• minedu logo transp new

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής έχει την έδρα της στην Αθήνα, Αναστασίου Τσόχα 15-17 και είναι αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Έχει υπό την εποπτεία της 3.564 σχολικές μονάδες και ειδικότερα 2.548 σχολεία πρωτοβάθμιας και 1.016 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Από την 1η Απρίλιου του 2019, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής είναι ο Δρ. Κόσυβας Γεώργιος, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ03 (ΑΔΑ: ΩΩΤΗ4653ΠΣ-ΒΔ3).

Π

Δ

Ε

 

Α

τ

τ

ι

κ

ή

ς

Phonebook-icon32x32  maps-icon32x32  rss-icon48x48

Γραμμή Βοηθείας

help line

safe line

SaferInternet4Kidslogo

sos-line

S

@

f

e

r

 

I

n

t

e

r

n

e

t

Τί είναι το Erasmus+

Erasmus+

Το Erasmus+ είναι το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό, που στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της απασχολησιμότητας καθώς και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εκπαίδευσης, κατάρτισης και νεολαίας. Το πρόγραμμα Erasmus+ δομείται σε 3 βασικές Δράσεις (Key Actions) οι οποίες είναι:

  1. Βασική Δράση 1 (KA1/ΒΔ1): Κινητικότητα των ατόμων
  2. Βασική Δράση 2 (ΚΑ2/ΒΔ2): Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
  3. Βασική Δράση 3 (KA3/ΒΔ3): Ενίσχυση σε θέματα μεταρρυθμίσεων πολιτικής


Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών είναι η Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.

 

Βασική Δράση ΚΑ1

Η Βασική Δράση 1/ ΚΑ1 του Erasmus+ αφορά στην μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης και προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων δημοσίων και ιδιωτικών φορέων (σχολεία) να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μια άλλη χώρα.Οι συμμετέχοντες μέσω των δραστηριοτήτων που προσφέρουν τα σχέδια μαθησιακής κινητικότητας έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους. Δίνεται επίσης η δυνατότητα να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό και να αναπτύξουν το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Τα σχέδια κινητικότητας επιτρέπουν στα σχολεία να δώσουν στο διδακτικό και σε άλλα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού ευκαιρίες και κίνητρα για την απόκτηση νέων ικανοτήτων σε σχέση με τις ανάγκες του σχολείου. Η διεύθυνση των σχολείων πρέπει να έχει ενεργό ρόλο στον προγραμματισμό, την υποστήριξη και την παρακολούθηση του σχεδίου κινητικότητας.

Για τη διασφάλιση και τη μεγιστοποίηση της επίδρασης των δραστηριοτήτων στην επαγγελματική εξέλιξη όλων των μελών του προσωπικού, τα σχολεία πρέπει να εξασφαλίζουν την επαρκή διάδοση σε ολόκληρο το σχολείο και την ενσωμάτωση των ικανοτήτων που αποκτά το προσωπικό τους στη διδακτική πρακτική του σχολείου μετά το πέρας της κινητικότητας.

Το πρόγραμμα Erasmus+ υποστηρίζει τη μαθησιακή κινητικότητα του προσωπικού που:

  • εντάσσεται σε σχέδιο ευρωπαϊκής ανάπτυξης για τον οργανισμό αποστολής (με άξονα τον εκσυγχρονισμό και τη διεθνοποίηση της αποστολής του)
  • ανταποκρίνεται σε σαφώς προσδιορισμένες ανάγκες εξέλιξης του προσωπικού
  • συνοδεύεται από κατάλληλα μέτρα επιλογής, προετοιμασίας και παρακολούθησης
  • διασφαλίζει τη δέουσα αναγνώριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του συμμετέχοντος προσωπικού
  • μεριμνά για τη διάδοση και ευρεία χρήση των μαθησιακών αποτελεσμάτων στο πλαίσιο του οργανισμού.

Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων στα σχέδια κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης έχουν: α) σχολεία (δηλ. ιδρύματα που παρέχουν γενική, επαγγελματική, ή τεχνική εκπαίδευση οποιουδήποτε επιπέδου, από την προσχολική έως και την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) που βρίσκονται σε χώρα του προγράμματος και αποστέλλουν προσωπικό στο εξωτερικό (μεμονωμένη αίτηση) β) Ο συντονιστής μιας εθνικής κοινοπραξίας κινητικότητας (αίτηση κοινοπραξίας).

Κάθε δραστηριότητα κινητικότητας είναι διακρατική και περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο οργανισμούς (τουλάχιστον έναν οργανισμό αποστολής και τουλάχιστον έναν οργανισμό υποδοχής) από διαφορετικές χώρες. Ο οργανισμός υποδοχής δεν χρειάζεται να προσδιορίζεται κατά την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης. Κάθε σχολική μονάδα υποβάλλει μια αίτηση για το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού που επιθυμεί να επιμορφώσει από έναν και μόνο φορέα (ο αιτών). Στην περίπτωση σχεδίων που υποβάλλονται από εθνική κοινοπραξία κινητικότητας, όλα τα μέλη της κοινοπραξίας πρέπει να προέρχονται από την ίδια χώρα του προγράμματος και να προσδιορίζονται κατά την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης. Μια κοινοπραξία πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον 3 οργανισμούς (τον συντονιστή και τουλάχιστον δύο σχολεία). Τα σχολεία που συμμετέχουν στην κοινοπραξία πρέπει να συνδέονται από οργανωτική άποψη με τον οργανισμό που ενεργεί ως συντονιστής της κοινοπραξίας.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά, ενώ η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους ορίζεται σε ετήσια βάση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ανακοινώνεται στον Οδηγό για τους αιτούντες. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης μπορείτε να συμβουλευτείτε τη Συμπληρωματική Ανακοίνωση της Εθνικής Μονάδας για το Erasmus+

Φυσικά πρόσωπα δεν έχουν δικαίωμα άμεσης υποβολής αιτήσεως για επιχορήγηση.

Η διάρκεια του σχεδίου κινητικότητας μπορεί να είναι 1 έως 2 έτη ενώ η διάρκεια μιας δραστηριότητας επιμόρφωσης μπορεί να είναι από 2 ημέρες μέχρι 2 μήνες (εξαιρουμένου του χρόνου διάρκειας του ταξιδιού). Ο αιτών καλείται να επιλέξει τη διάρκεια κατά την υποβολή της αίτησης, σύμφωνα με το στόχο του σχετικού σχεδίου και το είδος των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.


Βασική Δράση ΚΑ2

Οι στρατηγικές συμπράξεις αποσκοπούν στη στήριξη της ανάπτυξης, της μεταφοράς και/ή της εφαρμογής καινοτόμων πρακτικών, καθώς και στην υλοποίηση κοινών πρωτοβουλιών που προωθούν τη συνεργασία, τη μάθηση από ομότιμους και την ανταλλαγή εμπειριών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ανάλογα με τους στόχους και τη σύνθεση της στρατηγικής σύμπραξης, τα σχέδια μπορούν να είναι δύο τύπων:

Στρατηγικές Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία:

Τα σχέδια αναμένεται να αναπτύξουν καινοτόμα προϊόντα, ή/και να προβούν σε εντατικές δραστηριότητες διάχυσης και διάδοσης των υφιστάμενων και των νέων προϊόντων που θα παραχθούν καθώς και των καινοτόμων ιδεών. Οι αιτούντες φορείς έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν χρηματοδότηση ειδικά για τα πνευματικά προϊόντα και για πολλαπλασιαστικές δράσεις προκειμένου να απαντήσουν ακριβώς στην καινοτόμα διάσταση της δράσης. Αυτός ο τύπος σχεδίων είναι ανοιχτός για όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της νεολαίας.

Στρατηγικές Συμπράξεις που υποστηρίζουν την ανταλλαγή καλών πρακτικών:

Ο πρωταρχικός στόχος είναι να επιτρέπει στους οργανισμούς να αναπτύξουν και να ενισχύσουν τα δίκτυα, να αυξήσουν την ικανότητά τους να λειτουργούν σε διακρατικό επίπεδο, να μοιράζονται και να ανταλλάσουν/υποστηρίζουν ιδέες, πρακτικές και μεθόδους. Τα σχέδια μπορούν επίσης να παράγουν απτά προϊόντα και αναμένεται να διαδώσουν τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων τους, αν και με τρόπο που να είναι ανάλογος του σκοπού και του πεδίου εφαρμογής του σχεδίου. Αυτά τα αποτελέσματα και οι δραστηριότητες διάχυσης θα συγχρηματοδοτηθούν μέσω της βασικής κατηγορίας προϋπολογισμού για τη διαχείριση και υλοποίηση του σχεδίου.

Ανεξάρτητα από τον τύπο σχεδίου που θα επιλεχθεί από τον αιτούντα και το πεδίο εφαρμογής του σχεδίου, οι στρατηγικές συμπράξεις είναι ανοιχτές σε κάθε είδους οργανισμό που δραστηριοποιείται σε οποιονδήποτε τομέα της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της νεολαίας ή σε άλλους κοινωνικοοικονομικούς τομείς, καθώς και σε οργανισμούς που αναπτύσσουν δραστηριότητες σε διάφορους τομείς (π.χ. τοπικές και περιφερειακές αρχές, κέντρα αναγνώρισης και επικύρωσης, εμπορικά επιμελητήρια, συνδικαλιστικές οργανώσεις, κέντρα προσανατολισμού, πολιτιστικές οργανώσεις).

Στις Στρατηγικές Συμπράξεις συμμετέχουν τουλάχιστον τρεις οργανισμοί από τρεις διαφορετικές χώρες του προγράμματος. Οι συμμετέχοντες οργανισμοί στην κάθε σύμπραξη πρέπει να προσδιορίζονται με την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης. Δεν υπάρχει ανώτατος αριθμός εταίρων. Ωστόσο, ο προϋπολογισμός για τις δαπάνες διαχείρισης έχει ανώτατο όριο κάλυψης (και ισοδυναμεί με) 10 εταίρους.

Ανάλογα με την προτεραιότητα που καλύπτει το σχέδιο, οι στρατηγικές συμπράξεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν τους πλέον κατάλληλους εταίρους που προέρχονται από διάφορα περιβάλλοντα ώστε να αξιοποιούνται οι διαφορετικές εμπειρίες τους, τα χαρακτηριστικά τους και η εμπειρογνωμοσύνη τους και να παράγονται συναφή και υψηλής ποιότητας αποτελέσματα.

Προτεραιότητες Στρατηγικών Συμπράξεων στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης

Προκειμένου να χρηματοδοτηθούν, οι στρατηγικές συμπράξεις πρέπει να καλύπτουν είτε α) τουλάχιστον μία οριζόντια προτεραιότητα είτε β) τουλάχιστον μία συγκεκριμένη προτεραιότητα σχετική με τον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης

  • Αναβάθμιση του κύρους των εκπαιδευτικών επαγγελμάτων μέσω της προσέλκυσης των καλύτερων υποψηφίων στο επάγγελμα και με τη στήριξη εκπαιδευτικών και διευθυντών για παροχή διδασκαλίας υψηλής ποιότητας, αντιμετώπιση της πολύπλοκης πραγματικότητας στις σχολικές τάξεις και υιοθέτηση νέων μεθόδων και εργαλείων.
  • Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων σε βασικές δεξιότητες μέσω πιο αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας.
  • Στήριξη των σχολείων για την αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου (ΠΕΣ) καθώς και για την κάλυψη όλων των μαθητών από τη χαμηλότερη έως την υψηλότερη βαθμίδα του εκπαιδευτικού φάσματος.
  • Βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών για καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και να διασφαλιστεί η καλή αρχή για όλους στην εκπαίδευση.  

Σύνθεση Στρατηγικών Συμπράξεων στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης - τύποι αιτήσεων

 

Συμπράξεις που προωθούν την ανταλλαγή καλών πρακτικών Συμπράξεις που προωθούν την καινοτομία
Στρατηγικές Συμπράξεις οι οποίες περιλαμβάνουν συνεργασία μεταξύ σχολείων και φορέων που εμπλέκονται στην εκπαίδευση ή σε άλλον κοινωνικοοικονομικό τομέα. Μετέχουν τουλάχιστον τρεις φορείς από τρεις διαφορετικές χώρες (Αίτηση ΚΑ201). Στρατηγικές Συμπράξεις οι οποίες περιλαμβάνουν συνεργασία μεταξύ σχολείων και φορέων που εμπλέκονται στην εκπαίδευση ή σε άλλον κοινωνικοοικονομικό τομέα. Μετέχουν τουλάχιστον τρεις φορείς από τρεις διαφορετικές χώρες (Αίτηση ΚΑ201).
Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ σχολείων. Μετέχουν τουλάχιστον δύο σχολεία από δύο διαφορετικές χώρες (Αίτηση ΚΑ219)

Στρατηγικές Συμπράξεις μεταξύ τοπικών/περιφερειακών εκπαιδευτικών αρχών. Μετέχουν τουλάχιστον δύο περιφερειακές/ τοπικές εκπαιδευτικές αρχές από δύο διαφορετικές χώρες (Αίτηση ΚΑ201)(Από το 2017 μετέχουν τουλάχιστον τρεις χώρες)


Κανόνες Χρηματοδότησης

Στη συνολική επιχορήγηση των σχεδίων των Στρατηγικών συμπράξεων επιβάλλεται ανώτατο όριο ύψους 12.500 ευρώ ανά μήνα και 450.000 ευρώ για σχέδια διάρκειας 36 μηνών. Το προτεινόμενο μοντέλο χρηματοδότησης αποτελείται από διάφορα στοιχεία δαπανών που θα επιλέγονται από τους αιτούντες σύμφωνα με τις δραστηριότητες που επιθυμούν να αναλάβουν και τα αποτελέσματα που επιθυμούν να επιτύχουν.

Έτσι, οι αιτούντες καλούνται να επιλέξουν κατηγορίες δαπάνης από τις παρακάτω προτεινόμενες δαπάνες ανάλογα με τον τύπο της σύμπραξης:

 

Τύπος Σύμπραξης με βάση τη στόχευση Κατηγορία Προϋπολογισμού

Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία

& την ανταλλαγή καλών πρακτικών

  1. Διαχείριση και υλοποίηση του σχεδίου (ανώτατο ύψος χρηματοδότησης 2.750 ευρώ το μήνα ανά σχέδιο)
Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία & την ανταλλαγή καλών πρακτικών
  1. Διακρατικές συναντήσεις για το σχέδιο
Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία
  1. Πνευματικά Προϊόντα

Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία

  1. Πολλαπλασιαστικές Δράσεις (μόνον εφόσον δημιουργηθούν Πνευματικά Προϊόντα, ανώτατο ύψος χρηματοδότησης 30.000 ευρώ ανά σχέδιο)

Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία

& την ανταλλαγή καλών πρακτικών

  1. Ειδικές κατηγορίες δαπανών κατ’ εξαίρεση (καλύπτεται το 75% των επιλέξιμων δαπανών,

Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία

& την ανταλλαγή καλών πρακτικών

  1. Επιχορήγηση για άτομα με ειδικές ανάγκες (καλύπτεται το 100% των επιλέξιμων δαπανών)

Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία

& την ανταλλαγή καλών πρακτικών

  1. Δαπάνες για υπερπόντιες χώρες και εδάφη   (καλύπτεται έως το 80% των επιλέξιμων δαπανών)

Συμπράξεις που υποστηρίζουν την καινοτομία

& την ανταλλαγή καλών πρακτικών

  1. Διεθνικές δραστηριότητες μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης
  2. Επιχορήγηση για κάλυψη δαπανών ταξιδιού
  3. Επιχορήγηση για την κάλυψη ατομικών δαπανών
  4. Γλωσσική Υποστήριξη (μόνο για δραστηριότητες κινητικότητας που διαρκούν από 2 ως 12 μήνες)

Εφόσον υπάρχει προστιθέμενη αξία για την επίτευξη των στόχων του σχεδίου, παρέχεται χρηματοδότηση για τις ακόλουθες δραστηριότητες κατάρτισης, διδασκαλίας και μάθησης:

• Μικτή κινητικότητα μαθητών που συνδυάζει μια μικρής διάρκειας φυσική κινητικότητα με την εικονική κινητικότητα(5 ημέρες έως 2 μήνες)

• Μικρής διάρκειας ανταλλαγές ομάδων μαθητών (5 ημέρες έως 2 μήνες)
• Μεγάλης διάρκειας κινητικότητα μαθητών για τη φοίτησή τους σε άλλο σχολείο (2 έως 12 μήνες)
• Μεγάλης διάρκειας ανάθεση διδασκαλίας ή κατάρτισης (2 έως 12 μήνες)
• Μικρής διάρκειας κοινά προγράμματα κατάρτισης προσωπικού (5 ημέρες έως 2 μήνες)

Η κινητικότητα αφορά πάντοτε διεθνικές μετακινήσεις (μετακινήσεις στο εξωτερικό).


Υποβολή αίτησης

Όλοι οι φορείς που σκοπεύουν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ θα πρέπει να εγγραφούν και να παρέχουν τα βασικά τους νομικά και οικονομικά στοιχεία στην Ενιαία Υπηρεσία Εγγραφής URF (Unique Registration Facility) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το αρμόδιο άτομο επικοινωνίας του οργανισμού θα πρέπει να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες: 
• Να δημιουργήσει λογαριασμό ECAS (Σύστημα Διαπίστευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-European Commission Authentication Service) λαμβάνοντας ένα όνομα χρήστη (user name) και έναν κωδικό (password) για ασφαλή πρόσβαση στο URF. O Oδηγός που περιγράφει τα βήματα για τη δημιουργία λογαριασμού ECAS, βρίσκεται αναρτημένος στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στην ιστοσελίδα της Εθνικής Μονάδας-ΙΚΥ. Σε αυτή τη διεύθυνση ο Οδηγός είναι μεταφρασμένος στην ελληνική γλώσσα και οι αιτούντες φορείς μπορούν να παρακολουθήσουν αναλυτικά τα βήματα δημιουργίας λογαριασμού ECAS σε βίντεο.

• Πρόσβαση στην Πύλη Συμμετεχόντων (Participant Portal) και εγγραφή του οργανισμού μέσω της ακόλουθης ηλεκτρονικής διεύθυνσης.
• Οι Ελληνικοί αιτούντες φορείς υποβάλλουν τις προτάσεις τους ηλεκτρονικά και μόνο, μέσω e-Forms, οι οποίες βρίσκονται στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Εθνικής Μονάδας.


Συχνές ερωτήσεις από ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα KA1 και ΚΑ2

1) Τι αφορά η κάθε δράση;

• Η Δράση Μαθησιακής Κινητικότητας Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης (KA1) προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων δημοσίων και ιδιωτικών φορέων (σχολεία) να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μια άλλη χώρα.

• Οι στρατηγικές συμπράξεις στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης (KA2) αφορούν διακρατικές συνεργασίες ανάμεσα σε φορείς που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εκπαίδευσης, κατάρτισης και νεολαίας ή σε άλλους κοινωνικούς και οικονομικούς τομείς με σκοπό την ανάπτυξη, τη μεταφορά και/ή την εφαρμογής καινοτόμων πρακτικών και την εφαρμογή κοινών πρωτοβουλιών που προωθούν τη συνεργασία, τη μάθηση από ομότιμους και την ανταλλαγή εμπειριών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

2) Που μπορώ να αναζητήσω εταίρους / φορείς υποδοχής;

Η Ηλεκτρονική αδελφοποίηση (eTwinning) προωθεί τη συνεργασία και τη δικτύωση μεταξύ των σχολείων στην Ευρώπη μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Μέσω της εγγραφής στη Δικτυακή Πύλη Ηλεκτρονικής αδελφοποίησης οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν συμβουλές, ιδέες και εργαλεία με σκοπό να διευκολύνουν τα σχολεία να δημιουργήσουν συμπράξεις και να ξεκινήσουν σχέδια συνεργασίας σε οποιαδήποτε θεματική ενότητα. Επίσης μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο School Education Gateway που είναι πλέον διαθέσιμο.

Σε σχέση με τα σχέδια Μαθησιακής κινητικότητας του προσωπικού της Σχολικής Εκπαίδευσης (ΚΑ1), η Ηλεκτρονική αδελφοποίηση επιτρέπει:

  • την εύρεση πιθανών εταίρων/φορέων υποδοχής στο εξωτερικό και τη συνεργασία μαζί τους πριν την υποβολή αίτησης για χρηματοδότηση, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας και της επίδρασης των προγραμματιζόμενων σχεδίων
  • τη χρήση των διαθέσιμων εργαλείων για το σχέδιο με σκοπό την υλοποίηση περισσότερων στρατηγικών σχεδίων και την καλύτερη αξιοποίηση της συμβολής των εταίρων
  • την προετοιμασία του εξερχόμενου προσωπικού, για παράδειγμα μέσω επικοινωνίας με τον φορέα υποδοχής (περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη χώρα υποδοχής και τον φορέα υποδοχής, συζήτηση και συμφωνία επί των δραστηριοτήτων προς υλοποίηση), τη συμμετοχή σε διαδικτυακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε σχέση με την κινητικότητα
  • την εντατική συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων σχολείων κατά τη διάρκεια του σχεδίου κινητικότητας προσωπικού και μετά από αυτό.

3) Ποιες είναι οι καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής προτάσεων;

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους ορίζεται σε ετήσια βάση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ανακοινώνεται στον Οδηγό για τους αιτούντες

4) Δύναται ο φορέας στον οποίο ανήκω να συμμετάσχει ταυτόχρονα στις Δράσεις ΚΑ1 & ΚΑ2;

Κάθε ενδιαφερόμενος φορέας μπορεί να υποβάλλει αίτηση τόσο για τη Βασική Δράση 1 όσο και για τη Βασική Δράση 2 ανά γύρο επιλογής.

5) Δύναται ο φορέας στον οποίο ανήκω, να συμμετέχει ταυτόχρονα στη δράση ΚΑ2 και ως εταίρος και ως συντονιστής;

Σύμφωνα με τον Οδηγό για τους αιτούντες σε κάθε γύρο επιλογής αιτήσεων κάθε εταιρική σχέση (σύνολο εταίρων) μπορεί να υποβάλλει την ίδια αίτηση σε μια Εθνική Μονάδα μόνο. Με βάση την αρχή αυτή, αν πρόκειται για διαφορετικές εταιρικές σχέσεις που επεξεργάζονται διακριτές θεματικές ενότητες, ο αιτών φορέας μπορεί να εμπλακεί σε περισσότερες από μια Στρατηγικές Συμπράξεις.

6) Ποια είναι τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα για ανάρτηση στο URF;

  • Απόφαση τοποθέτησης διευθυντή από την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης ή έγγραφο από το πληροφοριακό σύστημα Υπουργείου Παιδείας (Myschool)
  • Έντυπο νομικής Οντότητας σφραγισμένο και υπογεγραμμένο από τον νόμιμο εκπρόσωπο του φορέα
  • Δελτίο Τραπεζικών Στοιχείων

7) Τι είναι οι «Στρατηγικές Συμπράξεις»;

Στρατηγικές Συμπράξεις: Οι στρατηγικές συμπράξεις είναι διεθνικές συνεργασίες μεταξύ φορέων που προέρχονται από διαφορετικούς χώρους και εμπλέκονται στην εκπαίδευση, την κατάρτιση, την νεολαία ή σε άλλον κοινωνικοοικονομικό τομέα. Αποσκοπούν στη στήριξη της ανάπτυξης, της μεταφοράς και/ή της εφαρμογής καινοτόμων πρακτικών, καθώς και στην υλοποίηση κοινών πρωτοβουλιών που προωθούν τη συνεργασία, τη μάθηση από ομότιμους και την ανταλλαγή εμπειριών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ανάλογα με τους στόχους και τη σύνθεση της στρατηγικής σύμπραξης, τα σχέδια μπορούν να είναι δύο τύπων: συμπράξεις που προωθούν την καινοτομία και συμπράξεις που υποστηρίζουν την ανταλλαγή καλών πρακτικών.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας Στρατηγικής Σύμπραξης είναι η συμμετοχή τουλάχιστον 3 φορέων από τρεις διαφορετικές χώρες. Ειδικά για τον Τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης υποστηρίζονται επίσης:

  • Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ σχολείων: Μετέχουν τουλάχιστον 2 σχολεία από δύο διαφορετικές χώρες.
  • Στρατηγικές Συμπράξεις μεταξύ περιφερειακών/τοπικών εκπαιδευτικών αρχών στο πεδίο της σχολικής εκπαίδευσης: μετέχουν τουλάχιστον 2 τοπικές/περιφερειακές εκπαιδευτικές αρχές από δύο χώρες

8) Ποιες είναι οι προϋποθέσεις προκειμένου κάποιος εκπαιδευτικός να συμμετέχει στο πρόγραμμα;

Οι αιτήσεις για όλες τις δράσεις υποβάλλονται από φορείς (νομικά πρόσωπα). Αναφορικά με τα σχολεία, στις δραστηριότητες μπορούν να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου.

9) Απαιτείται κάποια πιστοποιητικό γλωσσικής επάρκειας ως προϋπόθεση για να συμμετάσχω στο πρόγραμμα;

Δεν απαιτείται πιστοποιητικό γλωσσικής επάρκειας. Ωστόσο, καθώς ένα μέρος των δραστηριοτήτων που υποστηρίζονται από το πρόγραμμα Erasmus+ πραγματοποιούνται στο εξωτερικό, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να διαθέτουν επαρκείς γλωσσικές δεξιότητες ώστε να αποκομίσουν το μέγιστο δυνατό όφελος και να επικοινωνήσουν επιτυχώς την εμπειρία τους στη σχολική μονάδα όπου υπηρετούν.

10) Δύναται το ίδιο σχολείο να υποβάλει ταυτόχρονα μεμονωμένη αίτηση και να συμμετέχει ως μέλος κοινοπραξίας σχολείων στα πλαίσια της Βασικής Δράσης 1 στον ίδιο γύρο επιλογής;

Όχι. Τα σχολεία έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν μόνο μια αίτηση ανά κύκλο επιλογής αιτήσεων. Επομένως, το ίδιο σχολείο δε δύναται να αιτηθεί ταυτόχρονα ως μεμονωμένος φορέας και ως μέλος κοινοπραξίας σχολείων στον ίδιο γύρο επιλογής.