6ο ΠΕΚΕΣ

Ο Συντονιστής  Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70,  Σκρέτας Δ. προσκαλεί  τις/τους Δ/ντριες/ντές , τις/τους Υπ/ντριες/ντές και τους Εκπαιδευτικούς όλων των Ειδικοτήτων των Σχολείων παιδαγωγικής  και επιστημονικής  ευθύνης του, σε επιμορφωτική Ημερίδα με  Γενικό Θέμα : «Νέα  Δεδομένα στη Διδακτική Πράξη» , που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη   19 Ιουνίου  2019  στο 11ο  Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, Θεσσαλονίκης 71, Πειραιάς τηλ.210-4614777.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

8.00-8.45

Προσέλευση - Εγγραφές

 

8.45- 9.00

Καλωσόρισμα - Χαιρετισμοί

 

 

 

 

 

9.00-  10.30

 Θέμα Εισήγησης:

«H Ανθρώπινη λογική κι η λογική της Φυσικής:

Συμβατότητες – Ασυμβατότητες»

 

«Ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας!

Και τον κόσμο αυτόν ανάγκη

να τον βλέπεις και να τον λαμβάνεις»

       ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

 

Εισηγητής:

Ευταξίας Κωνσταντίνος

 Καθηγητής  Πανεπιστημίου, Τμήματος Φυσικής Ε.Κ.Π.Α

10.30 -11.30                               

Θέμα Εισήγησης:

 

« Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις- Θεωρίες Μάθησης»

 

Εισηγητής: Ιωαννίδης Θ.                Καθηγητής Πανεπιστημίου & Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α.

11.30-12.15

Διάλειμμα

 

 

12.15 - 13.15

Θέμα Εισήγησης:

"Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Αρχές και Εφαρμογές"

 

Εισηγητής:  Σκρέτας Δ. Σ.Ε.Ε.ΠΕ70

13.15- 14.00

Υποβολή ερωτημάτων - Συμπεράσματα – Αναστοχασμός -Λήξη Επιμορφωτικής Ημερίδας

 

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ  ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ

 1η )

Γιατί θα πρέπει να διδάσκεται η φυσική στο δημοτικό σχολείο; Έχει ανθρωπιστικό μήνυμα η διδασκαλία της; Κρύβουν σοφία, αισθητική, ηθική οι φυσικοί νόμοι; H αλήθεια της φυσικής είναι συμβατή με την αλήθεια μας ή αντιπαρατίθεται με αυτήν; Ποιος ήταν ο “νικητής”; Πως έγινε “νικητής” ο “ηττημένος”; Πόσο απρόβλεπτος είναι ο ορισμός: «Επιστήμη είναι η πίστη στην άγνοια των ειδικών»-Feynman. Γιατί είναι έτσι όπως είναι οι νόμοι της φυσικής; Θα υπήρχε ζωή αν δεν ήταν έτσι όπως είναι; Στη σφαίρα των παθητικών απαντήσεων ή σε εκείνη των ενεργητικών ερωτήσεων; Μπορεί να διδαχθεί η σύγχρονη φυσική στο δημοτικό σχολείο; «Ψαρεύοντας έρχεται η Θάλασσα…» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ.

2η)

  • Συμπεριφορισμός
  • Γνωστική ή γνωσιακή θεωρία
  • Εποικοδομισμός
  • Κλασσικός εποικοδομισμός
  • Κατασκευαστικός εποικοδομισμός
  • Κοινωνικός εποικοδομισμός
  • Συνεργατική μάθηση
  • Ανακαλυπτική μάθηση
  • Σήμερα

 3η)

Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στην ουσία είναι ένα μίγμα διδασκαλίας σε μικρές ομάδες, εξατομικευμένης παρέμβασης και κλασικής συνολικής διδασκαλίας της τάξης. Οι τομείς στους οποίους πραγματοποιείται η διαφοροποίηση είναι το περιεχόμενο, η διαδικασία και τα προϊόντα μάθησης (Tomlinson, 1995). Σε αντίθεση με την παραδοσιακή διδασκαλία, η οποία απευθύνεται σε έναν υποτιθέμενο “μέσο” μαθητή με το ίδιο για όλους υλικό και τον ίδιο τρόπο αξιολόγησης, στη διαφοροποιημένη διδασκαλία χρησιμοποιούνται υλικά διαβαθμισμένης δυσκολίας και οι εκπαιδευτικοί κατά το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων λαμβάνουν υπόψη τους τις πολλαπλές νοημοσύνες του Gardner.

Πρόσφατα Άρθρα

Επιμορφωτική Εσπερίδα Διάχυσης Αποτελεσμάτων DIGIT...
12 Μαρ 2023 18:24 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023, ώρα 17:00, στην Δημοτική Πινακ [ ... ]

«Το σχολείο ως κοινότητα που φροντίζει»...
08 Μαρ 2023 09:05 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Οι Συντονιστές και οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργ [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Α΄ και Β΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:09 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου προσκαλεί τους εκπαιδε [ ... ]

Επιμορφωτική ημερίδα εκπαιδευτικών Γ΄ και Δ΄ Δημοτ...
15 Φεβ 2023 08:02 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Η ΣΕΕ ΠΕ70 Αρχοντία Μαντζαρίδου σε συνεργασία με την  [ ... ]

Δειγματικές διδασκαλίες για εκπαιδευτικούς ΣΤ΄ τάξ...
14 Φεβ 2023 20:23 - Αρχοντία Ματζαρίδου

Ο ΣΕΕ Εκπαίδευσης για την Αειφορία Αχιλλέας Μανδρίκας, [ ... ]

Άλλα Άρθρα