6ο ΠΕΚΕΣ

ΘΕΜΑ: «Επιστημονικές , Παιδαγωγικές και Υπηρεσιακές Επισημάνσεις- εξ αποστάσεως-  (Ασύγχρονη και Σύγχρονη Επιμόρφωση- Εκπαιδευτικών),  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων »

 Σχετ:

1)Αριθμ. 158733/ΓΔ4 (2) Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου  - 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΦΕΚ: Αρ. Φύλλου 4299

2) Τα  άρθρα 47Α και 47Β του Ν. 4547/2018 (Α’ 102) όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 33, 34 και 35 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

3)Η με αριθ. 108906/ΓΔ4/07-09-2021 Υ.Α. (Β΄4189)

 4) Η με αριθ. 122756/ΓΔ4/29-09-2021 Κ.Υ.Α. (Β΄4501)

 5) Το Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α’ 136) και ειδικότερα, τα άρθρα 231 και 233

 6) Τις Αποφάσεις Αριθμ. 122756/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4501,29/9/21

 7) Την ΥΑ Αριθμ. 108906/ΓΔ4, Αρ. Φύλλου 4189, 10/9/21 &

 8)  Το  υπ. αρ. : 144032 /ΓΔ4,  10-11-2021 Έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

 9) Κοινή Υπουργική Απόφαση - Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021 . ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

 10) Αρ.Πρωτ.154816/ΓΔ4/12-11-2020/ Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

 

Συνάδελφοι /σσες .

Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μου και του καθηκοντολογίου μου ,

επειδή  συνεχώς δέχομαι ερωτήματα από τα Σχολεία της αρμοδιότητάς μου , σχετικά με τα Σχέδια Δράσης που έχετε καταθέσει στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ , όπως: πώς θα  συνεχίσετε με την υπόλοιπη διαδικασία? και επειδή έχω συναντήσεις , αυτή την περίοδο, με αρμόδια συνδικαλιστικά όργανα ,κατόπιν προσκλήσεώς μου, με βασικό θέμα την «Ανατροφοδότηση¨ στα ήδη κατατεθέντα Σχέδια Δράσης των Σχολείων μου , θα ήθελα, προς αποφυγή λαθών και παρερμηνειών  κλπ , όσον αφορά την επιστημονική και υπηρεσιακή μου τοποθέτηση,  για να σας βοηθήσω, ενόψει της διαδικασίας της «υλοποίησης» των Σχεδίων Δράσης, αισθανόμενος την υπηρεσιακή μου ανάγκη ,να σας τονίσω, πως υπάρχουν «παιδαγωγικά»  περιθώρια , αναστοχασμού,  εφόσον το αποφασίσετε.  (Βλ. Υλοποίηση της Δράσης: Το μέρος Β είναι ενεργό καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για την καταγραφή ή τροποποίηση των ενεργειών της Δράση -Οδηγίες ΙΕΠ-),με στόχο να έχουμε το καλύτερο παιδαγωγικό αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας και να υπάρχει η παιδαγωγική  δυνατότητα αποτίμησης των Σχεδίων Δράσης , αφού πρώτα υλοποιηθούν.

Ιδιαίτερα , προς καλύτερη και γονιμότερη αποτίμηση της όλης διαδικασίας , προς το τέλος του διδακτικού έτους (2021-2022)  σας επισημαίνω, ευκρινώς,  τα κάτωθι, γεγονός που σας ανέλυσα στα κείμενα της ¨Ανατροφοδότησής» , μου , με στόχο να σας στηρίξω εκπαιδευτικά- παιδαγωγικά και υπηρεσιακά  στα κατατεθέντα Σχέδια Δράσης :

Το Σχέδιο Δράσης πρέπει να:

είναι ένα εύχρηστο εργαλείο, συγκεκριμένο και σαφές, το οποίο να καθοδηγεί την Ομάδα και γενικότερα τη σχολική μονάδα ως προς τον τρόπο και την πορεία για τη βελτίωση του άξονα που έχει επιλεγεί, καθώς και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του.

βασίζεται σε:

  • σε σαφείς και εφικτούς στόχους
  • σε ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
  • σε διαθέσιμους πόρους
  • σε σαφώς καταγεγραμμένες ενέργειες και ρόλους για τους εμπλεκομένους
  • στην αξιοποίηση των ικανοτήτων και την εξειδίκευση των μελών της Ομάδας

Επίσης , επειδή κάποιοι Εκπαιδευτικοί κλπ , ενίστανται για την επίκληση της ισχύουσας Νομοθεσίας περί της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και ειδικότερα στη  διαδικασία της Ανατροφοδότησης  μου ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70 ,στα Σχέδια Δράσης με το σκεπτικό …. «Μα εσείς (ΣΕΕ) δεν είσθε Διοικητικός για να επικαλείστε τη Νομοθεσία!!» και επιπλέον ,  επειδή δέχομαι κάποιους

« χαρακτηρισμούς» , που δεν συνάδουν και δεν βοηθούν στη διαδικασία, της ανταλλαγής επιστημονικών απόψεων και στην παιδαγωγική ανατροφοδότηση,  σε χώρους επιστήμης και εργασίας, για αποκατάσταση της προσωπικότητάς μου , της υπηρεσιακής  εντιμότητάς μου  , και της  πραγματικής διάστασης του όλου σοβαροτάτου θέματος με στόχο τη συνέχιση της υπηρεσιακής μου αποστολής και την εκπαιδευτική και παιδαγωγική  στήριξη των Εκπαιδευτικών και των Σχολείων που έχω στην Επιστημονική και Παιδαγωγική Ευθύνη μου, σας γνωστοποιώ τα κάτωθι :

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 του ΦΕΚ : Αρ. Φύλλου 4299, 27 Σεπτεμβρίου 2018 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:

«Ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου»

  1. Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) είναι η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής και η διευκόλυνση της εφαρμογής της, μέσω της επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων…» Βάσει των ανωτέρω , θα ήμουν έκνομος , υπηρεσιακώς και παιδαγωγικώς , αν δεν έκανα αναφορά  στην εν λόγω Νομοθεσία και επιπλέον θα ήμουν  επισφαλής για τη θέση του ΣΕΕ-ΠΕ70 . Σας γνωστοποιώ πως για κάθε εκπαιδευτική πράξη-ενέργεια  επικαλούμαστε τη σχετική Νομοθεσία και τίποτα δεν πραγματοποιείται …όλως τυχαίως ,πχ  Μελέτη περίπτωσης: Παιδαγωγικές Συναντήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κλπ

Η συμμετοχή μου στη διαδικασία της αξιολόγησης , ως ΣΕΕ-ΠΕ70 , είναι Νομικώς και Παιδαγωγικώς  κατοχυρωμένη και δε στηρίζεται σε προσωπικές  ή άλλες απόψεις  μου , αλλά στηρίζεται  στα υφιστάμενα εκ του Νόμου και της Παιδαγωγικής Διαδικασίας του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ. Δεν  επηρεάζεται , φυσικά,  από αντίθετες «φωνές», που σημειωτέον σέβομαι, αλλά δεν ενστερνίζομαι ,ως ΣΕΕ-ΠΕ70, με πρόταγμά μου, κυρίως, εποικοδομητική κριτική ή σύνθεση , εκ μέρους μου , με απώτερο σκοπό  την επιστημονική μου αρωγή στους/στις Συναδέλφους / σσες μου , Εκπαιδευτικούς που υπηρετώ , ως Στέλεχος Εκπαίδευσης ,Σχολικός Σύμβουλος & ΣΕΕ-ΠΕ70, ευδοκίμως,  για περίπου είκοσι έτη και  την καλυτέρευση της Εκπαίδευσης.

Επιπλέον δεν πρέπει να   γίνεται σύγχυση  της  αναθεωρημένης διάταξης του άρθρου 29 παρ. 3 του Συντάγματος με το Έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) , όπου κύρια αποστολή ,μεταξύ των άλλων αξιόλογων  αρμοδιοτήτων των ΣΕΕ,   είναι και η προαγωγή των σκοπών της εκπαιδευτικής πολιτικής.

 

Αξιότιμοι/ες Συνάδελφοι/σσες

 

Η ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων ,  η ανατροφοδότηση, ο αλληλοσεβασμός, η καλοπροαίρετη κριτική και  ο σεβασμός των διακριτών ρόλων ,μεταξύ των Φορέων της Εκπαίδευσης  είναι τα συστατικά στοιχεία της εκπαιδευτικής προόδου  και ο θεμέλιος «λίθος» για την επιτυχία του κοινού σκοπού  μας (Εκπαιδευτικών- Στελεχών  Εκπαίδευσης- και των άλλων θεσμικών Φορέων) , που είναι:  η προκοπή των μαθητών /τριών και η αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Έργου, ειδικά στη δύσκολη   περίοδο που ζούμε , της  πανδημίας.

ΣΣ. Αν προκύψει οποιοδήποτε θέμα  σχετικά με την εν εξελίξει διαδικασία, της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων , είμαι στη διάθεσή σας. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας  θα εφαρμόσουμε την εξ αποστάσεως επιμορφωτική ενημέρωση , με αποστολή  επιμορφωτικού υλικού ή εξηγήσεων -οδηγιών κλπ, όπως  με το προηγούμενο  σχετικό έγγραφό μου, όπως και με  το νυν ή και εξ αποστάσεως σχετικές επιμορφωτικές Ημερίδες, για τις οποίες εν ευθέτω χρόνω θα συνδιαμορφώσουμε.

                                                                           Δρ Σκρέτας Δημήτριος ΣΕΕ-ΠΕ70

                         

Πρόσφατα Άρθρα

Επιμορφωτική Εσπερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων DIGIT...
12 Μαρ 2023 18:24 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, ώρα 17:00, στην Δημοτική Πινακ [ ... ]

«Το σχολείο ως κοινότητα που φροντίζει»...
08 Μαρ 2023 09:05 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργ [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄ και Β΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:09 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου προσκαλεί τους εκπαιδε [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Γ΄ και Δ΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:02 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου σε συνεργασία με την  [ ... ]

Δειγματικές διδασκαλίες για εκπαιδευτικούς ΣΤ΄ τάξ...
14 Φεβ 2023 20:23 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία Αχιλλέας Μανδρίκας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα