Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Φωτεινή Εγγλέζου, προσκαλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων του Δημοτικού Σχολείου «Αρμένικος Κυανούς Σταυρός», σχολείου επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης της, σε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: «Στρατηγικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας».
Η ενδοσχολική επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023 στην αίθουσα εκδηλώσεών του (Μυλασσών 18, Νίκαια. Διευθύντρια: κ. Mινασιάν Χαϊγκανούς, Τηλ. Επικ.: 210 4906305) και ώρες 8.00-14.00.
Εισηγήτρια: Φωτεινή Εγγλέζου, Ph.D., MA, ΣΕΕ ΠΕ70, 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
Η έννοια της διαφοροποίησης δεν είναι καινούργια. Οι αποτελεσματικοί/κές δάσκαλοι/λες πάντα δίδασκαν με τρόπους που αναγνωρίζουν τόσο τις κοινές όσο και τις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Ταυτόχρονα, ωστόσο, η έρευνα αποκαλύπτει ότι η διαφοροποίηση δεν έχει κατανοηθεί πλήρως ούτε έχει εφαρμοστεί με ακρίβεια και συστηματικότητα, ανεξάρτητα από εκπαιδευτική βαθμίδα, θεματική περιοχή και διδακτικό περικείμενο. Με άλλα λόγια, πολλοί/λές εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την ανάγκη για διαφοροποίηση. Λιγότεροι/ρες, ωστόσο, αισθάνονται πλήρως εξοπλισμένοι/νες με σαφή κατανόηση του πώς να την εφαρμόσουν συστηματικά παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι/ρες εκπαιδευτικοί αξιοποιούν κάποια μορφή διαφοροποίησης κατά τον προσχεδιασμό του μαθήματος, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Για όλους τους παραπάνω λόγους, σκοπός της προτεινόμενης ενδοσχολικής ημερίδας είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, τις βασικές στρατηγικές διαφοροποίησης των μαθημάτων και να δώσει στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων τη δυνατότητα συνεργατικού σχεδιασμού ενός διαφοροποιημένου μαθήματος.
Η επιμορφωτική ημερίδα θα διεξαχθεί σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:
08.00 - 08.30: Προσέλευση - Εγγραφές
08.30 - 09.15: Χαιρετισμός. Τι είναι διαφοροποίηση. Μύθοι και αλήθειες.
09.15-10.00: Το μοντέλο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Διαδικασία σχεδιασμού και εφαρμογής διαφοροποιημένων μαθημάτων.
10.00 - 10.20: Διάλειμμα
10.20 – 12.00: Στρατηγικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Θεωρητική παρουσίαση
12.00-12.15: Διάλειμμα
12.15 – 13.45: Διαφοροποίηση ενός μαθήματος ανά ομάδες εκπαιδευτικών. Παρουσίαση προτάσεων
13.45-14.00: Αναστοχασμός – Συζήτηση- Συμπεράσματα - Κλείσιμο Εργασιών