• minedu logo transp new

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής έχει την έδρα της στην Αθήνα, Αναστασίου Τσόχα 15-17 και είναι αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Έχει υπό την εποπτεία της 3.564 σχολικές μονάδες και ειδικότερα 2.548 σχολεία πρωτοβάθμιας και 1.016 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Από την 1η Απρίλιου του 2019, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής είναι ο Δρ. Κόσυβας Γεώργιος, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ03 (ΑΔΑ: ΩΩΤΗ4653ΠΣ-ΒΔ3).

Π

Δ

Ε

 

Α

τ

τ

ι

κ

ή

ς

Phonebook-icon32x32  maps-icon32x32  rss-icon48x48

Γραμμή Βοηθείας

help line

safe line

SaferInternet4Kidslogo

sos-line

S

@

f

e

r

 

I

n

t

e

r

n

e

t

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2018 12:21

Συμμετοχή της Π.Δ.Ε. Αττικής σε διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συμμετοχή της Π.Δ.Ε. Αττικής σε διακρατική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+

Στις 26 & 27 Μαρτίου 2018, αντιπροσωπεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής, με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Χαράλαμπο Λόντο ως επικεφαλής και τη συμμετοχή του σχολικού συμβούλου Στέλιου Μαρκαντωνάκη και της εκπαιδευτικού Παναγιώτας Αμανατίδου, υπεύθυνης για την Εκπαίδευση των Προσφύγων στην Π.Δ.Ε. Αττικής, έλαβε μέρος στην 1η συνάντηση εργασίας (KickOffMeeting) που διεξήχθη στη Φλωρεντία στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο QualificationforMinorMigrantsEducationandLearningOpenaccess - OnlineTeacher-training (QuaMMELOT). Το Πρόγραμμα θα υλοποιηθεί κατά την τριετία 2018-2020 και επικεντρώνεται στην ομαλή ένταξη μεταναστών και προσφύγων στη μαθησιακή διαδικασία και το εκπαιδευτικό σύστημα των χωρών υποδοχής.

Στόχος του Προγράμματος, στο οποίο συμμετέχουν εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Δανία, είναι αφενός η ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών και αφετέρου η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας ανοικτής και δωρεάν πρόσβασης με εκπαιδευτικό υλικό που θα απευθύνεται σε όσες και όσους διδάσκουν σε τάξεις όπου φοιτούν πρόσφυγες και/ή μετανάστες.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εργασίας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το ζήτημα της ομαλής ένταξης των προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας-εταίρου, καθώς και να προσδιορίσουν τους επιμέρους στόχους του Προγράμματος και τις διακριτές δράσεις που καλείται να υλοποιήσει ο κάθε εταίρος υιοθετώντας συγκεκριμένες μεθοδολογικές προσεγγίσεις (learningneedsanalysis, peerlearning, learninginfocusgroups) και αξιοποιώντας ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης (LearningManagementSystem- LMS).

Αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, να ερευνηθούν οι ιδιαίτερες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε τάξεις της Δ/θμιας Εκπ/σης όπου φοιτούν παιδιά προσφύγων και/ή μεταναστών, να δημιουργηθούν δίκτυα εκπαιδευτικών που θα εμπλακούν ενεργά στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την ανταλλαγή καινοτόμων πρακτικών και να παραχθεί επιμορφωτικό και εκπαιδευτικό υλικό με έμφαση στους παρακάτω τομείς:

  • Νομοθετικό πλαίσιο
  • Πρώτη υποδοχή
  • Σχέσεις και επικοινωνία
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες στη γλώσσα υποδοχής
  • Ενεργός πολιτειότητα
  • Μαθηματικά
  • Πληροφορικός γραμματισμός
  • Ανάπτυξη καλλιτεχνικής και αισθητικής έκφρασης

Τέλος, οι εταίροι αποφάσισαν τον χρονο-προγραμματισμό των επόμενων ενεργειών του Προγράμματος και δεσμεύτηκαν για την υλοποίηση δράσεων διάχυσης -με δια ζώσης και εξ αποστάσεως συναντήσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο- των μεθοδολογικών προσεγγίσεων και διδακτικών πρακτικών, με στόχο την αποτελεσματική ένταξη των μεταναστών και προσφύγων στη μαθησιακή διαδικασία και την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού.