Σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Δ.Ε. Πειραιά δια της Υπευθύνου Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με την Εταιρεία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας, διοργανώνει σεμινάριο Αγωγής Υγείας με θέμα: «Η βιωματική μάθηση στην προαγωγή θετικών συμπεριφορών υγείας». Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς με τις βασικές έννοιες και αρχές, τη μεθοδολογία και τις τεχνικές της βιωματικής μάθησης. Οι Βιωματικές μέθοδοι όπως η δραματοποίηση, το θεατρικό παιχνίδι, η δημιουργική γραφή ιστοριών, η ζωγραφική, οι φωτογραφίες κ.ά. αποτελούν προσεγγίσεις συναισθηματικού τύπου, οι οποίες προάγουν την αυτογνωσία των εφήβων και τους βοηθούν να αποκτήσουν θετικές συμπεριφορές και αντιλήψεις.
Σύμφωνα με την ψυχολογία της υγείας, η συναισθηματική μάθηση μέσω εκδήλωσης συναισθημάτων και επιθυμιών, συμβάλλει σημαντικά στην τροποποίηση των ανθυγιεινών συμπεριφορών, αντιλήψεων και κινήτρων, προάγοντας ταυτόχρονα τα θετικά πρότυπα υγείας. Στο σύγχρονο σχολείο ο προσανατολισμός του προγράμματος προς τις διαθεματικές/διεπιστημονικές προσεγγίσεις συναντά και προϋποθέτει τη μεθοδολογία και τις τεχνικές της βιωματικής μάθησης. Στο σεμινάριο αυτό θα δουλέψουμε τα εξής ερωτήματα: Ποιες είναι οι βιωματικές προσεγγίσεις; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να αξιοποιήσει τη βιωματική προσέγγιση στο σύγχρονο σχολείο; Πώς κερδίζεται το ενδιαφέρον, η προσωπική εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της γνώσης και πώς ενισχύεται η ερευνητική ικανότητα των μαθητών, και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων; Πώς καλλιεργείται η συνθετική αντίληψη, η δεξιότητα του αναστοχασμού, η δημιουργικότητα και η αυτενέργεια; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός στο σύγχρονο σχολείο να αφουγκράζεται τον παλμό της δυναμικής της ομάδας της τάξης του και να παρεμβαίνει δημιουργικά, ώστε να αξιοποιεί το «κλίμα» αυτό προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας, της συνεργασίας και της προσωπικής ανάπτυξης των μαθητών; Πώς μπορεί να εγκαθιστά ένα υποστηρικτικό πλαίσιο στην τάξη δημιουργώντας ένα κλίμα αποδοχής, ενδιαφέροντος, εμπιστοσύνης, ασφάλειας και ομαδικότητας; Μέσα από ένα πλούσιο υλικό και αξιοποιώντας εμπειρικά μέσα από εργαστήρια προσομοίωσης τις βασικές έννοιες, τη μεθοδολογία και τις αρχές της βιωματικής μάθησης θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τα παραπάνω ερωτήματα εξοπλίζοντας τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς στη χρήση τεχνικών βιωματικής μάθησης, όπως: ενεργητική ακρόαση - αναπλαισίωση, παιχνίδι ρόλων, αφηγηματική ανασύνθεση, ταξίδι κατευθυνόμενης φαντασίας, δραματοποίηση, δραστηριότητες παραγωγής δημιουργικού λόγου, δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού κά. Το σεμινάριο απευθύνεται στις/στους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά και θα πραγματοποιηθεί σε δύο (2) συναντήσεις τετράωρης διάρκειας με τις εξής θεματικές : • Εισαγωγή στη μεθοδολογία της βιωματικής μάθησης – Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης στην τάξη και δέσιμο oμάδας • Μεθοδολογία, τεχνικές και εφαρμογή της βιωματικής μάθησης Ο χώρος διεξαγωγής του θα είναι στο 7ο ΓΕΛ Πειραιά (ΨΑΡΩΝ & ΧΟΡΜΟΒΙΤΟΥ 195 - 18546) την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019 από 15:30 έως 20:00 και την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019 από 15:30 έως 20:00. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν καλούνται να συμπληρώσουν την αίτηση συμμετοχής στον σύνδεσμο https://goo.gl/forms/K2tJg4SJvjA8kZS72 έως και τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 15:00. Οι συμμετέχουσες/οντες εκπαιδευτικοί θα ενημερωθούν με σχετικό μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα έχουν δηλώσει στην υποβληθείσα αίτηση συμμετοχής. Παρακαλούνται οι Διευθυντές/τριες των Σχολικών Μονάδων της ΔΔΕ Πειραιά να ενημερώσουν ενυπόγραφα τους εκπαιδευτικούς. Η Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας : Ιωάννα Μποσινάκη
Η ανακοίνωση του σεμιναρίου και αιτήσεις συμμετοχής εδώ.