6ο ΠΕΚΕΣ

Εδώ μπορείτε να βρείτε τον Οδηγό Ανάπτυξης Διαθεματικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που συγγράφηκε το 2008 με ευθύνη του ΠΙ. Ο Οδηγός διαθέτει θεωρητικό και πρακτικό μέρος για την υλοποίηση προγραμμάτων σχετικών με όλα τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα. Έχει συνολική έκταση 171 σελίδες και θα τον βρείτε στη διεύθυνση https://www.openbook.gr/odigos-drastiriotitwn-perivallontikis-ekpaideysis/

Εδώ μπορείτε να βρείτε το Πρόγραμμα Σπουδών για το αντικείμενο «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη», που συγγράφηκε από ομάδα εμπειρογνωμόνων κατόπιν ανάθεσης του ΠΙ/ΙΕΠ το 2011 και ισχύει ως συμπληρωματικό των ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση. Ακόμη πιο χρήσιμος και πρακτικός είναι ο αντίστοιχος Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, ο οποίος υπάρχει και σε αναθεωρημένη μορφή (2014).

Η διδασκαλία της Περίληψης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Επιμορφωτικό υλικό για τη διδασκαλία της Περίληψης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων Χρυσάνθη Κουμπάρου.

Η διδασκαλία της Περίληψης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Άξονες επιμόρφωσης για την Περιγραφική Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και επιμορφωτικό υλικό για τα Γυμνάσια:

1.Συνοπτική αναφορά στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης και στα αποτελέσματά της (Επιμορφωτικό υλικό)

2.Παρουσίαση των Οδηγών του εκπαιδευτικού (για το Νηπιαγωγείο/ Δημοτικό/ Γυμνάσιο) (Επιμορφωτικό υλικό

3.Φιλοσοφία και θεωρητικό πλαίσιο της περιγραφικής αξιολόγησης: η διαμορφωτική και παιδαγωγική αξία της περιγραφικής αξιολόγησης (Επιμορφωτικό υλικό

4.Μεθοδολογία της περιγραφικής αξιολόγησης: κριτήρια, μέθοδοι, εργαλεία (Επιμορφωτικό υλικό ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ11)

5.Δείγματα εργασιών εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης (Επιμορφωτικό υλικό

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική είναι ανάγκη να γίνει αντιληπτή ως η διδακτική προσέγγιση η οποία βασίζεται και αντιμετωπίζει τους μαθητές ως βιογραφίες και όχι ως κόπιες της ίδιας εικόνας και συνεπώς ως μέσο ανταπόκρισης στις ανάγκες του κάθε μαθητή και της θεμελίωσης της γνώσης του κάθε μαθητή, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μεταφορά γνώσης.

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική είναι μια ανοιχτή παιδαγωγική αντίληψη η οποία συναντιέται με αυτή της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης και της ενεργητικής μάθησης.

Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική δίνει απάντηση στο γιατί και το πώς η ενίσχυση της ατομικής πορείας κάθε μαθητή για την οικοδόμηση της γνώσης είναι απαραίτητη για τη σχολική επιτυχία. Πρόκειται για μια «περιπετειώδη εξερεύνηση των δυνατών διδακτικών εκδοχών», «ένα εργαλείο που επιτρέπει να ισχυροποιηθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες κάθε μαθητή και δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να συνειδητοποιήσει την ιδιαιτερότητα της δικής του προσέγγισης και των δικών του στρατηγικών μάθησης».

Δείτε την παρουσίαση των επιμορφωτικών συναντήσεων εδώ.

Σχετική αναφορά:

Πρόσφατα Άρθρα

Επιμορφωτική Εσπερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων DIGIT...
12 Μαρ 2023 18:24 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, ώρα 17:00, στην Δημοτική Πινακ [ ... ]

«Το σχολείο ως κοινότητα που φροντίζει»...
08 Μαρ 2023 09:05 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργ [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄ και Β΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:09 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου προσκαλεί τους εκπαιδε [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Γ΄ και Δ΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:02 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου σε συνεργασία με την  [ ... ]

Δειγματικές διδασκαλίες για εκπαιδευτικούς ΣΤ΄ τάξ...
14 Φεβ 2023 20:23 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία Αχιλλέας Μανδρίκας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα