Η σχετικά νέα θεωρητική έννοια της διαγλωσσικότητας (translanguaging) έρχεται να γεφυρώσει πολλά από τα κενά τόσο στην προσέγγιση της δίγλωσσης εκπαίδευσης ως συνδυασμού δύο ή περισσότερων μονογλωσσιών όσο και στην ευρύτερη θεωρητική προσέγγιση της διγλωσσίας ως δυναμικής σχέσης μεταξύ γλωσσικών κωδίκων-- αλλά και της «γλώσσας» ως μορφής δυναμικής επιτέλεσης σε συγκεκριμένα κοινωνικοπολιτισμικά περβάλλοντα χρήσης. Τα παραπάνω δημιουργούν έναν θεωρητικό και παιδαγωγικό «τρίτο χώρο» όπου φαινόμενα όπως η εναλλαγή κωδίκων αντιμετωπίζονται όχι απλώς ως άτυπα εργαλεία που επικουρούν τη γλωσσική κατάκτηση/εκμάθηση αλλά ως ενδείκτες (indexicals) που παραπέμπουν σε εναλλακτικές γλωσσικές και πολιτισμικές ταυτότητες, κοινότητες και πρακτικές.
Η ΣΕΕ Αγγλικής Φιλολογίας, Ελένη Μπάλιου, για το τόσο ενδιαφέρον θέμα της διαγλωσσικότητας (translanguaging) και των γραμματισμών, προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς ΠΕ06, να παρακολουθήσουν την παρουσίαση της Σταυρούλας Τσιπλάκου, Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Γλωσσολογίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, με θέμα:
“Διαγλωσσικότητα και γραμματισμοί: it's complicated”.
H παρουσίαση θα γίνει την Δευτέρα 19 Απριλίου 5 – 7 μ.μ. μέσω του συνδέσμου:
https://minedu-secondary.webex.com/meet/baliou
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα Σταυρούλας Τσιπλάκου
Δρ. Σταυρούλα Τσιπλάκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Η Σταυρούλα Τσιπλάκου είναι η Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία». Σπούδασε Φιλολογία στην Αθήνα και Θεωρητική Γλωσσολογία στα Πανεπιστήμια του Cambridge και του Λονδίνου. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο του Hull, στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2010 είναι Aναπληρώτρια Kαθηγήτρια Γλωσσολογίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Tα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη σύνταξη, την πραγματολογία, την κειμενογλωσσολογία και την κοινωνιογλωσσολογία, αλλά και στην εκπαιδευτική γλωσσολογία. Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά όπως τα Lingua, Linguistic Inquiry, Pragmatics, Journal of Pragmatics, Multilingua, Current Issues in Language Planning, Linguistics and Education. Έχει εκδόσει τα Current Issues in Educational Linguistics, Language Variation: European Perspectives ΙΙ και Intermediate varieties: Koinai and Regional Standards in Europe. Έχει συμμετάσχει στην εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών για τη Γλώσσα στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση στην Κύπρο (2010) και στην Ελλάδα (2011) και έχει εκπονήσει ψηφιακά προγράμματα για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.