• minedu logo transp new

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής έχει την έδρα της στην Αθήνα, Αναστασίου Τσόχα 15-17 και είναι αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Έχει υπό την εποπτεία της 3.564 σχολικές μονάδες και ειδικότερα 2.548 σχολεία πρωτοβάθμιας και 1.016 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Από την 1η Απρίλιου του 2019, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής είναι ο Δρ. Κόσυβας Γεώργιος, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ03 (ΑΔΑ: ΩΩΤΗ4653ΠΣ-ΒΔ3).

Π

Δ

Ε

 

Α

τ

τ

ι

κ

ή

ς

Phonebook-icon32x32  maps-icon32x32  rss-icon48x48

Γραμμή Βοηθείας

help line

safe line

SaferInternet4Kidslogo

sos-line

S

@

f

e

r

 

I

n

t

e

r

n

e

t

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις ΚΕΔΔΥ

Ερώτηση 1: Οι γονείς - ο δάσκαλος, επισήμαναν ότι ένα παιδί παρουσιάζει το πρόβλημα Χ. Ποια διαδικασία ακολουθείται για να υποστηριχθεί αυτό το παιδί στα πλαίσια της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Απάντηση: Η πρώτη παρέμβαση γίνεται από το Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.), της περιοχής ή από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, ώστε να διαγνωστούν και να αξιολογηθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού. Ακολουθεί η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας που φοιτά το παιδί και το Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής για το σχεδιασμό και υλοποίηση εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Ερώτηση 2: Πότε ένα παιδί εγγράφεται σε Ειδικό Σχολείο και πότε σε Τμήμα Ένταξης. Τι από αυτά διαθέτει η περιοχή μου και πού ακριβώς
Απάντηση: Το Κ.Δ.Α.Υ. ή ο Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής εισηγούνται για την πλέον κατάλληλη Σχολική Μονάδα που θα συντελέσει αποτελεσματικά στην ένταξη του παιδιού. Η εξέλιξη του μαθητή παρακολουθείται και αξιολογείται κατά τακτά χρονικά διαστήματα και δεν αποκλείεται η αλλαγή εκπαιδευτικού πλαισίου, ανάλογα με την πρόοδο του.

Ερώτηση 3: Είμαι εκπαιδευτικός και με ενδιαφέρει η εκπαίδευση- επιμόρφωση σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές ανάγκες. Πότε και πώς μπορώ να συμμετέχω και να ενημερώνομαι για επιμορφωτικά προγράμματα που οργανώνει το ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Απάντηση: Εκτός από τη μετεκπαίδευση στα Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Διδασκαλείων, η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, στα πλαίσιο των προγραμμάτων που χρηματοδοτήθηκαν από το 2ο Κ.Π.Σ., σε συνεργασία με ΑΕΙ της χώρας, Συμβούλους Ειδικής Αγωγής και φορείς Α.Μ.Ε.Α. υλοποίησε σειρά ημερίδων και σεμιναρίων για την επιμόρφωση και κατάρτιση του διδακτικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που ήδη απασχολείται σε Σ.Μ.Ε.Α. Αντίστοιχα προγράμματα σχεδιάζεται να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του 3ου Κ.Π.Σ. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερώνονται από τα σχολεία τους, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και από την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής
www.dea.gr

Ερώτηση 4: Ποια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα είναι αναγνωρισμένα από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. για χορήγηση γνωματεύσεων. Ποιες περιοχές/ τομείς και ποιες ηλικίες παιδιών / εφήβων καλύπτει το καθένα..
Απάντηση:
Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής διαθέτει πίνακα με 50 περίπου αναγνωρισμένες Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες πιστοποίησης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Οι περισσότερες από αυτές δέχονται για Διάγνωση μαθητές έως και 17 ετών.

Ερώτηση 5: Υπάρχουν εξειδικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης των δυσλεξικών παιδιών και ποιος φορέας έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό, υλοποίηση και παρακολούθηση αυτών των προγραμμάτων. Ποιες οι διαδικασίες των εξετάσεων για τους δυσλεξικούς μαθητές.
Απάντηση: Τα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης, έκτός από τη Διάγνωση της Ειδικής Εκπαιδευτικής Ανάγκης των μαθητών, έχουν στην αρμοδιότητά τους τον σχεδιασμό και υλοποίηση εξατομικευμένων προγραμμάτων σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και τους Εκπαιδευτικούς. Ο σύλλογος διδασκόντων της Σχολικής Μονάδας, που φοιτά ένας δυσλεξικός μαθητής, λαμβάνει πάντα γνώση της επίσημης διάγνωσης και τον εξετάζει μόνο προφορικά. Ο ακριβής τρόπος αξιολόγησης για την είσοδο του δυσλεξικού μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζεται με το Π.Δ 26/2002 που ανακοινώνεται μέσω των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα σχολεία.