6ο ΠΕΚΕΣ

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 Ελένη Μπάλιου, διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα:

«Η συμβολή της διδασκαλίας της λογοτεχνίας στην καλλιέργεια της κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης και της συναισθηματικής ευφυΐας».

Το σεμινάριο εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους το σχολείο και γενικότερα η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην καλλιέργεια των βασικών δεξιοτήτων της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών/-τριών όπως είναι η αυτογνωσία, η αυτοδιαχείριση, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων καθώς και η διαχείριση των κοινωνικών σχέσεων. Επικεντρώνεται, επίσης, στους τρόπους με τους οποίους η διδασκαλία βασικών μαθημάτων όπως η λογοτεχνία (ξενόγλωσση και μη) βοηθούν την παραπάνω διαδικασία γνωστή ως διαδικασία κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης.

Ταυτότητα του Σεμιναρίου:

To σεμινάριο διοργανώνεται στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δραστηριοτήτων του 6ου Π.Ε.ΚΕ.Σ Αττικής.

Τόπος διεξαγωγής: Ιωνίδειος Σχολή Πειραιά (Σωτήρος Διός 17)

Ημερομηνίες διεξαγωγής του Εργαστηρίου:

Τρίτη 3 Μαρτίου 12:00 - 14:00 μμ

Τρίτη 10 Μαρτίου 17:00 - 19:00 μμ

Τρίτη 17 Μαρτίου 17:00 - 19:00 μμ

Διάρκεια: 3 εβδομάδες

Συνολικός αριθμός ωρών: 6 ώρες

Επιμορφώτρια: Δρ. Νίνα Χαριτάτου (ακολουθεί σύντομο βιογραφικό).

Δηλώσεις συμμετοχής στο: haritatou@gmail.com

Για την δήλωση συμμετοχής θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας και θα δοθεί βεβαίωση στους συμμετέχοντες.

Οι εκπαιδευτικοί φιλόλογοι ελληνικής και άλλων ξένων φιλολογιών  μπορούν να γίνουν δεκτοί/-ές στο σεμινάριο, υπό την προϋπόθεση ότι:

α) την Τρίτη 3 Μαΐου 12 - 2μμ. δεν θα έχουν διδακτικές ή άλλου είδους εργασιακές υποχρεώσεις και επομένως δεν θα παρεμποδιστεί η ομαλή ροή της σχολικής λειτουργίας.

β) το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους στην Αγγλική Γλώσσα στην οποία και θα διεξαχθεί το σεμινάριο, είναι τουλάχιστον Γ1.

 

Θεματικές Ενότητες του Σεμιναρίου:

  1. Μπορεί να διδαχθεί η Συναισθηματική Ευφυΐα;
  • Ορισμός της Συναισθηματικής Ευφυΐας. Θεωρίες των Mayor & Salovey (1997), Daniel Goleman (1995), Bar-On (1997). Μοντέλα μέτρησης της Συναισθηματικής Ευφυΐας που βασίζονται στις παραπάνω θεωρίες.
  • Οι έννοιες της προσωπικότητας, της αλεξιθυμίας και της ηγεσίας και η σχέση τους με την Συναισθηματική Ευφυΐα.
  • Οι 5 βασικές έννοιες της προσωπικότητας και η σχέση τους με τις βασικές συνιστώσες της Συναισθηματικής Ευφυΐας.
  • Η φερεγγυότητα των θεωριών της Συναισθηματικής Ευφυΐας. Μπορεί να διδαχθεί η Συναισθηματική Ευφυΐα;
  1. Πως η λογοτεχνία βοηθά στην καλλιέργεια της Συναισθηματικής Ευφυΐας των μαθητών/τριών.
  • H θεωρία της «Ταυτοποίησης» (“Identification Process”).
  • Οι 5 συνιστώσες της Συναισθηματικής Ευφυΐας σύμφωνα με τον Daniel Goleman (επανάληψη).
  • Frenkenstein της Mary Shelley: Η ταυτοποίηση με το «τέρας» και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές/-τριες μέσα από σχετικές δραστηριότητες.
  • Ο ρόλος και η επιρροή της τέχνης στην βελτίωση της Συναισθηματικής Ευφυΐας των μαθητών/τριών.
  • «Το Καφενείο» (“The Kafeneion”) της Victoria Hislop: Η συναισθηματική ανταπόκριση των μαθητών/-τριών στην μουσική. Ο ρόλος της στην ψυχαγωγία, στην απόκτηση πολιτιστικής ταυτότητας και στον έλεγχο των συναισθημάτων. Σχετικές δραστηριότητες.
  1. H θεωρία της «Aισθητικής Συγκίνησης» (Αesthetic Εmotions) και η ποίηση.
  • H θεωρία της «Aισθητικής Συγκίνησης» (Αesthetic Εmotions) και η ποίηση.
  • Η επίδραση της ποίησης στην ανάπτυξη της Συναισθηματικής Ευφυΐας.
  • Robert Frost’s “Stopping by Woods on a Snowy Evening”, William Wordsworth’s “Written in March”, George Seferis’ “Just a little More”. Η ποιητική περιγραφή της φύσης και η σχέση της με την καλλιέργεια των βασικών συνιστωσών της Συναισθηματικής Ευφυΐας στους/στις μαθητές/-ήτριες.
  • Αναφορά στη θεωρία της «Βιοφιλίας» (E.O Wilson, 1984).

H Nίνα Χαριτάτου είναι κάτοχος Ph.D Φιλοσοφίας από το Newcastle University της Μ. Βρετανίας όπου και δίδαξε λογοτεχνία (Ρομαντισμό, Μοντερνισμό) τα ακαδημαϊκά έτη 2011-2013. Άρθρα της σχετικά με την διδασκαλία της λογοτεχνίας έχουν δημοσιευτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Παρίσι, Λονδίνο, Σύδνεϋ), ενώ, στην εργογραφία της ανήκουν τα κείμενα Αγγλικής και Αμερικανικής Λογοτεχνίας (Πατάκης, 2013) καθώς και η συγγραφή και επιμέλεια Αγγλοελληνικών λεξικών που προορίζονται για την εκπαίδευση. Είναι μέλος του συμβουλίου εκδόσεων του Cambridge Scholars Publishing,   καθώς και άλλων διεθνών επιστημονικών ενώσεων.

Πρόσφατα Άρθρα

Επιμορφωτική Εσπερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων DIGIT...
12 Μαρ 2023 18:24 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, ώρα 17:00, στην Δημοτική Πινακ [ ... ]

«Το σχολείο ως κοινότητα που φροντίζει»...
08 Μαρ 2023 09:05 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργ [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄ και Β΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:09 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου προσκαλεί τους εκπαιδε [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Γ΄ και Δ΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:02 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου σε συνεργασία με την  [ ... ]

Δειγματικές διδασκαλίες για εκπαιδευτικούς ΣΤ΄ τάξ...
14 Φεβ 2023 20:23 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία Αχιλλέας Μανδρίκας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα