Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία έχει ως αντικείμενο την εφαρμογή των αρχών και θεωριών της Ψυχολογίας για τη δημιουργία αποτελεσματικών διαδικασιών και περιβαλλόντων μάθησης. Πραγματεύεται ζητήματα που αναφέρονται στην ανάπτυξη, τη μάθηση, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές, τη διαχείριση προβλημάτων στην τάξη, τις αποτελεσματικές μεθόδους διδασκαλίας και την ενίσχυση της προσωπικότητας του μαθητή. Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία εφαρμόζει στην πράξη τις γνώσεις για την ανάπτυξη των μαθητών, τα κίνητρα, τις ατομικές διαφορές και τους ατομικούς ρυθμούς μάθησης, τις αιτιατές αποδόσεις, τη διαχείριση της σχολικής τάξης, τον χειρισμό ειδικών προβλημάτων.
Στην εισήγηση του ΣΕΕ ΠΕ 70, κου Έξαρχου Ιωάννη με θέμα:
Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Κριτική του Σκινερικού Μοντέλου
επιχειρείται, εκτός μιας σύντομης παρουσίασης της θεωρίας του Συμπεριφορισμού, μια κριτική της θεωρίας αυτής κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, σύμφωνα με τις χρονικά αντίστοιχες εξελίξεις στον τομέα της ψυχολογικής έρευνας και μάθησης.