6ο ΠΕΚΕΣ

Τα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά, το Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου σε συνεργασία με το EUROPE DIRECT του Δήμου Ναυπλιέων και το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) διοργανώνουν την Τετάρτη, 09 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 18:30 μ.μ. ενημερωτική διάλεξη-παρουσίαση μέσω διαδικτύου (webinar) για γονείς, μαθητών και μαθητριών Δημοτικού Σχολείου, σχετικά με την:

Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά

Τα Ράλλεια Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Πειραιά συμμετέχουν στο πλαίσιο της συνέργειας με εκπαιδευτικούς-πρεσβευτές της ευρωπαϊκής δράσης eTwinning. Για την περιφέρεια Πειραιά, υπεύθυνη είναι η κ. Μαρία Ρέλλια, Πρέσβειρα eTwinning και υποδιευθύντρια των Ραλλείων ΠΕΙ.Σ. Η ενημέρωση απευθύνεται κυρίως σε γονείς και κηδεμόνες μαθητών/τριών Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Η παρουσίαση δεν θα είναι γενικού χαρακτήρα ενημέρωση για το διαδίκτυο αλλά θα περιέχει απλές οδηγίες χρήσης και θα αναλυθούν επίκαιρα θέματα όπως η προστασία των παιδιών από την υπερβολική ενασχόληση, η χρήση των κοινωνικών δικτύων και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν, οι κίνδυνοι που απορρέουν από την ενασχόληση με το online gaming, το πώς μπορούμε να εγκαταστήσουμε γονικό έλεγχο στις συσκευές που χρησιμοποιεί το παιδί, η ενεργοποίηση της λειτουργίας περιορισμένης πρόσβασης στο YouTube κ.ά.

του Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία,  Αχιλλέα Μανδρίκα

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) δημιουργεί διαφορετικές σκέψεις, καθώς με αφορμή την πανδημία Covid-19 εμφανίζεται μια ακόμα ευκαιρία για προβληματισμό σχετικά με τη σύζευξη ζητημάτων περιβάλλοντος, υγείας και πολιτισμού. Αυτός ο προβληματισμός τα τελευταία 30 τουλάχιστον χρόνια έχει οδηγήσει στη διατύπωση της έννοιας της αειφορίας, που υποδηλώνει την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης, περιβαλλοντικής προστασίας και κοινωνικής συνοχής. Δυστυχώς, το ανθρωποκεντρικό μοντέλο σκέψης, που οδηγεί στον άκρατο καταναλωτισμό και στην πολύμορφη ρύπανση του πλανήτη, δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο με συνέπειες στην υγεία, στην εργασία, στην κοινωνική δικαιοσύνη, στην πρόσβαση στα βασικά αγαθά και στον καθημερινό τρόπο ζωής. Με αφορμή την πανδημία Covid-19 εκτιμώ ότι έγιναν πιο φανερά δυο πράγματα:

Πρώτον, έγινε φανερό ότι η υποβάθμιση των φυσικών οικοσυστημάτων σε συνδυασμό με τοπικές πολιτισμικές ιδιαιτερότητες μπορούν να οδηγήσουν στη διακινδύνευση της ανθρώπινης υγείας και στην ανατροπή των κοινωνικών δεδομένων. Με την ευκαιρία, αντιλαμβανόμαστε ότι η συστημική προσέγγιση των περιβαλλοντικών ζητημάτων και η διεπιστημονικότητα οδηγεί σε σφαιρικότερες παρατηρήσεις και ασφαλέστερα συμπεράσματα. Για μια πρώτη ενημέρωση σάς παραπέμπω στους συνδέσμους (με χρονική και όχι με αξιολογική σειρά):

α) Κορωνοϊός: Σκληρή προειδοποίηση της Φύσης; (16/3/2020)

https://www.kathimerini.gr/1069215/article/epikairothta/perivallon/korwnoios-sklhrh-proeidopoihsh-ths-fyshs

β) Είναι η καταστροφή του περιβάλλοντος συνυπαίτια για τον κορωνοϊό; (20/3/2020)

https://www.lifo.gr/articles/opinions/274703/einai-i-katastrofi-toy-perivallontos-synypaitia-gia-ton-koronoio

γ) Οι πανδημίες δεν είναι θεία δίκη, είναι ανθρώπων έργα (12/4/2020)

https://www.efsyn.gr/nisides/238944_oi-pandimies-den-einai-theia-diki-einai-anthropon-erga

δ) SOS για τη σχέση μας με τη φύση (28/4/2020)

https://www.kathimerini.gr/1075519/gallery/epikairothta/perivallon/sos-gia-th-sxesh-mas-me-th-fysh?fbclid=IwAR0BZQJwWa-E0KS87MB-yX1tBXB5AB1vQkeSRT9JsXowf3QXA9vwfvARDjk

ε) Πανδημίες και υπερ-καπιταλισμός (2/5/2020)

https://www.efsyn.gr/nisides/241531_pandimies-yper-kapitalismos-kai-oi-agones-toy-ayrio

Ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, διοργανώνει διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση, με θέμα: "Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020".

Η διαδικτυακή επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί σε ζωντανή αναμετάδοση μέσω του Youtube την Τρίτη 9 Ιουνίου 2020 και ώρες 17:30-20:00.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (επιτηρητές, βαθμολογητές, εξεταστές, μέλη Επιτροπών, επικουρικό προσωπικό), στελέχη της εκπαίδευσης και γονείς.

Η εν λόγω συνάντηση αποβλέπει στην ασφαλή συμμετοχή των υποψηφίων και όλων των εμπλεκομένων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, στην ψυχολογική υποστήριξη και αποφόρτιση των εφήβων και στην ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τη σωστή οργάνωση, την αδιάβλητη διεξαγωγή και την  απρόσκοπτη ολοκλήρωση των εξετάσεων αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκε Φόρμα Εγγραφής & Υποβολής Ερωτημάτων, στην οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους, αλλά και να υποβάλουν σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές μέχρι τη Δευτέρα 8-6-2020 και ώρα 14:00.

Kάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, έχει καθιερωθεί ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (https://edl.ecml.at/), για την προώθηση της πολυγλωσσίας στην Ευρώπη.

Σκοπός του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (European Day of Languages) είναι:

  • Η προώθηση της εκμάθησης ξένων γλωσσών,
  • η διατήρηση και η περαιτέρω καλλιέργεια του γλωσσικού πλούτου της Ευρώπης,
  • η εκμάθηση και άλλων γλωσσών, εκτός των ευρύτερα γνωστών,
  • η συμπερίληψη των λιγότερο ομιλούμενων γλωσσών στις γλώσσες που μαθαίνουν οι μαθητές.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών για το έτος 2020, καλούνται όσα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και αμιγή ελληνικά σχολεία εξωτερικού επιθυμούν, να συμμετάσχουν στον εορτασμό, με δράσεις οι οποίες προτείνονται κατά βαθμίδα εκπαίδευσης (βλ. συνημμένο Παράρτημα).

Τα Σάββατα 30/05/2020 (09:00-15:00) και 06/06/2020 (09:30-15:30) θα πραγματοποιηθεί η 1η Πιλοτική Διαδικτυακή Συνάντηση Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων με θέμα: "Ρητορικές Δράσεις και Ρητορικά Δρώμενα" και αντικείμενο τον αυθόρμητο λόγο, την εκφραστική ανάγνωση και τους διττούς λόγους.

Η πρωτοβουλία αναλήφθηκε μετά από τη ματαίωση των Δ΄ Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων λόγω της πανδημίας. και αποσκοπεί στην ενδυνάμωση του ενδιαφέροντος των μαθητών/μαθητριών για την Τέχνη του Λόγου και την τόνωση της ψυχολογίας τους λόγω των νεών συνθηκών στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν.

Συνδιοργανωτές των Ρήσεων και Αντι-Ρήσεων  των Δ΄ Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων είναι τα σχολεία:

1ο Πειραματικό Γυµνάσιο Αθήνας, 2ο Γυµνάσιο Γλυκών Νερών,5ο Γυµνάσιο Π. Φαλήρου, Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, Βαρβάκειο Πρότυπο Γυµνάσιο, Γυµνάσιο Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα-Λιναρδάτου, Γυµνάσιο Εκπαιδευτηρίων Δούκα, Γυµνάσιο Εκπαιδευτηρίων Ελληνογαλλικής Σχολής Ουρσουλινών, Γυµνάσιο Εκπαιδευτηρίων Ελληνογερμανική Αγωγή, Γυµνάσιο Εκπαιδευτηρίων Παλλάδιο,  Γυµνάσιο Σχολής Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου, Γυµνάσιο Pierce - Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος , Εκπαιδευτήρια Ν. Ζαγοριανάκου, Ζάννειο Πειραματικό Γυµνάσιο Πειραιά, Πρότυπο Γυµνάσιο Αναβρύτων, Πρότυπο Γυµνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Ράλλειο Γυµνάσιο Θηλέων Πειραιά.

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών(ΕΕΛΛΑΚ), σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής ΠολιτικήςΠανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, διοργανώνει στις 30-31 Μαΐου 2020, την διαδικτυακή διημερίδα “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”.  

H διημερίδα θα συμβάλλει:

  • Στην ανάδειξη καλών πρακτικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
  • Στην αξιοποίηση κατάλληλων ανοικτών ψηφιακών εργαλείων, ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και δεδομένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
  • Στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων που εμφανίστηκαν στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τρόποι αντιμετώπισής τους,
  • Στην ανάδειξη των προκλήσεων της επόμενης περιόδου και η προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της πολιτείας.

Η πρώτη έκδοση του προγράμματος της διημερίδας εδώ.

Η ιστοσελίδα της διημερίδας: https://elearnconf.ellak.gr/

Υλικό για Εκπαιδευτικούς\Σχολεία

Χατζηχρήστου, X., Υφαντή, Θ., Λαμπροπούλου, Κ., Λιανός, Π., Γεωργουλέας, Γ.,Αθανασίου, Δ., Φραγκιαδάκη,  Δ., Μίχου, Σ. (2020). Επιστροφή στο σχολείο και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας  μετά από το διάστημα παραμονής στο σπίτι  στην περίοδο της πανδημίας COVID-19. Χρήσιμες επισημάνσεις  και έντυπα δραστηριοτήτων. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ.

Το έντυπο περιλαμβάνει:

  • Χρήσιμες επισημάνσεις για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών και
  • Έντυπα δραστηριοτήτων για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών μέσα από το περιβάλλον της τάξης όπως περιγράφονται στις χρήσιμες επισημάνσεις.
Απώτερος σκοπός αυτή της προσπάθειας είναι να στηριχθούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στο άνοιγμα των σχολείων, ως προς τη μετάβαση και την επανασύνδεση στην τάξη, παρέχοντας χρήσιμες επισημάνσεις και έντυπα δραστηριοτήτων για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή και επανάκαμψη των μαθητών και μαθητριών.
 
Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Η ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning στο πλαίσιο των δράσεων 'eTwinning to support closed schools' και ‘Μένουμε Σπίτι με το eTwinning’ έχει προγραμματίσει να υλοποιήσει τα παρακάτω διαδικτυακά σεμινάρια (webinars) σε συνεργασία με τον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ):

1ο webinar με τίτλο: «Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της επανασύνδεσης στην σχολική κοινότητα κατά την διάρκεια του Covid 19. Το Πριν, το Τώρα και το Μετά»

Η «Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12», με τον συνοπτικό τίτλο «ΠΡΩΤΑ.12» («InArt12») είναι μια κίνηση που αποβλέπει στη διάδοση και εφαρμογή του άρθρου 12  της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, δηλαδή του δικαιώματος όλων των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους, να ακούγονται και η γνώμη τους να λαμβάνεται υπόψη σε όλα τα θέματα και τις διαδικασίες που τα αφορούν.

Η «Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12» διεξάγει πανελλήνια διαδικτυακή έρευνα υποστηρίζοντας το δικαίωμα των παιδιών να ακούγεται η γνώμη τους.
Διαρκεί  μέχρι τις 10 Μάη και στη συνέχεια στις 17 Μάη θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συζήτηση για το θέμα αυτό.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdaC9sv9w2c1RpLWkcXZozR4kPg-WKd-61IqbLNlIlolpFoLQ/viewform

Θέμα:

Ποια είναι η γνώμη των μαθητών και μαθητριών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που εφαρμόστηκε μετά τις 10 Μάρτη όταν έκλεισαν τα σχολεία τους; Τι σκέφτονται, πώς νιώθουν;
Και ακόμη, τι πιστεύουν οι εκπαιδευτικοί τους;
Ποιες δυσκολίες συνάντησαν όλοι - όλες, ποια ήταν τα όρια αλλά και οι επιτυχίες τους;

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και σε συνέχεια της  προσπάθειας υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η  Διεύθυνση Π.Ε.  Πειραιά σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’,  Β΄, Γ’, Δ’ Αθήνας και Ανατ. Αττικής, δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών  Θεμάτων, απευθύνει στους/στις εκπαιδευτικούς και τους/τις  μαθητές/τριες τους, πρόσκληση συμμετοχής στη δράση με θέμα «Βρες μια  ιστορία…»
Με αφορμή τις εικονογραφικές αναρτήσεις στο διαδίκτυο της βραβευμένης  εικονογράφου Κέλλυς Ματαθία-Κόβο  σχετικά με τον εγκλεισμό μας στο  σπίτι, σχεδιάστηκε από τις Υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων η δράση  δημιουργικής γραφής με θέμα: «Βρες μια ιστορία…». (Δείτε αναλυτικές  πληροφορίες και τον τρόπο συμμετοχής στα συνημμένα).

Οι ιστορίες θα πρέπει να αποσταλούν το αργότερο μέχρι τις 31/5/2020   

στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πρόσφατα Άρθρα

Επιμορφωτική Εσπερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων DIGIT...
12 Μαρ 2023 18:24 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, ώρα 17:00, στην Δημοτική Πινακ [ ... ]

«Το σχολείο ως κοινότητα που φροντίζει»...
08 Μαρ 2023 09:05 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργ [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄ και Β΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:09 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου προσκαλεί τους εκπαιδε [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Γ΄ και Δ΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:02 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου σε συνεργασία με την  [ ... ]

Δειγματικές διδασκαλίες για εκπαιδευτικούς ΣΤ΄ τάξ...
14 Φεβ 2023 20:23 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία Αχιλλέας Μανδρίκας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα