Οι ΣΕΕ ΠΕ60 Αζναουρίδου Φωτεινή και Μέλλιου Κυριακή σε συνεργασία με τις ΣΕΕ ΠΕ60 του 2ου ΠΕΚΕΣ Βασιλική Μιχαηλίδου και Βαρβάρα Πρεβεζάνου, προσκαλούν τις/τους εκπαιδευτικούς ΠΕ60 των σχολείων ευθύνης τους, σε εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο (Webinar) με θέμα: «Η επεκτατική μάθηση στην εκπαίδευση STEAM» που υλοποιεί η ερευνητική ομάδα @fise του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων .
Το σεμινάριο αποτελείται από δύο (2) μέρη και θα πραγματοποιηθεί αντίστοιχα σε δύο ημερομηνίες:
Δευτέρα 12 Απριλίου 2021, ώρα 17.00-19.00
Δευτέρα 19 Απριλίου 2021, ώρα 17.00-19.00
μέσω της πλατφόρμας Cisco Webex στην εικονική αίθουσα https://minedu-primary.webex.com/meet/mellioukyr
Επιμορφώτριες
Καθ. Κατερίνα Πλακίτση, Καθηγήτρια της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Δρ. Ελένη Κολοκούρη, ΕΔΙΠ, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Δρ. Αθηνά Κορνελάκη, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια, Υπότροφος ΙΚΥ, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Δρ. Ευτυχία Νάννη, Διδάσκουσα (με σύμβαση), Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Δρ. Χαρίκλεια Θεοδωράκη, Νηπιαγωγός
Περιγραφή σεμιναρίου
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που είτε έχουν αυξημένη ενασχόληση με το αντικείμενο του σεμιναρίου, είτε επιθυμούν να αποκτήσουν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις στον τομέα της εκπαίδευσης STEAM μέσω της επεκτατικής μάθησης.
Στόχος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα της διεπιστημονικής εκπαίδευσης STEAM μέσω της επεκτατικής μάθησης, σε μια προσπάθεια ανάπτυξης και οργάνωσης νέων πρακτικών διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση:
- να γνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της διεπιστημονικής προσέγγισης STEAM
- να γνωρίζουν τις βασικές αρχές της επεκτατικής μάθησης
- να σχεδιάζουν και να οργανώνουν δραστηριότητες για την εκπαίδευση STEAM μέσω της επεκτατικής μάθησης
- να εφαρμόζουν νέες μεθόδους διδασκαλίας στην εκπαίδευση STEAM
Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι προαιρετική.
Σύντομα βιογραφικά σημειώματα εισηγητριών
Κατερίνα Πλακίτση: Καθηγήτρια της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης για την Κοινωνικοπολιτισμική έρευνα και την Έρευνα για τη Δραστηριότητα (https://www.iscar.org/, http://iscar2019.conf.uoi.gr) και ιδρυτικό μέλος της θεματικής ενότητας ISCAR–STEM. Ιδρυτής της διεθνούς ερευνητική ομάδας @formal and informal science education (@fise group). - Διευθύντρια του Εργαστηρίου του Π.Τ.Ν. για τη Διδακτική των Θετικών Επιστημών και την Εκπαίδευση για την Αειφορία. Διευθύντρια του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο: Επιστήμες του Περιβάλλοντος και Εκπαίδευση για την Αειφορία, σε συνεργασία των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων α) Παιδαγωγικού Νηπιαγωγών (επισπεύδον Τμήμα), β) Ιατρικής και γ) Βιολογικών Εφαρμογών -Τεχνολογιών.
Ελένη Κολοκούρη: Είναι ΕΔΙΠ στο Νηπιαγωγών Ιωαννίνων. Έχει σπουδάσει στο Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, έχει μετεκπαιδευτεί στο Μαράσλειο Διδασκαλείο και κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Έχει διδάξει σε νηπιαγωγεία καθώς και στα εργαστηριακά μαθήματα και τις πρακτικές ασκήσεις του Π.Τ.Ν. Ιωαννίνων. Είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας @fise group και έχει δημοσιεύσεις σε διεθνή και σε ελληνικά περιοδικά, κεφάλαια σε βιβλία, σε συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Οργάνωσε και υλοποίησε επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς και συμμετείχε σε ερευνητικά προγράμματα. Είναι μέλος της εκδοτικής ομάδας του περιοδικού «Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη». Τα κύρια επιστημονικά ενδιαφέροντα εστιάζονται στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, στο περιβάλλον, την αειφόρο ανάπτυξη στις πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης, στην εφαρμογή της θεωρίας της Δραστηριότητας, στη χρήση κινουμένων σχεδίων για τη διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών και στη δημιουργία αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού.
Αθηνά Κορνελάκη: Νηπιαγωγός, Διδάκτορας του Π.Τ.Ν.του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Μεταδιδακτορική ερευνήτρια με υποτροφία ΙΚΥ στο πεδίο των Κοινωνικών Επιστημών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τη Μουσειοπαιδαγωγική υπό το πρίσμα της Κοινωνικο-πολιτισμικής Θεωρίας της Δραστηριότητας. Έχει συνεργαστεί με το HEUREKA, το Φιλανδικό Επιστημονικό Κέντρο στο πλαίσιο πρακτικής της άσκησης και με το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων κατά τη διάρκεια του διδακτορικού της, προσφέροντας εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Έχει διδάξει (Πρόγραμμα Απόκτησης Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας) στο τμήμα μαθήματα στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών για τις μικρές ηλικίες. Είναι μέλος διεθνών και ελληνικών επιστημονικών ενώσεων (ESERA, ISCAR), έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια κι έχει δημοσιεύσει σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά. Διαθέτει μακρά εμπειρία ως ερευνήτρια και μάνατζερ σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Epoque, @Mindset, Coop4Edu, 21st TS).
Ευτυχία Νάννη: Εκπαιδευτικός και ερευνήτρια. Έχει βασικές σπουδές στους τομείς της Γεωπονίας και των Παιδαγωγικών, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (Μ.Sc.) στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Υπηρετεί ως δασκάλα σε δημόσια σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ έχει διατελέσει και διοικητικό στέλεχος στον τομέα της μη τυπικής εκπαίδευσης στη μετα-δευτεροβάθμια επαγγελματική κατάρτιση. Από το 2011 είναι Managing Editor στο επιστημονικό περιοδικό Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ελληνικά και διεθνή συνέδρια με αντικείμενο τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και έχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά. Τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, στη Θεωρία της Δραστηριότητας και στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Έχει εξειδίκευση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στις ασύγχρονες μορφές μάθησης.
Χαρίκλεια Θεοδωράκη: Είναι ερευνήτρια και Νηπιαγωγός, είναι απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και υπότροφος του ΙΚΥ. Είναι διδάκτορας του ίδιου τμήματος, στον τομέα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, με διδακτορική διατριβή, η οποία χρηματοδοτήθηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ηράκλειτος ΙΙ. Παράλληλα παρακολούθησε με υποτροφία, διδακτικές τεχνικές στο εργαστήριο του Vygotsky στη Ρωσία το 2012. Έχει εργαστεί στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων από το 2008 έως το 2010 οργανώνοντας και επιβλέποντας την πρακτική άσκηση των φοιτητών. Έχει συμμετάσχει στην οργανωτική επιτροπή Πανελλήνιων συνεδρίων και θερινών σχολείων και έχει διδάξει σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus IP. Είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας @FISE group, που ασχολείται με την εδραίωση της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Ερευνητικές και διδακτικές εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε διακεκριμένα ερευνητικά περιοδικά, σε βιβλία και συλλογικούς τόμους, αλλά και έχουν παρουσιαστεί σε ευρωπαϊκά και παγκόσμια συνέδρια.
Έχει ασχοληθεί ενεργά με τυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά ηλικίας 4-9 ετών, ενώ από το 2017 ανήκει στο συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό του ΕΑΠ.