Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Φωτεινή Εγγλέζου σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης Μαθηματικών του 6ου Πε.Κ.Ε.Σ., Ελευθέριο Μαστορίδη, προσκαλεί τις/τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 Δ΄και Ε΄ Δημοτικού των σχολείων επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης της σε διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα:
«Αναδεικνύοντας βασικές ιδέες της Γεωμετρίας στην Δ’ και Ε’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου».
To διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 13 Απριλίου 2021 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Webex και ώρες 14.00-17.00. Για την είσοδο στην ψηφιακή πλατφόρμα πατήστε το ακόλουθο link:
https://minedu-primary2.webex.com/meet/fegglezou
Η διδασκαλία των Μαθηματικών, εκτός από την ανάπτυξη της μαθηματικής γνώσης αυτής καθ’ εαυτήν, οφείλει να επιδιώκει και τη σύνδεση των βασικών χαρακτηριστικών της μαθηματικής γνώσης με το κοινωνικό περιβάλλον. Με άλλα λόγια, ζητούμενο είναι ο «μαθηματικός γραμματισμός» (δηλαδή, η ικανότητα του ατόμου να χρησιμοποιεί τη μαθηματική γνώση και τις δεξιότητες που σχετίζονται με αυτήν στην αντιμετώπιση αναγκών της καθημερινότητας του): η διδασκαλία των Μαθηματικών πρέπει να αποσκοπεί στην ανάπτυξη του μαθηματικού γραμματισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, η διδασκαλία της γεωμετρίας οφείλει να αποτελεί βασική επιδίωξη κάθε εκπαιδευτικού. Η εξοικείωση των μαθητών/τριών με τη γεωμετρία ξεκινά πριν τη φοίτησή τους στο Δημοτικό. Στην καθηµερινή ζωή ταξινοµούν τα παιχνίδιά τους ανάλογα µε το σχήµα ή το µέγεθός τους, ανακαλύπτουν τις ιδιότητες των σχηµάτων των παιχνιδιών τους και αναγνωρίζουν τα ονόµατα πολλών σχηµάτων. Πώς, ωστόσο, αξιοποιούνται οι προϋπάρχουσες αυτές γνώσεις κατά τη διδασκαλία του μαθήματος;
Τα σύγχρονα προγράµµατα των µαθηµατικών τονίζουν τη σπουδαιότητα της γεωµετρίας τόσο ως αυτόνοµου θέµατος όσο και ως µέσου για την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης είτε μέσα από την αναγνώριση σχημάτων είτε μέσα από την ανακάλυψη ιδιοτήτων των σχηµάτων, τη δηµιουργία γεωµετρικών µοτίβων και τη λύση µαθηµατικών προβληµάτων. Στην ύλη των Μαθηματικών των Δ΄και Ε΄τάξεων μπορούν να εντοπιστούν αντίστοιχα θέματα, τα οποία αφορούν στην αναγνώριση στοιχείων και ιδιοτήτων σχημάτων, στην ταξινόμηση, στον σχεδιασμό, την κατασκευή σχημάτων, στην σύνθεση και στην ανάλυση σχημάτων ως μερών στερεών σωμάτων, αλλά και στην μέτρηση επιφανειών και όγκων. Επομένως, βασικός στόχος του προτεινόμενου διαδικτυακού σεμιναρίου είναι να αναδείξει στρατηγικές, οι οποίες συμβάλλουν, ώστε η εμπλοκήτων μαθητών/τριών με τα θέματα αυτά, να αποτελεί σύστοιχο συστατικό της διδασκαλίας των Μαθηματικών και όχι παρενθετική διεκπεραιωτική διαδικασία, αφού ο πλούτος των επιλογών που προσφέρονται και οι ποικιλόμορφες βιωματικές αναπαραστάσεις που μπορούν να έχουν τα παιδιά από την καθημερινότητά τους μπορεί να υποστηρίξει σθεναρά την όποια προσπάθεια ανάπτυξης του μαθηματικού γραμματισμού τους.
Εισηγητές/τριες:
- Ελευθέριος Μαστορίδης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ03, 6ο Πε.Κ.Ε.Σ. Αττικής
- Φωτεινή Εγγλέζου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, 6ο Πε.Κ.Ε.Σ. Αττικής
Το πρόγραμμα της επιμορφωτικής ημερίδας θα είναι το ακόλουθο:
Ώρα |
Δραστηριότητα |
Εισηγητής-γήτρια /Συντονίστρια |
14.00-14.05 |
Προσέλευση εκπαιδευτικών στην ψηφιακή πλατφόρμα Webex |
|
14.05- 14.35 |
Προκλήσεις στη διδασκαλία των Μαθηματικών την περίοδο της τηλεκπαίδευσης |
Συντονίστρια συζήτησης: Φ. Εγγλέζου |
14.35-15.15 |
Αναδεικνύοντας βασικές ιδέες της Γεωμετρίας (α΄μέρος) |
Ε. Μαστορίδης |
15.15-15.30 |
Διάλειμμα |
|
15.30-16.50 |
Αναδεικνύοντας βασικές ιδέες της Γεωμετρίας (β΄μέρος) |
Ε. Μαστορίδης |
16.50 – 17.00 |
Συζήτηση |
To επιμορφωτικό webinar θα διεξαχθεί σύμφωνα με το απόσπασμα της απόφασης της Πράξης 12/29-03-2021 της Ολομέλειας του 6ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής.
Τα Τμήματα των Δ΄και Ε΄τάξεων του συνημμένου πίνακα δεν θα λειτουργήσουν κατά την ημέρα διεξαγωγής του επιμορφωτικού webinar μόνο για τις/τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70. Η συμμετοχή όλων των υπεύθυνων εκπαιδευτικών των Δ΄ και Ε΄ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων του συνημμένου πίνακα είναι υποχρεωτική (Π.Δ. 79/2017, παρ. 1, του άρθρου 17).
Αντίστοιχα, είναι υποχρεωτική η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, που εργάζονται σε τμήματα των Δ΄και Ε΄Δημοτικού.
Παρακαλούνται οι κ. Δ/ντές-Δ/ντριες των σχολείων:
- Να ενημερώσουν έγκαιρα τις/τους εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Δ΄και Ε΄Δημοτικού των σχολείων τους.
- Να ενημερώσουν έγκαιρα τις/τους εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης των τμημάτωνΔ΄και Ε΄Δημοτικού των σχολείων τους.
- Να ενημερώσουν έγκαιρα γονείς και μαθητές των Τμημάτων Δ΄ και Ε΄ Δημοτικού ότι δεν θα προσέλθουν στα διαδικτυακά Τμήματα τη συγκεκριμένη ημέρα.