ ... ]

Δειγματικές διδασκαλίες για εκπαιδευτικούς ΣΤ΄ τάξ...
14 Φεβ 2023 20:23 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία Αχιλλέας Μανδρίκας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα