Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Σκρέτας Δ. προσκαλεί τις/τους Δ/ντριες/ντές , τις/τους Υπ/ντριες/ντές και τους Εκπαιδευτικούς όλων των Ειδικοτήτων των Σχολείων παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης του, σε επιμορφωτική Ημερίδα με Γενικό Θέμα : «Νέα Δεδομένα στη Διδακτική Πράξη» , που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019 στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, Θεσσαλονίκης 71, Πειραιάς τηλ.210-4614777.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
8.00-8.45 |
Προσέλευση - Εγγραφές |
|
8.45- 9.00 |
Καλωσόρισμα - Χαιρετισμοί |
|
9.00- 10.30 |
Θέμα Εισήγησης: «H Ανθρώπινη λογική κι η λογική της Φυσικής: Συμβατότητες – Ασυμβατότητες»
«Ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας! Και τον κόσμο αυτόν ανάγκη να τον βλέπεις και να τον λαμβάνεις» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ |
Εισηγητής: Ευταξίας Κωνσταντίνος Καθηγητής Πανεπιστημίου, Τμήματος Φυσικής Ε.Κ.Π.Α |
10.30 -11.30 |
Θέμα Εισήγησης:
« Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις- Θεωρίες Μάθησης» |
Εισηγητής: Ιωαννίδης Θ. Καθηγητής Πανεπιστημίου & Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. |
11.30-12.15 |
Διάλειμμα |
|
12.15 - 13.15 |
Θέμα Εισήγησης: "Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Αρχές και Εφαρμογές" |
Εισηγητής: Σκρέτας Δ. Σ.Ε.Ε.ΠΕ70 |
13.15- 14.00 |
Υποβολή ερωτημάτων - Συμπεράσματα – Αναστοχασμός -Λήξη Επιμορφωτικής Ημερίδας |
Πίνακας Αποδεκτών: Δημοτικά Σχολεία (Δημόσια & Ιδιωτικά)
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
20 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
22ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
26ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
27ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
30ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
33ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
43ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
50ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
55ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
12ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
18ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
23ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
24ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ι.Μ. ΠΕΙΡΑΙΑ (ΑΓΙΟΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ-ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ )
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ»
ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ
1η )
Γιατί θα πρέπει να διδάσκεται η φυσική στο δημοτικό σχολείο; Έχει ανθρωπιστικό μήνυμα η διδασκαλία της; Κρύβουν σοφία, αισθητική, ηθική οι φυσικοί νόμοι; H αλήθεια της φυσικής είναι συμβατή με την αλήθεια μας ή αντιπαρατίθεται με αυτήν; Ποιος ήταν ο “νικητής”; Πως έγινε “νικητής” ο “ηττημένος”; Πόσο απρόβλεπτος είναι ο ορισμός: «Επιστήμη είναι η πίστη στην άγνοια των ειδικών»-Feynman. Γιατί είναι έτσι όπως είναι οι νόμοι της φυσικής; Θα υπήρχε ζωή αν δεν ήταν έτσι όπως είναι; Στη σφαίρα των παθητικών απαντήσεων ή σε εκείνη των ενεργητικών ερωτήσεων; Μπορεί να διδαχθεί η σύγχρονη φυσική στο δημοτικό σχολείο; «Ψαρεύοντας έρχεται η Θάλασσα…» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ.
2η)
- Συμπεριφορισμός
- Γνωστική ή γνωσιακή θεωρία
- Εποικοδομισμός
- Κλασσικός εποικοδομισμός
- Κατασκευαστικός εποικοδομισμός
- Κοινωνικός εποικοδομισμός
- Συνεργατική μάθηση
- Ανακαλυπτική μάθηση
- Σήμερα
3η)
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στην ουσία είναι ένα μίγμα διδασκαλίας σε μικρές ομάδες, εξατομικευμένης παρέμβασης και κλασικής συνολικής διδασκαλίας της τάξης. Οι τομείς στους οποίους πραγματοποιείται η διαφοροποίηση είναι το περιεχόμενο, η διαδικασία και τα προϊόντα μάθησης (Tomlinson, 1995). Σε αντίθεση με την παραδοσιακή διδασκαλία, η οποία απευθύνεται σε έναν υποτιθέμενο “μέσο” μαθητή με το ίδιο για όλους υλικό και τον ίδιο τρόπο αξιολόγησης, στη διαφοροποιημένη διδασκαλία χρησιμοποιούνται υλικά διαβαθμισμένης δυσκολίας και οι εκπαιδευτικοί κατά το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων λαμβάνουν υπόψη τους τις πολλαπλές νοημοσύνες του Gardner.